احساس شکست در وجودمان را چگونه متوقف کنیم؟

به گزارش هوشمند نیوز؛آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی

کد خبر : 260521
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۰۴
احساس شکست در وجودمان را چگونه متوقف کنیم؟


به گزارش هوشمند نیوز؛آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که تکنیک هایی برای توقف احساس شکست، چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی یک نوع از توقف احساس شکست

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم.


کمتر کسی می تواند با اطمینان بگوید که هیچ پشیمانی را تجربه نمی کند. متأسفانه، بخشی از زندگی به انجام کارهایی مربوط می شود که بعداً به خوبی به آن‌ها نگاه نخواهید کرد. این گونه است که ما به عنوان انسان، یاد می گیریم و رشد می کنیم.

اما پشیمانی می تواند بزرگتر شود تا زمانی که ایجاد صلح با خود برای شما بسیار دردناک شود. آن‌ها حتی می توانند به نقطه ای برسند که شما شروع به وسواس در مورد آن‌ها کنید و این منجر به پشیمانی بیشتر می شود. بنابراین چگونه می توانید از ادامه این چرخه جلوگیری کنید؟ در این‌جا یک روانشناس چند راه برای جلوگیری از پشیمانی و ایجاد صلح با خود را توضیح می دهد.

دوره فعلی خود را تغییر دهید

اگر خود را همیشه ناراضی می بینید، ممکن است این نشانه ای مطمئن باشد که باید چیزی را در زندگی خود تغییر دهید. طبق تحقیقات شاون مگان برن، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا، پشیمانی می تواند راهی برای مغز باشد و به شما اطلاع دهد که نیاز به توقف احساس شکست است. در نظر بگیرید که شاید لازم باشد:

بازگشت به مدرسه را در نظر بگیرید.

شغل را به چیزی رضایت بخش تر تغییر دهید

دور شوید و یک رابطه ناسالم را ترک کنید

با دیگران تماس بگیرید و روابط را بازیابی کنید

یاد بگیرید چگونه احساسات خود را چه مثبت و چه منفی بیان کنید

سفر کنید و جهان را کشف کنید

به یک خانه جدید نقل مکان کنید

حالات فیزیکی، عاطفی و ذهنی خود را بهتر کنترل کنید.

بدانید که شما خطاپذیر هستید

دکتر مارک بانشیک، روانپزشک و نویسنده کودک و نوجوان، می گوید: طبیعی است که انسان ها در یک مقطع زمانی مرتکب اشتباه شوند. با این حال، همیشه پشیمانی و افسوس خوردن از اشتباهات در تصمیمات خود، سالم نیست. درک کنید که اشتباهات شما همیشگی نیستید، و شما هنوز هم یک فرد فوق العاده هستید که با وجود اشتباهاتتان ارزش عشق را دارید. اگر یاد نگیرید که اشتباهات خود را بپذیرید و از آن‌ها عبور نکنید، این حس طولانی مدت پشیمانی ممکن است در موارد زیر اختلال ایجاد کند:

آسیب به حس ارزشمندی نسبت به خودت

جنبه های روابط شما

شغل شما

توانایی شما در مراقبت از سلامتی شما

مثبت اندیشی

برای توقف احساس شکست عذرخواهی کنید

برن می‌گوید: بسیاری از ما احساس می‌کنیم که باید پشیمانی خود را به‌عنوان مجازاتی برای آزار به کسی تحمل کنیم. اما این نوع غم و اندوه گناه‌آمیز و شرم‌آور ناسالم و مفید است – به‌ویژه اگر بعد از آن چیزی نتوان گفت یا انجام داد. تحقیقات به ما نشان می‌دهد که ایجاد صلح با خود برای همه افراد درگیر بهتر است:

