اتهام‌پراکنی مجدد وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز با اتهام‌پراکنی علیه ایران گفت که «بریتانیا باید صریح‌ترین پیام ممکن را مبنی بر این به ایران بفرستد که کاری که آنها از طریق نیابتی‌های خود انجام می‌دهند، غیرقابل قبول است.» وی در ادامه به دیدار اخیر خود با

کد خبر : 462562
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
اتهام‌پراکنی مجدد وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز با اتهام‌پراکنی علیه ایران گفت که «بریتانیا باید صریح‌ترین پیام ممکن را مبنی بر این به ایران بفرستد که کاری که آنها از طریق نیابتی‌های خود انجام می‌دهند، غیرقابل قبول است.»

وی در ادامه به دیدار اخیر خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس اشاره کرد و مدعی شد: من گفت‌وگوی صریحی با وزیر امور خارجه ایران داشتم و تاکید کردم که این گروه‌ها، نیروهای نیابتی‌ شما هستند و نمی‌توانید مسئولیت خود را در قبال آنها سلب کنید. البته شما می‌توانید ادعا کنید که آنها مقداری استقلال دارند اما شما آنها را ایجاد کردید، از آنها حمایت کردید، ‌پشتیبانی مالی کردید، به آنها اسلحه دادید و در نهایت به خاطر آنچه انجام می‌دهند، پاسخگو خواهید بود.

به گزارش ایرنا وی همچنین درباره برخی تلاش‌ها در اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران، درخواست‌ها برای انجام این کار از سوی لندن را رد کرد و گفت: پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی درخواستی برای انجام این کار ندارند. اگرچه روابط [با ایران] می‌تواند ناامید کننده باشد، دست کم با روابط دیپلماتیک ممکن است بتوانیم پیامی بسیار مستقیم به ایرانی‌ها برسانیم.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که انگلیس و آمریکا بار دیگر شامگاه شنبه حملاتی را علیه یمن به بهانه جلوگیری از ادامه حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در پی انجام این حملات مدعی شد که شش فروند موشک ضد کشتی در یمن را منهدم کرده است که در مناطق تحت کنترل انصارالله قرار داشت و تهدیدی برای نیروی دریایی آمریکا بود.

منابع یمنی شب گذشته با اعلام اینکه انفجارهایی در صنعا، پایتخت یمن در نتیجه تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به وقوع پیوست، تاکید کردند که این تجاوز بزرگ‌تر و گسترده‌تر از حمله‌های قبلی این دو کشور علیه یمن بوده است.

علی القحوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره حملات هوایی و تجاوز آمریکا و انگلیس به صنعا و سایر استان‌های یمن با تاکید بر اینکه «موضع ما تغییر نکرده است» گفت: اکنون حملات هوایی و تهاجم آمریکایی-انگلیسی به صنعا و سایر استان‌های یمن در تجاوزی مستمر است که متوقف نمی‌شود. این یک جنگ علنی است و آنها باید حملات و پاسخ‌های یمن را تحمل کنند، این پاسخ‌ها وجود دارند، بودند و خواهند بود و تاخیر ندارند و دست ماشه را گرفته است و بانک هدف به سرعت و بدون معطلی اجرا می‌شود.

غرب و آمریکا با انجام این حملات تلاش می‌کنند ایران را مسئول عملکرد گروه‌های مقاومت در منطقه بدانند و به همین منظور ادعاهایی را مبنی بر دخالت ایران در تصمیمات این گروه‌ها و حمایت از آنها مطرح می‌کنند.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به تازگی در پاسخ به این ادعاهای واهی و نخ‌نما گفت: تکرار اتهام‌های بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه، معتقد است جنگ در غزه راه حل نبوده و پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش به منطقه گردد.

وی افزود: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.