اجاره دهندگان با باتلاق قانونی روبه رو می شوند زیرا مخازن هواپیماهای روسی متوقف می شوند

[ad_1] ممنوعیت های غرب اعمال شده پس از تهاجم روسیه به اوکراین به اکثر شرکت های لیزینگ تا 28 مارس فرصت می دهد تا روابط خود را با خطوط هوایی روسیه قطع کنند – که جرقه بازی موش و گربه را از آسیا تا آفریقا در حالی که وام دهندگان دیوانه وار در تلاش برای

کد خبر : 176441
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
اجاره دهندگان با باتلاق قانونی روبه رو می شوند زیرا مخازن هواپیماهای روسی متوقف می شوند

[ad_1]

ممنوعیت های غرب اعمال شده پس از تهاجم روسیه به اوکراین به اکثر شرکت های لیزینگ تا 28 مارس فرصت می دهد تا روابط خود را با خطوط هوایی روسیه قطع کنند – که جرقه بازی موش و گربه را از آسیا تا آفریقا در حالی که وام دهندگان دیوانه وار در تلاش برای توقیف هواپیما هستند، به راه انداخت.

شرکت‌های لیزینگ قراردادهای اجاره‌ای را فسخ می‌کنند و خواهان بازگرداندن هواپیماها به همراه اسنادی هستند که باید برای هواپیماهایی که قرار است در خطوط هوایی جدید قرار بگیرند، تضمین شود.

اما تا کنون، ناظران غربی می گویند که این اتفاق نمی افتد.

هیچ چیز رسمی وجود ندارد، اما خطوط هوایی روسیه هواپیماها را پس نمی دهند. برتراند گرابوفسکی، مشاور مستقل هوانوردی، گفت: تنها تعداد انگشت شماری هستند که قبلاً در خارج از روسیه بودند و می‌توان آن‌ها را بازپس گرفت.

بر اساس گزارش مجله تجاری ch-aviation، این دو جت شامل دو جت توقیف شده در استانبول و مکزیکوسیتی است.

دیگران از طریق شبکه مخزن دست و پنجه نرم کرده اند.

دو نفر مطلع گفتند که یک هواپیمای بوئینگ 777 آئروفلوت به ابتکار یک بانک غیر روسی در جنوب شرقی آسیا و خلیج فارس در هفته گذشته به سختی از توقیف فرار کرد.

نشریه هوانوردی The Air Current گزارش داد که یک ایرباس A321neo که به همان شرکت حامل پرچم اجاره شده بود، هدف بازپس گیری ناموفق در مصر بود.

Aeroflot به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خطر پیش فرض انبوه

در مجموع تقریباً 780 جت توسط خطوط هوایی روسیه اجاره شده است که 515 فروند آن از خارج از کشور است. حتی برخی از اجاره‌ای در داخل روسیه مشمول مطالبات بانک‌های خارجی هستند.

به گفته مشاوران Ascend by Cirium که عملاً هیچ پیشرفتی در توقیف جت‌ها مشاهده نکرده‌اند، حدود 425 مورد از این موارد بیشترین خطر را در آنچه به نظر می‌رسد تبدیل به بزرگترین نکول انبوه هوانوردی می‌شود، دارند.

برای یک صنعت در حال رشد با پرتفویی به ارزش 300 میلیارد دلار، این میزان از تاثیر جهانی بیماری همه گیر که بیش از 15000 جت را زمین گیر کرد، فاصله زیادی دارد.

اما از دست دادن بازاری که 5 تا 6 درصد از ترافیک جهانی را تشکیل می دهد، بخشی را که صاحب بیش از نیمی از ناوگان هواپیماهای مسافربری جهان است شوکه کرده است.

سیل ناشی از مطالبات و کاهش بالقوه ممکن است باعث ایجاد یک رقابت طولانی بر سر بدهی شود.

این موضوع برای همیشه در دادگاه ها خاتمه می یابد. جرولد لاندکوئیست، مدیر عامل مشاوران گروه لوندکوئیست، گفت: به طور کلی، تصویر بسیار تاریکی است.

گرابوفسکی افزود: «شما به احتمال زیاد بین خطوط هوایی، اجاره‌دهندگان و بیمه‌گران به دنبال دعوای قضایی یک دهه هستید.

آژانس رتبه‌بندی مودی هفته گذشته هشدار داد که تشدید طولانی مدت تحریم‌ها می‌تواند بر صنعت لیزینگ فشار وارد کند، صنعت لیزینگ که از ریشه‌های لرزان دهه 1970 به یک نیروی مسلط تبدیل شده است.

“منطقه ثبت نشده”

از آنجایی که روسیه در ماه گذشته آنچه را که به عنوان یک “عملیات ویژه” در اوکراین توصیف کرد، آغاز کرد، برخی از سرمایه گذاران علائم اولیه وحشت را گزارش کردند.