از خودخوری، هم در درون و هم از نظر بیرونی خودداری کنید

یک عذرخواهی واقعی و صادقانه بخواهید بدون اینکه خودتان را کتک بزنید

سعی کنید آن را جبران کنید. سپس، چیزها را به بهترین شکل ممکن اصلاح کنید

از این به عنوان انگیزه ای برای تغییر رفتار و اقدامات آینده خود برای بهتر شدن استفاده کنید

لذت تنهایی

به فکر بایدها و نبایدها نباشید

آیا شما فردی هستید که با ایجاد صلح با خود دست و پنجه نرم می کنید و در عوض از خود نفرت دارید؟ این ممکن است دلیل افسردگی و اضطراب شما باشد. تحقیقات نشان می دهد که اگر به طور مداوم به خود تنفر داشته باشید، به طور مؤثر بر وضعیت روانی شما نیز تأثیر می گذارد – در کنار همه اعمال و رفتارهایی که از آن ناشی می شود. همانطور که می توانید تصور کنید، این برای شما یا افرادی که دوستشان دارید مفید نیست. در عوض، برای شما بهتر است:

از تثبیت اشتباهات گذشته خود و کارهایی که باید می کردید دست بردارید.

درک کنید و بپذیرید که گذشته تغییر ناپذیر است

روی چیزهایی تمرکز کنید که می توانید در این‌جا و اکنون بهتر انجام دهید

به طور فعال دنبال چیزهای مثبتی که می خواهید، مانند عشق، پذیرش و قدردانی را دنبال کنید.

برای توقف احساس شکست اتفاقات زندگی را تغییر دهید

همه ما با این فانتزی بزرگ شدیم که نسخه ایده آل زندگی ما چیست. برنز می‌گوید در حالی که این چشم‌انداز خارق‌العاده به عنوان ایده‌آلی عمل می‌کند که می‌خواهیم به سمت آن کار کنیم، واقعیت – و افراد درون آن – کامل نیستند. بنابراین به جای اینکه به طور مداوم واقعیت را با خیال پردازی خود مقایسه کنید، سعی کنید:

به خود یادآوری کنید که شکست ها و اشتباهات طبیعی هستند و بخشی از زندگی هستند

انتخاب‌های متفاوت لزوماً به تجربه بهتری منجر نمی‌شود و در عوض احتمالاً مجموعه متفاوتی از پشیمانی ایجاد می‌کند.

تصور کنید که چقدر می تواند بدتر باشد

به این فکر کنید که احتمالاً این مسیری است که ممکن است برای رسیدن به نتیجه بهتری که هنوز نمی توانید تصورش را بکنید باید طی کنید

برای شمردن نعمت هایی که دریافت کردید و درس هایی که آموخته اید وقت بگذارید

برای کارهایی که درست انجام دادید به خودتان اعتبار بدهید.

تکنیک هایی برای توقف احساس شکست

“موفقیت یک امر نهایی نیست: این شجاعت ادامه راه است که مهم است.” ~ وینستون چرچیل. ما قرار نیست با یک نوع صحبت “شکست مکرر” شروع کنیم. چرا؟ چون اشکالی ندارد تا زمانی که بخواهید با تغییر خود، دنیا را تغییر دهید، مشکلی به شکست ادامه دهید.

به هر حال، تغییر خود باعث تغییر جهان می شود. پس به آن ادامه دهید. انطباق با آنچه “جامعه” از شما انتظار دارد را فراموش کنید. اطاعت از قانون و رفتار محبت آمیز با دیگران تنها تعهدی است که شما در این زمینه مدیون هستید.

برای توقف احساس شکست  به “شکست” واقعی خود اهمیت دهید

مطمئناً باید به شکست خود اهمیت دهید. برای پیروزی، شکست به معنای تجربه گام های اشتباه در مسیر نیست – همه این کار را می کنند. لطفا درک کنید که موفقیت و شکست در سطح فردی تعریف می شود. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، فرهنگ این نوید را می دهد که چیزهایی مانند تحصیل، دارایی، پول و برخی از مذهب شما را خوشحال می کند. شاید این چیزها انجام شود، اما به احتمال زیاد نمی شود.

