اتحادیه ارز آمریکای جنوبی؟ نفس خود را حبس نکنید توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا با آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین و فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل در نشستی با نمایندگان بازرگانی برزیل و آرژانتین در سالن ریاست جمهوری Casa Rosada شرکت می کنند. نوشته رودریگو کامپوس نیویورک (رویترز) – تحلیلگران روز دوشنبه گفتند، علیرغم صحبت های هیجان انگیز مقامات

کد خبر : 310952
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
اتحادیه ارز آمریکای جنوبی؟  نفس خود را حبس نکنید توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا با آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین و فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل در نشستی با نمایندگان بازرگانی برزیل و آرژانتین در سالن ریاست جمهوری Casa Rosada شرکت می کنند.

نوشته رودریگو کامپوس

نیویورک (رویترز) – تحلیلگران روز دوشنبه گفتند، علیرغم صحبت های هیجان انگیز مقامات برزیل و آرژانتین که باعث افزایش چشم انداز مناقصه مشترک شده است، به احتمال زیاد آمریکای جنوبی به این زودی ها یک بلوک ارز مشترک برای رقابت با یورو نخواهد داشت.

روز دوشنبه، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل و آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، گفتند که در حال مذاکره اولیه برای ایجاد یک واحد ارزش مشترک برای تجارت دوجانبه هستند، اگرچه این ارز جایگزین ارزهای واقعی یا پزو نخواهد شد.

این امر پس از آن اتفاق افتاد که رهبران روز یکشنبه از یک “ارز رایج آمریکای جنوبی” تبلیغ کردند و مقامات به فایننشال تایمز گفتند که این مناقصه می تواند حتی “سور” نامیده شود و در نهایت به دنبال آوردن کشورهای دیگر در سراسر آمریکای جنوبی باشد.

تحلیلگران پس از دهه‌ها گفت‌وگوی مشابه، از جمله طرح‌های به اصطلاح “گاوچو” برای تجارت آرژانتین و برزیل در سال 1987 و رئیس جمهور سابق برزیل، ژایر بولسونارو که از اتحادیه ارزی در سال 2019 تبلیغ می‌کرد، به سرعت این موضوع را نابود کردند. .

Alejo Czerwonko، مدیر ارشد سرمایه گذاری بازارهای نوظهور آمریکا در UBS Global Wealth Management، با اشاره به سابقه ضعیف منطقه در یکپارچگی اقتصادی، گفت: “من بسیار شک دارم که این ابتکار عمل کند.”

این کشور نتوانسته است به اهداف یکپارچه سازی ساده تر از ارز مشترک دست یابد.»

یک مناقصه مشترک، مانند یورو، به چارچوب‌ها و نهادهای سیاسی مشترک نیاز دارد که به گفته تحلیل‌گران، ایجاد آن دهه‌ها طول خواهد کشید. کشورهای آمریکای جنوبی شرایط اقتصادی بسیار متفاوتی دارند – به عنوان مثال، آرژانتین برای مدت طولانی با تورم دست و پنجه نرم کرده است و در حال حاضر با نرخ سالانه 95 درصدی چشمگیر است.

ونزوئلا – که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور آن روز دوشنبه گفت که کشورش آماده حمایت از طرحی مانند ارز مشترک است – از تورم شدیدتر و همچنین فروپاشی اقتصادی رنج برده است. دیگر اقتصادهای آمریکای جنوبی، از جمله اروگوئه و شیلی، مدت‌هاست که ثبات بیشتری داشته‌اند.

اریک فارنزورث، معاون رئیس انجمن قاره آمریکا و آمریکا، گفت: “این گفتگو سال هاست. من سود آن را برای آرژانتین می بینم اما چه سودی برای برزیل دارد؟ اروگوئه و پاراگوئه خیلی کمتر.”

او ایده اتحادیه ارز را “خیال پردازی” خواند.

کیمبرلی اسپرفچتر، اقتصاددان بازارهای نوظهور در کپیتال اکونومیکس، گفت که لولا، که در ماه جاری افتتاح شد، چیزهای دیگری از جمله برنامه های اقتصادی و مالی خود را برای تمرکز داشت. او گفت که بحث اتحادیه ارز فقط یک حواس پرتی بود.

او گفت: «احتمالاً بازارها تحت تأثیر اخبار یک ارز ترکیبی قرار نخواهند گرفت، به ویژه به این دلیل که اجرای آن سالها طول می کشد، اگر اصلاً اجرا شود.

در همین حال، در آرژانتین، انتخابات عمومی در ماه اکتبر می‌تواند منجر به سرنگونی فرناندز چپ میانه توسط یک اپوزیسیون محافظه‌کار شود که احتمالاً هر گونه طرح ارزی بلندمدت بین دو متحد چپ را به هم می‌زند.

تاد مارتینز، مدیر گروه اعتباری Fitch Ratings با تمرکز بر آمریکای لاتین، گفت که به نظر می رسد دو کشور شرکای بعید برای تشکیل یک اتحادیه ارزی موفق با توجه به اقتصادهای متفاوتشان باشند.

حسنین مالک، رئیس تحقیقات حقوق صاحبان سهام در Tellimer، با تاکید بر این که برای برزیل – بزرگترین اقتصاد منطقه، با ارزی که در سال گذشته عملکرد بهتری از دلار داشت، کمتر منطقی است، موافق است. از سوی دیگر، پزو آرژانتین علیرغم کنترل شدید ارز کاهش یافته است.

او در یادداشتی می‌گوید: «به‌ویژه برای برزیل، علی‌رغم چالش‌های اعتبار سیاست‌های خود، اینکه چرا می‌خواهد خود را به یک همسایه کوچک‌تر با چنین سابقه‌ای در اعتبار سیاست‌ها پیوند دهد، حدس هر کسی است.

اما برخی نسبت به پتانسیل بلندمدت خوشبین تر بودند.

پیرپائولو باربیری، رئیس شرکت پرداخت دیجیتال آرژانتینی Uala در این باره نوشت: “فرآیند ادغام LatAm به ستاره شمالی نیاز دارد – و این بهترین راه ممکن است. زیرا بازار واحد بزرگتر و شرایط مذاکره بهتری با سایر بلوک های بزرگ ایجاد می کند.” توییتر.

البته امروز اتحاد پولی بین برزیل و آرژانتین غیرواقعی است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.