اتحادیه تونس بزرگترین تظاهرات را علیه رئیس جمهور برگزار می کند

[ad_1] آنها پس از هفته ها دستگیری با هدف قرار دادن مخالفان برجسته سعید، که اولین سرکوب بزرگ خود را از زمان تصرف قدرت های گسترده در سال 2021، تعطیلی پارلمان و حرکت به سمت حکومت با فرمان، راهپیمایی کردند. ما به دفاع از آزادی ها و حقوق، به هر قیمتی که باشد، ادامه خواهیم

کد خبر : 328855
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
اتحادیه تونس بزرگترین تظاهرات را علیه رئیس جمهور برگزار می کند

[ad_1]

آنها پس از هفته ها دستگیری با هدف قرار دادن مخالفان برجسته سعید، که اولین سرکوب بزرگ خود را از زمان تصرف قدرت های گسترده در سال 2021، تعطیلی پارلمان و حرکت به سمت حکومت با فرمان، راهپیمایی کردند.

ما به دفاع از آزادی ها و حقوق، به هر قیمتی که باشد، ادامه خواهیم داد. نورالدین تابوبی، رهبر UGTT به جمعیت گفت: ما از زندان یا دستگیری نمی ترسیم.

او با اشاره به بازداشت شدگان اخیر افزود: «من به حقوقدانان و سیاستمداران در زندان مورناگویا سلام می کنم.

حما حمامی، رئیس حزب کارگران، گفت که تظاهرات پاسخی است به آنچه او «دیکتاتوری خزنده» سعید می خواند. او گفت: “او می خواهد ترس را گسترش دهد اما ما نمی ترسیم.”

این سرکوب بزرگترین سرکوب از زمان تصرف قدرت توسط سعید است و مخالفان او می گویند که به طور فزاینده ای آشکار است که او دموکراسی را که در انقلاب 2011 به دست آمد که بهار عربی را آغاز کرد، از بین برده است و به آزادی هایی که به ارمغان آورد پایان خواهد داد.

سعید کودتا بودن اقدامات خود را رد کرده و گفته است که برای نجات تونس از هرج و مرج قانونی و ضروری است.

سرکوب

UGTT در ابتدا در انتقاد از سعید کند بود در حالی که احزاب سیاسی او را به کودتا متهم می کردند، اما از آنجایی که رئیس جمهور کنترل خود را در حالی که اتحادیه و سایر بازیگران را نادیده می گرفت، تحکیم کرد، شروع به به چالش کشیدن آشکار او کرد.

یکی از مقامات ارشد اتحادیه ماه گذشته به دلیل سازماندهی اعتصاب اپراتورهای باجه عوارض بزرگراه بازداشت شد که روزنامه UGTT را بر آن داشت تا سعید را به اعلان جنگ علیه سازمان و میلیون‌ها عضو آن متهم کند.

مقامات این هفته رهبران اتحادیه های کارگری خارجی را از ورود به تونس برای شرکت در تظاهرات در همبستگی با UGTT منع کردند و سعید گفت که او پیوستن خارجی ها به تظاهرات را نخواهد پذیرفت.

اندازه تظاهرات روز شنبه تاکید کرد که اتحادیه همچنان یک دشمن قدرتمند باقی می ماند که سعید ممکن است در تلاش برای کنار زدن سایر مخالفان در پی انتخابات پارلمانی که از حمایت بسیار کمی برخوردار بود، تلاش کند.

با بحران اقتصادی تونس، منابع مالی دولتی در آستانه ورشکستگی و کمبود کالاهای کلیدی، احتمال خشم عمومی ممکن است افزایش یابد.

در هفته‌های اخیر پلیس بیش از ده‌ها چهره برجسته مخالف را که عمدتاً با ائتلاف احزاب و معترضانی که قصد برگزاری تجمع در روز یکشنبه را دارند، مرتبط هستند و آنها را به توطئه علیه امنیت دولتی متهم کرده‌اند.

افراد دستگیر شده شامل سیاستمداران اسلامگرای النهضه، که بزرگترین حزب در پارلمان بسته بود، رهبران یک گروه معترض، رئیس اصلی رسانه مستقل تونس و یک تاجر برجسته هستند.

سعید اینجا همه را تهدید می کند. احزاب، جامعه مدنی، اتحادیه ها. همه آزادی ها… تونسی ها اینجا هستند تا بگویند ما نمی توانیم پوپولیسم و ​​دیکتاتوری نوپا را بپذیریم.”

(گزارش توسط Tarek Amara، نویسنده توسط Angus McDowall، ویرایش توسط Giles Elgood)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.