احتمال حضور یک بانوی ایرانی در فینال فوتبال المپیک

سپهر ستاری: ایران در فوتبال المپیک «بی‌سهم» نیست. خانم پریا شهریاری رئیس سابق کمیته فوتبال ساحلی به عنوان ناظر مسابقات فوتبال المپیک در ژاپن به سر می برد. او از تجربیاتش در این تورنمنت بزرگ می‌گوید. چه شد به عنوان ناظر انتخاب شدید؟ چه مسابقاتی را تا اینجا نظارت کردید؟ سال ۲۰۱۴ آزمونی برگزار شد

کد خبر : 85992
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
احتمال حضور یک بانوی ایرانی در فینال فوتبال المپیک


سپهر ستاری: ایران در فوتبال المپیک «بی‌سهم» نیست. خانم پریا شهریاری رئیس سابق کمیته فوتبال ساحلی به عنوان ناظر مسابقات فوتبال المپیک در ژاپن به سر می برد. او از تجربیاتش در این تورنمنت بزرگ می‌گوید.

چه شد به عنوان ناظر انتخاب شدید؟ چه مسابقاتی را تا اینجا نظارت کردید؟

سال ۲۰۱۴ آزمونی برگزار شد که در آن آزمون شرکت کردم و موفق شدم. پس از آن در سطح آسیا نظارت فوتبال و فوتسال را آغاز کردم و به طور همزمان ابلاغ‌های فیفا را هم دریافت کردم. در واقع نفرات برتر آسیا مورد استفاده قرار گرفتند و در مسابقات مقدماتی المپیک فیفا ناظر آسیا بودم که توسط AFC معرفی شدم و کم کم جزو ناظران فیفا شدم. بعد از آن در مسابقات فیفا انجام وظیفه کردم که با توجه به نظارت ویژه‌ای که فیفا روی عملکرد کادر اجرایی خود در مسابقات دارد، خوشبختانه عملکردم مورد تاییدشان قرار گرفت، به طوری که در المپیک جوانان جهان در آرژانتین در دو بخش آقایان و بانوان از من دعوت شد و همچنین در جام جهانی فوتبال ساحلی نیز برای نخستین بار به عنوان یک ایرانی موفق شدم که مسئولیت مهم نظارت بازی فینال جام جهانی آقایان را برعهده بگیرم. تاکنون ناظر ١۵ مسابقه بودم.

گزارش هایی که برای نظارت می دهید معمولا شامل چه موارد و چه عناوینی است؟

گزارشات باتوجه به مسئولیت‌هایی که در هر بخش از برگزاری یک مسابقه وجود دارد، برعهده ناظر مسابقه است. گروه رسانه، بازاریابی، پخش بازی‌ها، هماهنگ کننده مسابقه هر کدام مسئولیت‌هایی دارد و ناظر روی روند کلیه امور بخش‌ها نظارت می‌کند. لازمه آن اشراف کامل به همه مقررات فیفا است تا روی همه بخش‌ها به صورت همزمان نظارت و کمبود یا نقص‌های موجود را برای برگزاری هر چه بهتر یک مسابقه برطرف کند. ضمن اینکه تنها ناظر مسابقه امکان تنظیم گزارش از اتفاقات هر بازی را دارد و در نهایت با تایید ناظر برگزاری به فیفا ارسال می‌شود. همچنین هرگونه مشکلی اگر در بخش‌ها مانند افسر پزشکی، مدیررسانه، بازاریابی یا … هر مشکلی داشته باشند تنها امکان اعلام به فیفا توسط ناظر مسابقه را دارند و به نوعی همه رویدادها توسط ناظر رسمیت پیدا می‌کند.

شما از کی وارد توکیو شدید و کلا فضا آنجا چطور است؟

از چند روز قبل از شروع مسابقات فوتبال وارد توکیو شدم. به هرحال این المپیک به نسبت دوره‌های قبلی بسیار متفاوت است که به دلیل شیوع کروناست و حتی خود ما که جزو برد اجرایی فیفا در المپیک هستیم تنها اجازه حضور در هتل و ورزشگاه را داریم و همه رفت و آمدها به شدت تحت کنترل است. ضمن اینکه در هتل محل اقامت حتی آسانسور و محل ورود و خروج ما را مجزا از سایر مهمانان کردند و هر روز تست کرونا از همه ما گرفته می‌شود. به طور کلی تحت نظر هستیم و همین شرایط کرونا این دوره را متفاوت کرده است، به خصوص که عدم حضور تماشاگران شور و هیجان بازی‌ها را کم کرده است.

غیر از شما ایران نماینده دیگری هم دارد؟

خیر من تنها ناظر ایرانی حاضر در این تورنمنت هستم.

رسیدن به المپیک کلا افتخار بزرگی است. از تجربیاتی که تا اینجا به دست آوردید بگوئید. بزرگترین هدفتان در آنجا چیست؟

کلا المپیک معتبرترین رویداد ورزشی جهان است، طبیعی است که بالاترین استانداردها در نظر گرفته شده است. برای خود من تجربه بسیار خوبی است، حضور در المپیک برای هر شخصی می‌تواند یک کارگاه آموزشی فوق‌العاده باشد.از ۲۰۱۴ که وارد بخش نظارت شدم همیشه مشتاق حضور در مسابقات المپیک بودم، به خصوص که حضور در این سطح کار آسانی نبوده است. در این سال‌ها در مسابقات مختلفی مانند المپیک جوانان جهان، بازی‌های آسیایی که شبه المپیک در مقیاس کوچک است و … حضور داشتم، اما المپیک شرایط کاملا متفاوتی دارد و به روزترین متد برگزاری مسابقات را باید در این تورنمنت به کار گرفت. امیدوارم حاصل این تجربیات را به کشورم منتقل کنم. می‌توانم صادقانه بگویم که پس از نظارت در جام‌جهانی، بزرگترین هدف من در بخش نظارت مسابقات، حضور در المپیک بود. اگر بتوانم در فینال المپیک هم ناظر باشم برایم ارزش زیادی خواهد داشت.

چه مسابقاتی را تا اینجا نظارت کردید؟

باتوجه به حضور ۱۶ تیم در بخش آقایان و ۱۲ تیم بانوان، طبیعتا تعداد مسابقات زیاد است و برگزاری مسابقات در هفت ورزشگاه و شش شهر باعث استفاده از ناظران زیادی شد. خودم به چهار شهر مختلف سفر کردم و تا این لحظه در مرحله نیمه‌نهایی حضور داشتم.

252 252



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.