اتحادیه اروپا با بهبود همکاری مهاجرتی با مراکش پس از فاجعه ملیلا موافقت کرد

[ad_1] مادرید (رویترز) – مراکش و اتحادیه اروپا پس از کشته شدن حداقل 23 مهاجر در هنگام تلاش برای عبور از مرز جمعی از مراکش به منطقه همسایه اسپانیایی ملیلا، اسپانیا و مراکش در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با همکاری نزدیک‌تر در مبارزه با قاچاق انسان همکاری کنند. در جمعه. این اعلامیه پس از

کد خبر : 226591
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۰۷
اتحادیه اروپا با بهبود همکاری مهاجرتی با مراکش پس از فاجعه ملیلا موافقت کرد

[ad_1]

مادرید (رویترز) – مراکش و اتحادیه اروپا پس از کشته شدن حداقل 23 مهاجر در هنگام تلاش برای عبور از مرز جمعی از مراکش به منطقه همسایه اسپانیایی ملیلا، اسپانیا و مراکش در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با همکاری نزدیک‌تر در مبارزه با قاچاق انسان همکاری کنند. در جمعه.

این اعلامیه پس از آن صورت گرفت که فرناندو گرانده مارلاسکا، وزیر کشور اسپانیا، یلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی و عبدالوافی لفتیت، وزیر کشور مراکش در رباط دیدار کردند تا درباره چگونگی رسیدگی به آنچه که به گفته آنها “راهبردهای جدید” استفاده شده توسط مهاجرانی که به دنبال رسیدن به خاک اروپا هستند گفتگو کنند. ، در این بیانیه آمده است.

مراکش شریک استراتژیک، شریک متعهد اتحادیه اروپا در مدیریت مهاجرت به روشی منظم است. جوهانسون در ویدئوی همراهی که اسپانیا به اشتراک گذاشته است، گفت: و ما آماده ایم همکاری خود را عمیق تر کنیم، (…) با هم در پذیرش مجدد و بازگشت موثر و کارآمد و سرمایه گذاری در مسیرهای قانونی با هم همکاری کنیم.

حدود 2000 مهاجر در پایان ماه ژوئن به مرز ملیلا یورش بردند و دو ساعت درگیری شدید با نیروهای امنیتی مراکش و گاردهای مرزی اسپانیا به راه انداختند.

حدود 100 نفر در نهایت موفق شدند از تنها مرز زمینی اروپا با آفریقا عبور کنند، اما ده ها مهاجر به شدت مجروح و کشته شده بعداً در حالی که کنار هم کنار حصار مرزی مراکش دراز کشیده بودند، به تصویر کشیده شدند.

مقامات مراکشی گفتند که مهاجران در ازدحام جان باختند و سایرین هنگام صعود سقوط کردند.

سازمان‌های حقوق بشر محلی مدعی شدند که مردم ساعت‌ها بدون معالجه پزشکی زخمی شده‌اند که منجر به تلفات بیشتر شده است. سازمان ملل و سایر سازمان های غیر دولتی حقوق بشر خواستار تحقیقات مستقل در مورد این درگیری ها شدند، در حالی که دادستان مراکش و اسپانیا تحقیقات خود را آغاز کردند.

اندکی پس از این حادثه، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، مافیای قاچاق را به سازماندهی این حمله متهم کرد و از نیروهای امنیتی مراکش برای کمک به پلیس مرز تشکر کرد.

نمایندگان اسپانیا و اتحادیه اروپا روز جمعه تشکر خود را از مراکش تکرار کردند، اما همچنین آنچه را که اتفاق افتاد را “دردناک” توصیف کردند و از کشته شدگان ابراز تاسف کردند.

جوهانسون گفت: «مهم است که با هم به این موقعیت‌های خطرناک و این گروه‌های قاچاق سازمان‌یافته رسیدگی کنیم تا زندگی را نجات دهیم و مهاجرت را به شیوه‌ای منظم مدیریت کنیم.»

در بیانیه آمده است که این توافق شامل حمایت از مدیریت مرز، تقویت همکاری پلیس – از جمله تحقیقات مشترک – و تقویت همکاری با آژانس های اتحادیه اروپا خواهد بود.

اسپانیا می‌گوید سیاست همکاری با کشورهای آفریقایی برای مهار مهاجرت در مبدأ موفق به توقف 40 درصد از جابجایی‌های غیرقانونی مهاجر شده است.

(گزارش توسط Belén Carreño، گزارش اضافی توسط احمد Eljechtimi؛ ویرایش توسط Aislinn Laing و Jonathan Oatis)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.