یکی از اجاره‌دهنده‌های مستقر در چین با بیان اینکه این پیشنهاد رد شده است، گفت: «شخصی به من پیشنهاد فروش هفت کشتی باری را داد و دو اجاره‌دهنده بین‌المللی دیگر از من پرسیدند که آیا می‌خواهم کل سبد روسیه آنها را بخرم».

در مواجهه با موانع متعدد در توقیف جت ها – از عدم همکاری و خطرات احتمالی امنیتی روی زمین، ممنوعیت حریم هوایی و سؤالات در مورد مجوز پرواز به مکان های ذخیره سازی – اجاره دهندگان با پرداخت بی سابقه ای تحت بیمه خطر جنگ بانکی دارند.

اما بازار بیمه هوانوردی برای پرداخت به طور بالقوه کمتر از 1.8 میلیارد دلار از 11 سپتامبر تلاش خواهد کرد.

بیمه‌گران می‌گویند که الزاماً اعلام جنگ برای ادعای سیاست‌های خطر جنگ الزامی نیست و ملی‌سازی، توقیف و مهار تحت دستورات دولتی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

اما وکلا می گویند اثبات اینکه مسکو صدها جت را به طور موثر مصادره کرده است، می تواند کاری دلهره آور باشد.

«این یک قلمرو کاملاً ناشناخته است. این احتمال وجود دارد که بیمه‌گذاران بتوانند بیمه‌نامه‌ها را لغو کنند و اجاره‌دهنده را با یک هواپیما اما بدون بیمه بگذارند.

جنگ همچنین کنوانسیون کیپ تاون را تهدید می کند، یک قطع کننده مدار صنعتی که برای اجرای بیشتر قراردادها در سراسر مرزها طراحی شده است.

83 کشور آن از جمله روسیه یک ثبت بین‌المللی برای تسهیل بازپس‌گیری ایجاد کردند، اما پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کارکنان خطوط هوایی گفت که تحریم‌های غرب «شبیه اعلان جنگ» است، به‌طور گسترده‌ای متکی به همکاری است.

اکثر اجاره دهندگان در حال حاضر از ثبت نام برمودا به جای ثبت نام روسیه در مورد عدم اطمینان قانونی استفاده می کنند.

یکی از اجاره‌دهنده‌های چینی با هواپیماهایی در آئروفلوت گفت که انتقال این قرارداد به یک نهاد دیگر نیازمند لایه‌هایی از تأییدیه‌ها است که شانس کمی برای تحقق دارند.

فردی که از زمان تهاجم تقریباً هر روز با یکی از نمایندگان آئروفلوت صحبت کرده است، گفت: “ما کاملاً گیر کرده ایم.”

حتی اگر درگیری کاهش یابد، تقریباً انزوای روسیه ممکن است با قطع تداوم سوابق تعمیر و نگهداری یا ترغیب خطوط هوایی به تعویض قطعات، به ارزش‌گذاری‌ها برای همیشه آسیب برساند.

اثرات غیرمستقیم ممکن است باز هم گسترده تر شود و ایرباس و بوئینگ را مجبور به بازاریابی مجدد ده ها جت و توقف برنامه های دیگران برای تبدیل جت های قدیمی روسی به هواپیماهای باری در میان رونق محموله کند.

همچنین اوراق بهادار با پشتوانه دارایی در کانون توجه قرار دارند که توسط اجاره دهندگان برای تسهیل تامین مالی مورد استفاده قرار می گیرند و اکنون حاوی ریسک بالای روسیه هستند.

همه اینها در حالی است که افزایش قیمت نفت تهدیدی برای ایجاد حفره جدیدی در ترازنامه خطوط هوایی و آسیب رساندن به اعتبار همه شرکت‌های هواپیمایی است.

شرکت مشاوره هوانوردی IBA مستقر در بریتانیا گفت که این بحران بهبود بیماری همه گیر صنعت را دو ماه به تعویق انداخته است.

منتقدان می گویند که این بحران نیازمند بازنگری در مورد نحوه مدیریت ریسک است. برای سال‌ها نقطه فروش آن به سرمایه‌گذاران توانایی آن در جابجایی دارایی‌ها برای فرار از نوسانات منطقه‌ای بود. اما یک بیماری همه گیر در سراسر جهان، و اکنون ناوگان محصور شده روسیه، این صنعت را در تلاش برای بازگرداندن تعادل قرار داده است.

گرابوفسکی گفت: «این تصور وجود داشت که روسیه ریسک خوبی است و می‌تواند ظرفیت قابل توجهی را جذب کند که دیگران به دلیل بحران کووید-19 نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.

برای افرادی که هواپیماهای اضافی در دست داشتند، روسیه آخرین راه حل بود. اکثر بازارها نیز فکر می کردند آئروفلوت اعتباری بی عیب و نقص است اما ریسک سیاسی را فراموش کردند.

(گزارش توسط تیم هفر، انگن تام، کارولین کوهن؛ گزارش اضافی توسط جیمی فرید، الکساندر کورنول، آلیسون لمپرت؛ ویرایش توسط جیسون نیلی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.