اتحادیه اروپا قانونی را برای جلوگیری از دعاوی به منظور ساکت کردن روزنامه نگاران و مدافعان حقوق پیشنهاد می کند

[ad_1] کمیسیون اروپا مستقر در بروکسل در آخرین بررسی سلامت خود از وضعیت دموکراسی در بلوک 27 کشوری، سال گذشته اعلام کرد که به اصطلاح SLAPP – یا دعوای راهبردی علیه مشارکت عمومی – “یک نگرانی جدی” بود. کمیسیون روز چهارشنبه در پیشنهاد راه‌حل‌های حقوقی جدید برای این اتحادیه گفت: «روی‌دادهای آشکاراً بی‌اساس یا توهین‌آمیز

کد خبر : 199082
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
اتحادیه اروپا قانونی را برای جلوگیری از دعاوی به منظور ساکت کردن روزنامه نگاران و مدافعان حقوق پیشنهاد می کند

[ad_1]

کمیسیون اروپا مستقر در بروکسل در آخرین بررسی سلامت خود از وضعیت دموکراسی در بلوک 27 کشوری، سال گذشته اعلام کرد که به اصطلاح SLAPP – یا دعوای راهبردی علیه مشارکت عمومی – “یک نگرانی جدی” بود.

کمیسیون روز چهارشنبه در پیشنهاد راه‌حل‌های حقوقی جدید برای این اتحادیه گفت: «روی‌دادهای آشکاراً بی‌اساس یا توهین‌آمیز دادگاه علیه مشارکت عمومی یک پدیده اخیر اما رو به افزایش در اتحادیه اروپا است».

کمیسیون گفت که چنین شکایت های نامتناسبی که اغلب بر اساس بندهای افترا استوار است، تلاش می کند تا اهداف را مرعوب کند، منابع آنها را تمام کند و آنها را در چندین روند قانونی، اغلب در چندین حوزه قضایی، مرتبط کند.

به گفته این سازمان، این معمولاً توسط مدعیانی با قدرت سیاسی یا پول بیشتر دنبال می‌شود و تأثیر وحشتناکی بر اهداف دارد، گروهی که ممکن است شامل دانشگاهیان، دگرباشان جنسی و مبارزان محیط‌زیستی یا اتحادیه‌های کارگری نیز باشد.

در مالتا، دافنه کاروانا گالیزیا، روزنامه‌نگار تحقیقی ضد فساد در زمان قتلش در سال 2017، در حدود 40 پرونده افترا درگیر بود.

ورا جورووا، معاون ارزش ها و شفافیت کمیسیون، گفت: «در یک دموکراسی، ثروت و قدرت نمی تواند به کسی برتری نسبت به حقیقت بدهد. ما به محافظت از کسانی که ریسک می‌کنند و زمانی که منافع عمومی در خطر است صحبت می‌کنند، کمک می‌کنیم.»

کمیسیون گفت در حال حاضر هیچ کشور اتحادیه اروپا تدابیر خاصی در برابر SLAPP ندارد و تنها چهار کشور در حال بررسی آن هستند.

قوانین جدید، که اکنون بروکسل برای ورود و تصویب آنها به کشورهای عضو و پارلمان اروپا قبل از اجرایی شدن آنها می‌پردازد، اجازه رد زودهنگام چنین پرونده‌هایی را می‌دهد و تمام هزینه‌های حقوقی را بر عهده مدعی می‌گذارد.

اهداف SLAPP می توانند به دنبال خسارت باشند و دادگاه ها مجاز خواهند بود برای منصرف کردن آنها از چنین تاکتیک هایی، مجازات هایی را علیه مدعیان صادر کنند.

همچنین به کشورهای اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد که پرونده‌هایی را که علیه ساکنانش در کشورهای ثالث از جمله بریتانیا، حوزه قضایی انتخابی بسیاری از الیگارش‌های روسی و سایرین مطرح شده، نادیده بگیرند.

قوانین جدید اتحادیه اروپا در مورد مواردی با پیامدهای فرامرزی منافع اجتماعی گسترده – مانند پیگیری پرونده های پولشویی یا مسائل آب و هوایی – اعمال می شود و همچنین شامل آموزش و کمک برای اهداف SLAPP می شود.

(گزارش توسط گابریلا باچینسکا؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.