اجرایی که بدون توضیح مکتوب ادامه پیدا نکرد/ مسئولان توضیحی دارند؟

[ad_1] مهسا بهادری: امروز یکشنبه (۲۲ مرداد) از من دعوت شد تا ساعت ۱۸ به تماشای نمایش «سایه روشن» در سالن سایه تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی سعیده ‌آجربندیان، تهیه‌کنندگی فاطمه کوهستانی و بازی جواد یحیوی، سحر ‌گلشیرازی و فائقه ‌شلالوند بنشینم. کمی زودتر از ساعت ۱۸ پله‌های سالن سایه را طی کردم، به

کد خبر : 387720
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
اجرایی که بدون توضیح مکتوب ادامه پیدا نکرد/ مسئولان توضیحی دارند؟

[ad_1]

مهسا بهادری: امروز یکشنبه (۲۲ مرداد) از من دعوت شد تا ساعت ۱۸ به تماشای نمایش «سایه روشن» در سالن سایه تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی سعیده ‌آجربندیان، تهیه‌کنندگی فاطمه کوهستانی و بازی جواد یحیوی، سحر ‌گلشیرازی و فائقه ‌شلالوند بنشینم.

کمی زودتر از ساعت ۱۸ پله‌های سالن سایه را طی کردم، به پایین که رسیدم با صحنه عجیبی مواجه شدم، سالن پر از خالی بود، در واقع هیچ آدمی به عنوان تماشاچی آن‌جا نبود، اما چه شده که تئاتری با ۲۰ شب اجرا و گذراندن دوره بازبینی و این موارد که اتفاقا تا ۲۷ مرداد هم قرار اجرا داشت، به ناگه متوقف شد و هیچ اطلاع رسانی قبلی هم در مورد آن انجام نشد.

یک احتمال وجود داشت که عوامل نتوانستند سر زمان در آنجا حاضر شوند، یک احتمال دیگر اما این بود که سالن نتوانسته کف فروش را پر کند یا به عبارتی ۶۰ درصد سالن را از مخاطب پر کند، البته اعمال این ماجرا تنها تا شب دوازدهم وجود دارد.

برای اینکه علت ماجرا را بدانیم سراغ فاطمه کوهستانی تهیه‌کننده نمایش رفتیم. او درباره این ماجرا توضیحاتی را ارائه داد.

من امشب برای تماشای نمایش در سالن حاضر شدم اما نمایش روی صحنه نرفت، عوامل آماده نبودند یا مشکل دیگری پیش آمده است؟

همانطور که می‌بینید همه عوامل در سالن هستند، اما ماجرا این است که بدون اطلاع‌رسانی به ما سایت فروش بلیط را بستند و بدون هیچ توضیحی آقای طاهری گفتند که کار تعطیل است، روز جمعه به ما خبر دادند که شما بخاطر فروش کارتان تعطیل است این در شرایطی است که کار ما به یک حد نصاب رسیده است و قرار بود که درباره این ماجرا صحبت شود حتی به صورت مکتوب هم به ما چیزی نگفتند اما از روز شنبه سایت را بستند.

چهارشنبه شب آقای محمد جواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر آمدند نمایش را دیدند و پنجشنبه صبح گفتند تا جمعه بیشتر اجرا ندارید و پیش از این هیچ مشکلی نداشتیم. همان زمان برای تمدید نمایش تا ۲۷ام به ما گفتند مشکل فقط برای شما نیست بحث بر سر درآمد است اما هیچ اجرایی به جز ما دچار مشکل نشد.

اجرایی که بدون توضیح مکتوب ادامه پیدا نکرد/ مسئولان توضیحی دارند؟

در واقع شما یک پیش زمینه ذهنی داشتید، کسی توضیح داد که چرا این اتفاق رخ داده است؟

پیگیری کردیم اما بازهم به همین مسئله فروش اشاره شد.

در قرارداد چه آمده بود؟

بگذارید از روی خود متن بخوانم در متن این تفاهم نامه آمده: «تفاهم شد پیش طرفین نمایش مذکور پس از اخذ مجوزهای قانونی از سوی شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر مرکز هنرهای نمایشی در تاریخ تعیین شده در سالن اند. مجموعه تئاتر شهر به تعداد ها با بهای بلیط عدم اجرا داشته باشد

مقرر گردید درآمد حاصله ۸۰ درصد از فروش متعلق به طرف دوم و ۲۰ درصد از فروش متعلق به طرف اول باشد. تبصره ۱ چنانچه میزان فروش سالن بعد از گذشت ۱۲ اجرا از ۶۰ فروش کل کمتر باشد طرف اول اختیار حق فسخ این تفاهم نامه را داشته باشد یا در صورت ادامه اجرا گروه بایستی ۲۰ از ظرفیت سالن از ابتدای فروش تا پایان اجرا پرداخت نماید و گروه حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

ما از دوازده جلسه گذشتیم ضمن اینکه در آن زمان کسی به ما نگفت که شما با شرط و شروط روی صحنه هستید یا نتوانستید به یک حد نصاب برسید همه چیز روند عادی و طبیعی خودش را طی کرد.

ماجرا این است که اساسا این رفتارهای قهری مناسب نیست، ما امیدواریم که بتوانیم اجرا را زنده کنیم اما نکته این است که اگر تیم نتواند اجرا را برساند، یا محروم می‌شود یا باید جریمه بدهد.

این را فراموش نکنیم که تئاتر شهر حیات خلوت سالن‌های خصوصی شده است، چه زمانی مقرر شده است که اجراهای پرفروش سالن خصوصی می‌توانند در سالن دولتی اجرا کنند، در واقع این روند جدیدا ابداع شده است.

چرا این ماجرا پیش آمده؟

با مواجه شدن با این ماجرا سراغ طاهری رفتیم تا علت را جویا شویم اما او در اتاق خود حضور نداشت و نتوانستیم علت این اتفاق و دلیل منطقی آن را جویا شویم به همین خاطر پیگیر ادامه پیدا کردن یا عدم ادامه این نمایش خواهیم بود.

۲۴۵۲۴۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.