اخباری از توافق بر سر مرحله نخست تبادل اسرا میان حماس و صهیونیست‌ها

[ad_1] یک منبع مطلع فلسطینی به خبرگزاری «العالم العربی» (AVP) اعلام کرد که مذاکرات پاریس راه درازی را طی کرده است و بر سر جزئیات مرحله اول معامله تبادل اسرا و آتش‌بس موقت توافق وجود دارد. این منبع که حاضر به افشای نامش نشده است در این باره گفت: مذاکرات به موضوع روز بعد از

کد خبر : 461107
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
اخباری از توافق بر سر مرحله نخست تبادل اسرا میان حماس و صهیونیست‌ها

[ad_1]

یک منبع مطلع فلسطینی به خبرگزاری «العالم العربی» (AVP) اعلام کرد که مذاکرات پاریس راه درازی را طی کرده است و بر سر جزئیات مرحله اول معامله تبادل اسرا و آتش‌بس موقت توافق وجود دارد.

این منبع که حاضر به افشای نامش نشده است در این باره گفت: مذاکرات به موضوع روز بعد از جنگ اسرائیل در نوار غزه و طرفی که نوار غزه را مدیریت خواهد کرد، رسیده است. اخیراً جلسات متعددی با طرف‌های عربی و بین‌المللی برگزار شد و ضرورت تلاش برای تقویت تشکیلات خودگردان از یک سو و توافق با جنبش حماس درباره خطوط کلی توافق مطرح شد.

وی افزود: رهبران حماس در خارج موافقت خود را با جزئیات مورد بحث در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس اعلام کرده‌اند، اما منتظر پاسخ رهبران جنبش در نوار غزه برای برداشتن گام بعدی هستند.

این منبع ادامه داد: مرحله اول توافق، آزادی یک اسیر غیرنظامی اسرائیلی در هر روز در ازای آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی است، مشروط بر اینکه این امر همزمان با تعلیق کلیه اقدامات نظامی در غزه صورت بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: جزئیات فاز دوم توافق در طول اجرای مرحله اول مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس ظهر امروز گفت این جنبش پیشنهادی را که در نشست پاریس مطرح شد دریافت کرد و در حال بررسی و ارائه پاسخ به آن است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: مبنای پاسخ ما به این پیشنهاد اولویت دادن به توقف تجاوزات وحشیانه و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه است.

پیشتر نیز «محمد نزال» از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با «الجزیره مباشر» اظهار کرده بود: پاریس یکشنبه میزبان نشستی برای پایان دادن به موضوع جنگ و اسرا بود و طرف‌های حاضر در پایتخت فرانسه به یک چشم‌انداز مشترک دست یافتند که ظرف چند ساعت به دست ما خواهد رسید تا درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

نزال با بیان اینکه موضع حماس انعطاف پذیر و باز است و می‌خواهد تجاوز به ملت فلسطین را متوقف کند، خاطرنشان کرد که روند تبادل اسرا بخشی جدایی ناپذیر از مذاکرات است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.