احیای قوانین بومی در کبک یک اولویت برای دولت کانادا است

[ad_1] 17 مارس 2022 – Mistissini، کبک – وزارت دادگستری کانادا دولت کانادا متعهد به پیمودن مسیر مشترک آشتی با مردم بومی است و همچنان بر تجدید این رابطه متمرکز است. این شامل به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم بومی، حمایت از احیای نظام‌ها و سنت‌های حقوقی بومی، و همچنین تصدیق نقش اساسی جوامع

کد خبر : 180364
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
احیای قوانین بومی در کبک یک اولویت برای دولت کانادا است

[ad_1]

17 مارس 2022 – Mistissini، کبک – وزارت دادگستری کانادا

دولت کانادا متعهد به پیمودن مسیر مشترک آشتی با مردم بومی است و همچنان بر تجدید این رابطه متمرکز است. این شامل به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم بومی، حمایت از احیای نظام‌ها و سنت‌های حقوقی بومی، و همچنین تصدیق نقش اساسی جوامع و سازمان‌های بومی در توسعه، استفاده و درک قوانین بومی است.

امروز، محترم دیوید لامتی، وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا، و رئیس توماس نیپوش، حمایت دولت کانادا از کری نشن میستیسینی را برای پروژه حکومت داری Mistissini، که اصول و سنت های قانونی کری را در جامعه خود احیا خواهد کرد، برجسته کردند. . حمایت از این ابتکار با پاسخ دولت کانادا به فراخوان 50 کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) مطابقت دارد.

پروژه حکومت داری Mistissini مجموعه ای از قوانین حکومتی اساسی را برای Cree Nation of Mistissini ایجاد می کند. این شامل ایجاد پنج قانون می شود: Mistissini Iinuuch Chisa-Wiisuuwehwun (یک قانون اساسی Mistissini)، قانون حکومت Mistissini، قانون شکار Mistissini، قانون توسعه Mistissini و قانون دریاچه Mistissini. این پروژه از ادغام اصول و ارزش‌های حقوقی کری در یک سری قوانین اساسی حاکمیتی پشتیبانی می‌کند و در سراسر قلمرو سنتی اعمال می‌شود.

Cree Nation of Mistissini از نزدیک با بزرگان، تالیمن‌ها و سایر اعضای جامعه برای جمع‌آوری اطلاعات – داستان‌ها، آموزه‌ها، دیدگاه‌ها، شیوه‌ها – برای اطلاع‌رسانی به اصول و فرآیندهای قانونی مربوط به پنج قانون که باید تدوین شوند، همکاری خواهد کرد. این کار مهم ادغام ارزش‌ها، سنت‌ها و آموزه‌های کری در قوانین Mistissini Cree را تضمین می‌کند.

Call to Action 50 از دولت فدرال می‌خواهد تا با سازمان‌های بومی برای تأمین مالی مؤسسات حقوقی بومی برای توسعه، استفاده و درک قوانین بومی و دسترسی به عدالت مطابق با فرهنگ‌های منحصربه‌فرد مردمان بومی در کانادا همکاری کند. حمایت از فراخوان برای اقدام 50 با اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی همسو است، که حق مردم بومی را برای حفظ و تقویت نهادهای قانونی متمایز خود تعیین می کند.

وزارت دادگستری 499,000 دلار را طی چهار سال از طریق برنامه مشارکت عدالت و نوآوری خود برای این پروژه فراهم می کند. این برنامه از فعالیت هایی پشتیبانی می کند که به طور موثر به شرایط متغیر مؤثر بر سیاست قضایی کانادا پاسخ می دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.