اجرا در حال انجام است و دوره ادعاها تحت توافقنامه تسویه حساب آب آشامیدنی ایمن باز است

[ad_1] 28 آوریل 2022 – اتاوا، قلمرو Algonquin سنتی واگذار نشده، انتاریو – خدمات بومی کانادا دولت کانادا آسیب‌های گذشته را که به دلیل کمبود آب آشامیدنی سالم برای ملت‌های اول ایجاد شده است تصدیق می‌کند و قاطعانه متعهد به حمایت از این جوامع با رسیدگی به موانع سیستمی و توسعه راه‌حل‌های پایدار است که

کد خبر : 199670
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
اجرا در حال انجام است و دوره ادعاها تحت توافقنامه تسویه حساب آب آشامیدنی ایمن باز است

[ad_1]

28 آوریل 2022 – اتاوا، قلمرو Algonquin سنتی واگذار نشده، انتاریو – خدمات بومی کانادا

دولت کانادا آسیب‌های گذشته را که به دلیل کمبود آب آشامیدنی سالم برای ملت‌های اول ایجاد شده است تصدیق می‌کند و قاطعانه متعهد به حمایت از این جوامع با رسیدگی به موانع سیستمی و توسعه راه‌حل‌های پایدار است که می‌تواند دسترسی به آب سالم و پاک را برای نسل‌های آینده امکان‌پذیر سازد.

امروز، رئیس وین مونیاس از اولین ملت نسکانتاگا، رئیس دورین اسپنس از تاتاسکویاک ​​کری نیشن و رئیس امیلی وتونگ از کرور لیک اول، به همراه محترم پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی، به‌روزرسانی‌هایی را در مورد پیشرفت در حال انجام ارائه کردند و اعلام کردند که دوره ادعاها برای توافقنامه حل و فصل تاریخی برای حل و فصل دعاوی حقوقی دسته جمعی ملی مربوط به آب آشامیدنی سالم در جوامع ملل اول باز است.

توافقنامه حل و فصل به رسمیت می‌شناسد که همه ملل اول مستحق دسترسی مطمئن به آب آشامیدنی سالم هستند، به کسانی که از آن محروم شده‌اند غرامت پرداخت می‌کند و به ملت‌های اول این اطمینان را می‌دهد که نسل‌های آینده نگران سالم بودن آبشان نباشند.

توافقنامه تسویه حساب شامل موارد زیر است:

  • حدود 1.5 میلیارد دلار غرامت برای افرادی که از آب آشامیدنی سالم محروم هستند
  • ایجاد 400 میلیون دلار صندوق احیای اقتصادی و فرهنگی ملت اول
  • تعهد مجدد به برنامه اقدام کانادا برای لغو کلیه توصیه های بلند مدت آب آشامیدنی
  • ایجاد اولین کمیته مشورتی ملل در مورد آب آشامیدنی سالم
  • حمایت از First Nations برای توسعه قوانین و ابتکارات خود در مورد آب آشامیدنی سالم
  • تعهد حداقل 6 میلیارد دلاری برای حمایت از دسترسی مطمئن به آب آشامیدنی سالم در ذخایر
  • نوسازی قوانین آب آشامیدنی ملل اول کانادا.

اجرای مفاد این توافق تاریخی در حال انجام است. دوره ادعاها اکنون باز است و کشورهای اول واجد شرایط هستند و اعضای آنها می توانند برای جبران خسارت اقدام کنند. جزئیات بیشتر در مورد نحوه درخواست در وب سایت First Nations Drinking Water Settlement موجود است.

کانادا به همکاری با شرکای خود برای لغو و جایگزینی قانون آب آشامیدنی ملل اول کانادا ادامه می دهد. به عنوان بخشی از توافقنامه حل و فصل، دولت کانادا متعهد به انجام تمام تلاش های منطقی برای لغو این توافق است قانون آب آشامیدنی سالم برای اولین مللو برای تدوین و معرفی قوانین جایگزین، با مشورت سازمان‌های اول، تا 31 دسامبر 2022. لغو این قانون به عنوان بخشی از اقدامات بودجه 2022 گنجانده شده است و امیدواریم که مجلس این قانون را به سرعت بررسی کند.

دولت کانادا به همکاری با Neskantaga First Nation، Tataskweyak Cree Nation و Curve Lake First Nation برای رسیدگی و اجرای تمام جنبه های توافقنامه حل و فصل ادامه خواهد داد.

ما به پیشرفت در بسیاری از زمینه‌های مهمی که اولین ملل و اعضای آن به ما گفته‌اند برای حمایت از جوامعشان ضروری هستند، ادامه می‌دهیم. ما همچنان بر ظرفیت سازی متمرکز هستیم و بودجه عملیات و تعمیر و نگهداری را از 80% به 100% افزایش داده ایم. این بدان معناست که First Nations می توانند حقوق اپراتورهای آب را بهبود بخشند و اپراتورهای واجد شرایط را در جوامع خود بهتر حفظ کنند، اپراتورهای جدید را برای ایجاد ظرفیت نگهداری آب آموزش دهند، رتبه بندی وضعیت دارایی را بهبود یا حفظ کنند، و از چرخه عمر طولانی تر دارایی های آب اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این، تعهد دولت به پایان دادن به همه توصیه‌های بلندمدت آب آشامیدنی در مورد ذخایر همچنان یک اولویت است. از 28 آوریل 2022، First Nations – با حمایت Indigenous Services Canada – 132 توصیه بلندمدت آب آشامیدنی را از نوامبر 2015 لغو کرده اند. علاوه بر این، از طولانی مدت شدن 215 توصیه کوتاه مدت آب آشامیدنی جلوگیری شده است. کار برای رسیدگی به 33 توصیه بلندمدت آب آشامیدنی که باقی مانده است ادامه دارد و بر 28 جامعه در سیستم های عمومی ذخایر تأثیر می گذارد.

رسیدگی به شکاف‌های زیرساختی حیاتی از طریق سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بلندمدت برای حمایت از خانواده‌ها و جوامع سالم ملل اول ضروری است. دولت کانادا به همکاری با اولین ملل در مسیر حقیقت و آشتی ادامه خواهد داد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.