اخبار تجارت برای مبتدیان – ارتباط تورم با ارزها

[ad_1] در این مقاله، نحوه اتصال نرخ تورم به ارزها، از جمله: رابطه بین نرخ فارکس و تورم؛ چگونه نرخ تورم می تواند باعث نوسانات در بازارهای ارز شود. با افزایش قیمت ها چه اتفاقی برای پول یک کشور می افتد. و اینکه نرخ بهره چگونه با تورم و فارکس مرتبط

کد خبر : 212225
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۴۲
اخبار تجارت برای مبتدیان – ارتباط تورم با ارزها

[ad_1]

در این مقاله، نحوه اتصال نرخ تورم به ارزها، از جمله:

  • رابطه بین نرخ فارکس و تورم؛
  • چگونه نرخ تورم می تواند باعث نوسانات در بازارهای ارز شود.
  • با افزایش قیمت ها چه اتفاقی برای پول یک کشور می افتد.
  • و اینکه نرخ بهره چگونه با تورم و فارکس مرتبط است.

آیا از ارتباط بین تورم و ارزها متحیر هستید؟ تو تنها نیستی حتی معامله گران باتجربه ای کاش قبل از انجام معاملات خاصی که آنطور که انتظار می رفت عمل نکردند، از این اطلاعات کلان اقتصادی اطلاع داشتند، بنابراین هوشمندانه است که در اسرع وقت درباره آن اطلاعات کسب کنید.

نرخ تورم مانند جریان های زیرزمینی و جزر و مد در بازار فارکس است. شما نمی توانید آنها را ببینید، اما آنها قطعا آنجا هستند. زمانی که نرخ تورم سالانه نرمال است – طبیعی به معنای رشد حدود 2 درصدی در سال – جریان های زیرزمینی جزر و مد مالی ایجاد می کنند که به شیوه ای نسبتاً قابل پیش بینی وارد و خارج می شوند. قیمت ها در محدوده معینی حرکت می کنند و مصرف کنندگان می دانند که از خرید روزانه یا هزینه های سوخت خود چه انتظاری دارند. این سناریوی ایده آلی است که بانک های مرکزی جهانی هنگام صحبت از ثبات قیمت ها در ذهن دارند.

ثبات قیمت به این معنی است که شما به طور متوسط ​​می دانید چند واحد از واحد پول کشورتان برای کالاها و خدمات اساسی مورد نیاز است. در بریتانیا، مصرف‌کنندگان می‌دانند که برای یک گالن بنزین، به عنوان مثال، چند پوند انگلیس نیاز دارد. اگر قیمت بنزین یک شبه بالا برود، جریان نامرئی تورم به تازگی یک سونامی در اقتصاد ایجاد کرده است.

با افزایش تورم چه اتفاقی برای یک ارز می افتد؟

زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابد، پول کشور بیشتر قدرت هزینه خود را از دست می دهد. برای خرید کالاها و خدمات و اجرای برنامه های مالی آنها به واحدهای بیشتری پول نیاز است، اما اگر حقوق ها ثابت بماند یا به کندی رشد کند، این واحدهای اضافی از کجا می آیند؟

مصرف کنندگان وقتی شکاف بین درآمد و هزینه های خود را می بینند و سعی می کنند تا جایی که می توانند قیمت های بالاتر را بپردازند، ممکن است پول بیشتری قرض کنند یا از اعتبار بیشتری استفاده کنند. این در واقع به جریان تورمی نفوذ می کند و آن را به نقطه خطرناک تورم پولی می رساند، زمانی که ارزش یک واحد پولی کمتر از کاغذی است که روی آن چاپ شده است.

در این مرحله، واحد پولی کشور در مقایسه با سایر ارزها ضعیف‌تر می‌شود و نسبت به هر نرخ مبادله‌ای در مسیر زیان‌آوری قرار می‌گیرد. مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، نمی‌توانند در ازای ارز خود مبلغی را دریافت کنند و هنگام خرید از خارج، برای خرید یک کالا به ارز، به مقدار بیشتری از ارز داخلی خود نیاز دارند.