به دنبال شادی درونی باشید.

توضیح ساده است: افرادی که وعده های جامعه یا هر شخص دیگری را قبول می کنند، برای ارائه شادی درونی (و به شدت فردی) به دنیای بیرونی تکیه می کنند. روانشناسی – و عقل سلیم – به ما می گوید که این بسیار غیرممکن است.

تنفس درست

اگر مانند بسیاری از افراد هستید، احتمالاً بسیار سطحی نفس می‌کشید. تنفس صحیح یکی از گرانبهاترین هدیه های زندگی است. تنفس دیافراگمی می تواند قلب، ذهن و روح شما را تغییر دهد. می تواند ما را شادتر، استرس کمتر و انعطاف پذیرتر کند. در این‌جا نحوه تمرین تنفس دیافراگمی (“تنفس شکمی”) بیان خواهد شد:

راحت بنشینید، زانوهای خود را خم و شانه ها، سر و گردن را شل کنید.

به آرامی از طریق بینی نفس بکشید تا شکم به سمت دست حرکت کند. دست روی سینه باید تا حد امکان ثابت بماند.

یک دست خود را روی سینه و دست دیگر را درست زیر قفسه سینه خود قرار دهید. این به شما این امکان را می دهد که حرکت دیافراگم خود را هنگام نفس کشیدن احساس کنید.

ماهیچه های شکم خود را سفت کنید، اجازه دهید در حین بازدم به سمت داخل بیفتند.

با تمرین این تکنیک هر روز ۵-۱۰ دقیقه شروع کنید.

توقف احساس شکست با ایجاد شادی واقعی

شکست شخصی می تواند تلفات عاطفی سنگینی داشته باشد – و این مشکلی ندارد. به یاد داشته باشید که این موقعیت نیست که شادی شما را تعیین می کند، بلکه واکنش شما به آن موقعیت است. احساس ترس، غمگینی، ناامیدی، سردرگمی… هر آنچه که در آن زمان نیاز دارید احساس کنید. اما این کار را بدون قضاوت انجام دهید.

بودیسم این نوع پردازش عاطفی را پذیرش می نامد. ما می توانیم این احساسات را بپذیریم و بدون دلبستگی به آن‌ها احساس کنیم.

شادی

نکته

تنفس صحیح ناحیه پاراسمپاتیک سیستم عصبی (PNS) را فعال می کند که پاسخ جنگ یا گریز را سرکوب می کند. جنگ یا گریز مسئول ترس، خشم و سایر احساسات منفی است. یک تمرین تنفسی ساده دیگر فقط برای این منظور:

به مدت ۳ ثانیه از طریق شکم نفس بکشید. مکث کوتاهی کنید

۵-۶ ثانیه بازدم کنید.

۶ بار تکرار کنید.

مزایای شکست را درک کنید

چرچیل می گوید:

“موفقیت توانایی رفت و آمد از یک شکست به شکست دیگر بدون عدم اشتیاق است.” همه ما دوست نداریم چیزی جز شکست و اشتیاق باقی بمانیم. آنچه ممکن است باعث توقف احساس شکست شود با تمرینات مختلف ایجاد می شود. در این‌جا چند ​​مورد وجود دارد:

اولاً، شکست از خودآگاهی و موفقیت جدایی ناپذیر است.

دوم اینکه شکست شخصیت و اراده ما را تقویت می کند.

سوم، از طریق شکست است که می آموزیم کی هستیم – و چقدر باید جلوتر برویم.

نکته

شکست معلمی عالی برای شخصیت است زیرا راهی برای قرار گیری ما در تاریکی دارد.

ذهن خود را مشغول کنید

با جدیت تمام، ممکن است راهی بهتر از استفاده از مغز زیبای شما برای غلبه بر توقف احساس شکست  وجود نداشته باشد. هیچ چیز مثل سخت کوشی ذهن شما را از چیزهای منفی دور نمی کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.