اتهام نسل کشی به بایدن توسط ۷۷ گروه حقوقی از ۶ قاره جهان

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرانلاین و به نقل از اینترسپت، بیش از ۷۷ سازمان و گروه مدنی از ۶ قاره طرح شکایتی علیه بایدن رئیس جمهور آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اتهام نسل کشی در غزه را ارائه کرده و قرار است اواخر ماه دادگاهی در شمال کالیفرنیا

کد خبر : 455227
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
اتهام نسل کشی به بایدن توسط ۷۷ گروه حقوقی از ۶ قاره جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین و به نقل از اینترسپت، بیش از ۷۷ سازمان و گروه مدنی از ۶ قاره طرح شکایتی علیه بایدن رئیس جمهور آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اتهام نسل کشی در غزه را ارائه کرده و قرار است اواخر ماه دادگاهی در شمال کالیفرنیا به آن رسیدگی کند.

این ۷۷ گروه به نمایندگی از ده‌ها هزار وکیل و رهبران جامعه مدنی از ۶ قاره جهان نسبت به آنچه تجاوز مداوم اسرائیل و نسل کشی مردم در غزه با حمایت بایدن نامیده شده، شاکی هستند.

شاکیان استدلال می‌کنند که ایالات متحده وظایف خود را تحت قوانین بین‌المللی برای جلوگیری از نسل کشی و عدم مشارکت در آن نقض کرده و این عمل ایالات متحده به فرسایش “هنجارهای طولانی و گسترده حقوق بین الملل” از جمله کنوانسیون نسل کشی و اعلامیه حقوق بشر مصوب ۱۹۴۸ کمک می‌کند.

هم زمان شکایت ۸۴ صفحه‌ای افریقای جنوبی از اسرائیل، مطرح شده در دادگاه لاهه قرار است روز پنجشنبه وارد فاز جدید شده و دادگاه به استدلال‌های عنوان شده رسیدگی کرده و اقدامات موقت صادر کند.

این امر می‌تواند شامل دستور دادن به اسرائیل برای تعلیق عملیات نظامی خود در غزه و نیز توقف هر گونه رویه‌ای باشد که باعث جابجایی اجباری یا گرسنگی دادن فلسطینیان در غزه می‌شود.

وکلای ناظر بر شکایت علیه بایدن می‌گویند تصمیمات دادگاه لاهه می‌تواند به طور غیر مستقیم روی پرونده در آمریکا تاثیر بگذارد.

یکی از وکلا گفت این کار پیامدهایی برای آمریکا در مورد عدم موفقیت این کشور در جلوگیری از نسل کشی و همدستی با اسرائیل خواهد داشت.

البته دسامبر گذشته دولت بایدن اعلام کرد شاکیان حق طرح دعوی را ندارند زیرا دادگاه هیچ اختیاری بر فعالیت‌های یک کشور ندارد.

هم زمان جان کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید شکایت را بر ارزش و بدون مبنا خواند و بلینکن هم با ادبیاتی مشابه آن را به تمسخر گرفت.

در شکایت مطروحه آمده است با توجه به کشته شدن یک نفر از هر ۲۰۰ نفر در غزه، مقامات دولت بایدن مکررا از نفوذ آشکار و قابل توجه خود برای محدود کردن اسرائیل خودداری کرده‌اند و وتوی آمریکا را در سازمان ملل مستند حقوقی دیگر به عنوان حمایت از کمپین بمباران گسترده و ویرانگر اسرائیل و محاصره کامل فلسطینیان دانسته‌اند.

در زمان مطرح شدن شکایت تعداد شهدا در غزه ۱۱ هزار نفر بود که اینک از ۲۳ هزار فراتر رفته استو اعتقاد بر این است که از هر ۴ نفر یک نفر در غزه بر اثر گرسنگی می‌میرد و ۹۰ درصد امنیت غذایی ندارند و مراکز بهداشتی کارآیی خود را از دست داده و دولت بایدن همچنین از کمپین کشتار جمعی حمایت می‌کند.

همچنین دولت بایدن مانع از تلاش‌های بین المللی برای توقف کشتار شده و ۸ دسامبر آمریکا به تنهایی قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس و آزادی گروگانها بود را وتو کرد.

یک روز بعد، دولت بایدن ارسال مهمات برای تانک‌های اسرائیلی را به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار بدون تایید کنگره تایید کرد.

سپس در ۱۲ دسامبر، ایالات متحده با ۱۵۳ به ۱۰ رای در مجمع عمومی سازمان ملل، با آتش بس و آزادی گروگان‌ها مخالفت کرد.

۵۶۵۶

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.