نمونه هایی از اثرات تورم سرسام آور را می توان در بولیوار ونزوئلا مشاهده کرد، جایی که صندوق بین المللی پول انتظار دارد نرخ تورم به بالای یک میلیون درصد برسد و طبق برخی گزارش ها، خرید ناهار می تواند 250000 بولیوار هزینه داشته باشد. این بدان معناست که ارزهای خارجی در مقایسه با بولیوار قوی هستند و بیشتر معاملات با ارزهای خارجی انجام می شود.

امیدواریم بانک مرکزی کشور قبل از وقوع تورم سرسام‌آور وارد عمل شود و نرخ‌های بهره را افزایش دهد تا مصرف‌کنندگان از استقراض و هزینه‌های خود کم کنند و شروع به پس‌انداز کنند، زیرا درآمد حاصل از سود حساب‌های پس‌انداز خود را دریافت خواهند کرد. با انقباض پولی، نرخ تورم کاهش می‌یابد زیرا مصرف‌کنندگان قیمت‌های بالا را رد می‌کنند و رشد قیمت‌ها نزدیک‌تر به ۲ درصد در سال است. انقباض پولی سیاستی است که ارزش یک ارز را حفظ کرده و آن را در برابر ارزهای خارجی تقویت می کند. در این سناریو، مصرف‌کنندگانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، نرخ برابری یا حتی سودمند برای ارزهای خارجی دریافت می‌کنند.

رابطه بین نرخ فارکس و تورم

همه اینها چگونه به تجارت فارکس مرتبط است؟ در معامله فارکس که توسط یک مصرف کننده انجام می شود، یک ارز با ارز دیگر معامله می شود. ارز پایه (پول داخلی شما) با ارز متقابل (ارز خارجی) مبادله می شود. این می تواند به نظر برسد: 1 GBP (ارز پایه داخلی) برابر با 1.17 یورو (ارز متقابل خارجی) است و یک مبادله مستقیم ارزش با نرخی است که توسط بانک ها یا آژانس های نرخ ارز ارائه می شود. در این سناریو، مصرف کننده پس از انجام مبادله، صاحب ارز می شود. یک معامله مشابه می تواند در سطح نهادی توسط یک بانک، صندوق تامینی یا یک بانک مرکزی انجام شود، البته این معاملات با میلیون ها واحد ارز افزایش می یابد.

معاملات فارکس را می توان با ابزارهای مالی به نام قراردادهای تفاوت (CFD) نیز انجام داد. این معامله با مشتقات است، به این دلیل که قراردادها از دارایی های ارزی اصلی مشتق می شوند و منعکس کننده حرکات واقعی در بازارهای فارکس هستند. در این نوع معاملات، یک معامله گر مالک ارز پایه نیست، در عوض هدف این است که بازدهی در تفاوت قیمت بین موقعیت افتتاحیه و موقعیت بسته شود.

وقتی تورم خیلی سریع افزایش می‌یابد و ارزش پول در نوسان است، می‌تواند به طور چشمگیری بر این تفاوت‌های قیمتی تأثیر بگذارد و باعث نوسانات و غیرقابل پیش‌بینی شدن شود. تا زمانی که از اثرات تورم بر ارزش یک ارز آگاه نباشید، ممکن است فرض کنید که قیمت ها در محدوده مورد انتظار قرار می گیرند، در حالی که دور از واقعیت است. معامله‌گران باتجربه می‌دانند که رعایت احتیاط و داشتن استراتژی‌های مدیریت ریسک مهم است، از جمله اما نه محدود به:

  • جلوی ضررها را بگیرید
  • استراتژی های پوشش ریسک
  • نظارت دقیق بر معاملات خود
  • آگاهی و تحقیق از شرایط کلان اقتصادی
  • درک اینکه شرایط اقتصادی بر ارزش پول تاثیر می گذارد

قبل از انجام مبادلات ارزی ساده یا شروع به معامله CFD بر روی ارزها در دوره‌های تورم بالا یا سایر اختلالات کلان اقتصادی، توصیه می‌کنیم بیشتر بدانید و دوره رایگان فارکس 101 خود را دنبال کنید.

علاوه بر این، قبل از انتقال به یک حساب کاربری زنده، می‌توانید در حساب آزمایشی Admirals تجربه کسب کنید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده که توسط کارشناسان تجارت ما برگزار می شود، هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آینده نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.