احتمال ورود آمریکا به مناقشه روسیه و اوکراین قوت گرفت

در پی تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین، یک مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا امروز ( جمعه)  به سی ان ان گفت که واشنگتن در نظر دارد تا در هفته های آینده کشتی های جنگی خود را در حمایت از کی یف در برابر مسکو به دریای سیاه اعزام کند. این مقام گفت که

کد خبر : 40259
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
احتمال ورود آمریکا به مناقشه روسیه و اوکراین قوت گرفت



در پی تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین، یک مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا امروز ( جمعه)  به سی ان ان گفت که واشنگتن در نظر دارد تا در هفته های آینده کشتی های جنگی خود را در حمایت از کی یف در برابر مسکو به دریای سیاه اعزام کند.

این مقام گفت که نیروی دریایی آمریکا به صورت منظم در دریای سیاه فعالیت می کند ولی اعزام این کشتی ها پیام مشخصی به مسکو ارسال می کند مبنی بر آنکه واشنگتن به دقت تحولات منطقه را زیر نظر دارد.

به گفته سی ان ان، آمریکا ملزم است بر اساس معاهده ۱۹۳۶ دو هفته پیش از اعزام نیروهای خود به دریای سیاه، ترکیه را که کنترل مبادی ورودی و خروجی این پهنه آبی را در دست دارد، آگاه سازد. مشخص نیست که واشنگتن چنین اقدامی را انجام داده باشد.

سی ان ان به نقل از مقام مذکور نوشت که نیروی دریایی آمریکا کماکان به پروازهای شناسایی خود در فضای بین المللی دریای سیاه ادامه می دهد تا فعالیت های دریایی روسیه و جابجایی احتمالی نیروهایش در کریمه را رصد کند.

این مقام افزود که گرچه آمریکا تجمع نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین را موضع گیری این کشور برای حمله آتی نمی داند با این حال “اگر چیزی تغییر کند، ما آماده واکنش هستیم. “

این مقام گفت که برآورد فعلی پنتاگون این است که روس ها در حال آموزش و تمرین بوده و دستور نظامی برای اقدام بیشتر صادر نشده است. با این حال پنتاگون آگاه است که اوضاع ممکن است هر آن تغییر کند.

در شرایطی که تنش ها بین روسیه و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ماههای اخیر به اوج خود رسیده، روسیه نیز بیش از ۱۰ ناو جنگی و ناوچه های موشک انداز را برای شرکت در رزمایش بزرگ از دریای خزر به دریای سیاه منتقل می کند.

روابط عمومی حوزه نظامی جنوب روسیه ۱۹ فروردین اعلام کرد: بیش از ۱۰ فروند هواناو ، ناوچه های موشک انداز ، ناوشکن و کشتی های پشتیبانی در حال انتقال از دریای خزر به دریای سیاه برای شرکت در رزمایش بزرگ هستند.

این ناوها و ناوچه ها با همکاری با واحدهای دریایی ناوگان دریای سیاه روسیه، در رزمایش شرکت خواهند کرد.

در رزمایش واحدهای دریایی روسیه در دریای سیاه، چندین فروند هواپیمای نظامی و بالگرد و مجموعه های پدافند هوایی شرکت می کنند.

پیشتر وزارت امور خارجه روسیه از افزایش تحرکات ناتو در محدوده آبی تحت کنترل اوکراین در دریای سیاه خبر داد.

به دنبال تشدید تنش ها میان روسیه و ناتو و متشنج شدن اوضاع اوکراین که احتمال دخالت ناتو در حوادث این کشور را بالا برده، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه دستور آغاز آزمایش آمادگی رزمی نیروهای مسلح این کشور را صادر کرد.

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.