احتمال درگیری بین ایران و آمریکا چقدر است؟

انتخاب: کامل جمیل در الخلیج آنلاین نوشت: حضور اسرائیل در خلیج فارس، که مولود عادی سازی امارات و بحرین است، یکی از دلایل نگرانی ایران از نزدیک شدن اسرائیل به مرز‌های آن است، این در حالی است که دو طرف تل آویو و تهران تهدیداتی را متوجه یکدیگر می‌کنند.  در ادامه این مطلب آمده است:

کد خبر : 1396
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۴:۱۷
احتمال درگیری بین ایران و آمریکا چقدر است؟


انتخاب: کامل جمیل در الخلیج آنلاین نوشت: حضور اسرائیل در خلیج فارس، که مولود عادی سازی امارات و بحرین است، یکی از دلایل نگرانی ایران از نزدیک شدن اسرائیل به مرز‌های آن است، این در حالی است که دو طرف تل آویو و تهران تهدیداتی را متوجه یکدیگر می‌کنند.

 در ادامه این مطلب آمده است: اخیرا، ایالات متحده سه بمب افکن طراز بی-۵۲ را به منطقه خلیج فارس فرستاد، اقدامی که از نظر تحلیلگران، با هدف قدرتنمایی در برابر ایران و ممانعت از پاسخ آن به ترور دانشمند هسته‌ای اش صورت گرفت.

همچنین ایالات متحده در دسامبر ۲۰۲۰ از اعزام یک زیر دریایی و دو کشتی جنگی به خلیج فارس خبر داد، که همزمان با آن، یک زیردریایی اسرائیلی نیز به مقصد خلیج فارس از کانال سوئز عبور کرد. اعلام عبور این زیردریایی ها، همزمان شد با دیدار بین مقامات اسرائیلی که موضوع نشست آنها، بررسی راه‌های مقابله با تهدیدات ایران در منطقه بود.

ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها به خوبی بازی براساس سیاست «لبه پرتگاه» را می‌دانند، این عقیده ایاد الدلیمی، تحلیلگر سیاسی عراقی در گفتگو با الخلیج انلاین است.

وی می‌افزاید: در طول سال‌های گذشته، منطقه شاهد مراحلی از بحران و شدت یافتن تهدیدات بین تهران و واشنگتن بوده، که غالبا ختم به آتش بسی غیر علنی بین دو طرف شده است.

واشنگتن و تهران، ظاهرا از شدت گرفتن بحران بدون آنکه منتهی به یک درگیری مستقیم شود، سود می‌برند و چه بسا متغیر جدید این بار ورود اسرائیل بعنوان طرف مستقیمی در تهدیدات رد و بدل شده بین ایران و آمریکاست.

آنچه بر حساسیت موضوع می‌افزاید، حضور اسرائیل در آب‌های خلیج فارس، از طریق هم پیمانان جدید عرب خود بویژه امارات است، که شاید در آیند نزدیک قصد ایجاد یک پایگاه اسرائیلی را نیز در کشور خود داشته باشد.

مسئولان ایرانی به نوبه خود رژیم اشغالگر را متهم می‌کنند که به دنبال سوق دادن منطقه به یک تنش بزرگ است، اما در عین حال تهدید می‌کنند که در این صورت، پاسخ محکمی به صهیونیست‌ها می‌دهند. شبکه الجزیره روز شنبه، ۲۶ دسامبر از یک منبع رسمی ایرانی نقل کرد که اسرائیل برای کشاندن منطقه به سمت هرج و مرج به دنبال بهانه است و سعی دارد این مهم در آخرین روز‌های ریاست ترامپ محقق شود. این منبع افزود: «اسرائیل باید بداند که پاسخ ما به تجاوز به امنیت ملی مان، قدرتمند و گسترده خواهد بود.»

در همین رابطه، علیرضا تنگسیری، فرمانده نیرو‌های دریایی ایران در سپاه پاسداران، از دو جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک بازدید کرده و از نیرو‌های دریایی خواست هوشیار باشند. ضمن انکه وی بر امادگی برای دفاع از امنیت ملی ایران تاکید نمود.

به عقیده الدلیمی، با وجود ترور دانشمند هسته‌ای ایران توسط اسرائیل، به نظر نمی‌رسد ایران تصمیمی برای مقابله مسلحانه با صهیونیست‌ها داشته باشد، چرا که این کشور در شرایط اقتصادی سختی به سر می‌برد. از سوی دیگر، تهران اکنون هوشیارانه عمل می کند و با آرامش منتظر پایان آخرین روز‌های ریاست جمهوری ترامپ است، به این امید که با رئیس جمهور جدید آمریکا به توافقی دست یابد.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که با دقت تحرکات ایران در منطقه را تحت نظر دارد و پیش بینی می‌کند که خطر از عراق و یمن متوجه آن شود. این در حالی است که حمله به سفارت آمریکا در بغداد، باب احتمالات در مورد برخورد نظامی را گشوده است، بویژه پس از آنکه واشنگتن تاکید کرد تهران پشت این حملات بوده و موشک‌های شلیک شده، ساخت ایران هستند.

ایاد الدلیمی با استناد به اظهارات فرماندهان ایرانی در مورد قبول نکردن مسئولیت حمله به سفارت واشنگتن در بغداد، معتقد است که این اظهارات، موضعی صریح از سوی ایران است.

بر همین اساس، الدلیمی معتقد است که بعید به نظر می‌رسد ایران در زمان فعلی قصد مقابله داشته باشد و تنها هدفش، اثبات قدرت خود برای انجام هر گونه اقدامی، در صورت قرار گرفتن نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور در معرض بمباران آمریکا یا اسرائیل است.

در خصوص تهدیدات در خلیج فارس، الدلیمی می‌گوید: «تهران دولت‌های عرب حاشیه خلیج فارس را ضعیف‌ترین کشورها در حلقه دشمنانش می‌داند، از این رو در تهدید ان‌ها درنگ نمی‌کند، البته به این امید که دولت‌های عربی مذکور بتوانند سرکشی اسرائیل یا آمریکا را مهار کنند.»



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.