اتفاق عجیبی که برای جهان در حال رقم خوردن است

به گزارش  وب‌سایت ناسا، از زمان مطالعات اولیه انجام شده در دهه ۱۹۲۰ توسط ستاره‌شناسان ادوین پی هابل و ژرژ لمتر تا کشف انرژی تاریک در اواخر دهه ۱۹۹۰، پیشرفت در این زمینه آهسته، اما پیوسته بوده است. با این حال، تلسکوپ فضایی هابل حجم عظیمی از داده‌ها را در اختیار دانشمندان قرار داده است

کد خبر : 209585
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
اتفاق عجیبی که برای جهان در حال رقم خوردن است



به گزارش  وب‌سایت ناسا، از زمان مطالعات اولیه انجام شده در دهه ۱۹۲۰ توسط ستاره‌شناسان ادوین پی هابل و ژرژ لمتر تا کشف انرژی تاریک در اواخر دهه ۱۹۹۰، پیشرفت در این زمینه آهسته، اما پیوسته بوده است. با این حال، تلسکوپ فضایی هابل حجم عظیمی از داده‌ها را در اختیار دانشمندان قرار داده است تا مطالعه کنند.

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از همشهری آنلاین، در عین حال ناسا معتقد است که با توجه به سرعت انبساط جهان، اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است.

داده‌های ارائه‌شده توسط تلسکوپ فضایی هابل نشان می‌دهد که سرعت انبساط در مقایسه با سرعت مورد انتظار بسیار سریع‌تر شده است. اما ناسا نتوانست دلیل مشخصی برای این اختلاف ارائه دهد و آن را «چیزی عجیب» نامید.

آدام ریس از موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) و دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، مریلند، گفت: «شما دقیق‌ترین اندازه‌گیری نرخ انبساط جهان را از استاندارد طلایی تلسکوپ‌ها و نشانگرهای مایل کیهانی دریافت می‌کنید.»

ریس در حال حاضر سرپرست تیمی از دانشمندان است که مقاله‌ای در مورد داده‌های جمع‌آوری‌شده از تلسکوپ فضایی هابل منتشر کرده‌اند. در این داده‌ها، مشاهده شده است که کهکشان‌های دیگر به سرعت از کهکشان ما دور می‌شوند که این نشان‌دهنده افزایش واضحی در سرعت انبساط کیهان است.

لسکوپ هابل در ۳۰ سال گذشته در حال جمع‌آوری داده‌ها بوده است و نشان می‌دهد که اگرچه پیش‌بینی می‌شد که نرخ انبساط ۶۷.۵ کیلومتر بر ثانیه در هر مگاپارسک با حاشیه خطای ۰.۵ باشد، اما نرخ فعلی انبساط چیزی حدود ۷۳ است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.