اخبار تجارت برای مبتدیان – تفسیر احساسات بازار

[ad_1] در این مقاله روش هایی برای تفسیر احساسات بازار از جمله موارد زیر را می خوانید: تشخیص ترس و طمع در حرکات دارایی، زیر شاخص های احساسات بازار، چگونه اخبار تجارت بر احساسات تأثیر می گذارد، و اهمیت مدیریت ریسک حرکات چشمگیر بازار قبل، در طول و بعد از

کد خبر : 264015
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
اخبار تجارت برای مبتدیان – تفسیر احساسات بازار

[ad_1]

در این مقاله روش هایی برای تفسیر احساسات بازار از جمله موارد زیر را می خوانید:

  • تشخیص ترس و طمع در حرکات دارایی،
  • زیر شاخص های احساسات بازار،
  • چگونه اخبار تجارت بر احساسات تأثیر می گذارد،
  • و اهمیت مدیریت ریسک

حرکات چشمگیر بازار قبل، در طول و بعد از همه گیری کووید-19 به یک امر عادی تبدیل شد. در واقع، مشخص کردن دوره‌ای از سال 2008 که بازارهای مالی آرام و ثابت بودند، دشوار خواهد بود، و حتی می‌توانیم استدلال کنیم که انتظار آرامش و ثبات در آنها به یک دلیل ساده غیرواقعی است.

تقاضا و عرضه توسط احساسات هدایت می شود و احساسات همیشه منطقی نیست.

در زمینه تجارت و سرمایه گذاری، احساسات بازار به عنوان یک نگرش روانشناختی نسبت به بخش امنیتی یا مالی تعریف می شود. گرایش فعالان بازار به غیرمنطقی بودن نظریه جدیدی نیست، اولین بار توسط اقتصاددان جان مینارد کینز در کتابش با عنوان نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول که در سال 1936 نوشته شد، آشکار شد.

«احتمالاً بیشتر تصمیم‌های ما برای انجام کاری مثبت، که پیامدهای کامل آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد، تنها در نتیجه روحیات حیوانی است – به‌جای انفعال. جان مینارد کینز.

اصطلاح ارواح حیوانی به عبارتی تبدیل شده است که نوعی روان‌شناسی جمعیت را توصیف می‌کند که در آن تمایل ناگهانی برای فروش یا خرید در بازارها موج می‌زند و منجر به روندهای صعودی یا نزولی قوی می‌شود که به آن نوسان نیز می‌گویند. این یک شمشیر دولبه است که همزمان فرصت ها و ریسک ها را ایجاد می کند.

شناخت ترس و طمع در حرکات بازار

ترس ممکن است زمانی ایجاد شود که عناوین اخبار منفی، چه در جبهه های مالی، اقتصادی و یا ژئوپلیتیکی وجود داشته باشد. وقتی روانشناسی بازار ترسناک باشد، می تواند منجر به فروش انبوه و کاهش سریع قیمت در ابزارهای مالی مانند ارزها، سهام و شاخص ها شود. واکنش متضاد به ترس، حرص و طمع است که قیمت های بازار را به سمت بالا می برد. در این روندها ممکن است شاهد شکل گیری حباب های قیمتی در اطراف قیمت دارایی ها باشیم که احتمالاً پس از ناپایدار شدن یا آشکارا غیرمنطقی شدن، در نقطه ای پایین تر، می ترکند.

در بین ترس و طمع، احساسات ملایم‌تر خوش‌بینی و بدبینی، بدبینی و حتی بی‌تفاوتی قرار دارند. اما چگونه می توانیم تشخیص دهیم که کدام حالت غالب است؟ رصد دقیق روند بازار و عناوین اخبار یک راه و راه دیگر پیگیری شاخص های احساسی بازار است.

پیروی از شاخص های احساسات بازار

شاخص های احساسات مانند VIX مدل های آماری بازار هستند که خلق و خوی غالب را دنبال می کنند. VIX که مخفف عبارت Volatility Index است، هنگامی که نوسانات در بازارهای سهام ایالات متحده افزایش می یابد، افزایش می یابد. این بر اساس قیمت ها در S&P500 است و می تواند یک شاخص مفید برای تایید نوسانات باشد.

سایر شاخص‌های احساسی عبارتند از: شاخص بالا-پایین، شاخص درصد صعودی و میانگین متحرک در تحلیل تکنیکال، که همگی می‌توانند به روانشناسی بازار اشاره کنند.

به عنوان یک مبتدی، اکنون می توانید درک کنید که طیف وسیعی از نگرش های روانشناختی نسبت به بازارها وجود دارد و نیاز به مدیریت ریسک را در نظر بگیرید. پلتفرم‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری مانند MT5 شما را قادر می‌سازد تا دستورات توقف ضرر را به موقعیت‌های باز خود اضافه کنید. می توانید در مقاله 10 نکته برتر مدیریت ریسک فارکس در مورد مدیریت ریسک اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا تجارت در اخبار به شما علاقه دارد؟ با نحوه کارکرد آن با وبینارهای رایگان ما آشنا شوید، جایی که می توانید با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید و جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.