اجرای پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور

[ad_1] ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری استان برای نخستین بار در کشور خبر داد. عطا حسن‌پور، ششم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری در لرستان، برای نخستین بار در کشور طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری در استان تهیه شده

کد خبر : 394564
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
اجرای پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور

[ad_1]

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

عطا حسن‌پور، ششم شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری در لرستان، برای نخستین بار در کشور طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری در استان تهیه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: در کارگروه امور زیربنایی استان که باحضور دکتر احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد برای نخستین بار طرح پهنه‌بندی و اولویت بندی مناطق گردشگر پذیر استان تهیه و مصوب شد.

وی با بیان اینکه در این طرح کلیه مناطق گردشگری لرستان اعم از پهنه‌ها، محورها و نقاط گردشگری، شناسایی و بر اساس شاخص‌ها اولویت‌بندی شده افزود: بر اساس نتایج به دست‌آمده از این طرح مطالعاتی، استان دارای ۹۴ منطقه گردشگری با اولویت درجه ۱ و ۲ است که از این تعداد ۵۳ منطقه به عنوان منطقه درجه یک و ۴۱ منطقه به عنوان منطقه درجه ۲ شناسایی شده است.

حسن‌پور ادامه داد: طبق نیازسنجی‌های به‌عمل آمده در این طرح مطالعاتی، برای مناطق درجه ۱ و ۲ به بیش از ۱۱۰۰ واحد گردشگری اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی نیاز است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه از بین تاسیسات و موسسات گردشگری، بیشترین نیاز به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تعداد بیش از ۴۴۰ واحد است اضافه کرد: همکاری و عضویت کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه در کمیته‌های تخصصی به منظور اجرای این طرح و ایجاد تأسیسات و مؤسسات گردشگری در مناطق با اولویت درجه ۱ و ۲ ضروری است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.