ابوعاقله، خبرنگاری که نقاب تزویر بر چهره صهیونیستها را درید

اشغالگرانی که با تکیه بر حامیان قدرتمند خود در عرصه بین المللی، به مقاومت مشروع صاحبان اصلی آن سرزمین عنوان “تروریسم” اطلاق می کنند تا در پس نقاب ادعای حقوق بشر و دموکراسی به جنایات و تجاوزگری های خود ادامه دهند. تابوت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی بر دستان هموطنانش و در زیر ضربات باتومها به

کد خبر : 206889
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
ابوعاقله، خبرنگاری که نقاب تزویر بر چهره صهیونیستها را درید



اشغالگرانی که با تکیه بر حامیان قدرتمند خود در عرصه بین المللی، به مقاومت مشروع صاحبان اصلی آن سرزمین عنوان “تروریسم” اطلاق می کنند تا در پس نقاب ادعای حقوق بشر و دموکراسی به جنایات و تجاوزگری های خود ادامه دهند.

تابوت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی بر دستان هموطنانش و در زیر ضربات باتومها به مرز افتادن برروی زمین نزدیک می شود ولی یکباردیگر بر فراز دستهای تشییع کنندگان، بالا می رود شاید چون او یک خبرنگار است و حتی پیکرآرمیده با چشمان بسته اش نیز می تواند آخرین پیام خبری را به جهان مخابره کند. این هجوم و بی احترامی به مراسم تشییع پیکر وی، به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع کننده یورش بردند.

ابوعاقله خبرنگار الجزیره در حین پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، با وجود به تن داشتن جلیقه خبری وکلاه و حضور شناسنامه دارش بعنوان پوشش رسانه ای، هدف شلیک مستقیم گلوله صهیونیستها قرار گرفت و جان داد و همکارش نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفت وزخمی شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی با وقاحت تمام، به رغم شکستن خط قرمزها و قوانین بین المللی درباره حمایت از رسانه ها و خبرنگاران، بی هیچ شرمساری و برخلاف همه مبانی عرف ها و مذاهب مختلف اقدام به ضرب و جرح تشییع کنندگان می کنند تا برگ سیاه دیگری برکارنامه این رژیم کودک کش و جنایتکار افزوده شود.

به گفته کارشناسان بین اللملی ترور ابوعاقله در چارچوب افزایش تجاوز رژیم صهیونیستی به عرصه فعالیت رسانه ای به ویژه خبرنگاران فلسطینی صورت می گیرد، نظامیان این رژیم از سال 2000 تاکنون 40 خبرنگار فلسطینی را به قتل رسانده و صدها تن دیگر را زخمی کرده یا هدف انواع خشونت و حمله قرار داده اند به گفته آنان دراین میان خبرنگاران زن فلسطینی، صرفا به دلیل انجام رسالت خبری وحرفه ای خود، پیوسته توسط نظامیان صهیونیستی هدف انواع خشونت و آزار قرار گرفته اند.

در پی شهادت این خبرنگار– شبکه خبری «الجزیره» قطر با صدور بیانیه ای سران رژیم صهیونیستی را مسئول قتل خبرنگار خود در «جنین» و زخمی شدن یکی دیگر از خبرنگارانش در ساعات گذشته معرفی کرد و خواستار واکنش شدید کشورها، مجامع بین المللی و محکومیت شدید این جنایت شنیع شد.

دولت قطر در بیانیه‌ای به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم و اعلام کرد: ترور شیرین ابوعاقله، جنایتی فجیع، نقض آشکار قوانین بین المللی و حمله به آزادی مطبوعات و رسانه‌ها است. وما خواستار تحرکات فوری برای جلوگیری از نقض بیشتر آزادی بیان توسط مقامات رژیم اشغالگر و اتخاذ تدابیری برای توقف خشونت علیه فلسطینیان و خبرنگاران هستیم.

گروههای مختلف فلسطینی از جمله جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز کشته شدن «شیرین ابو عاقله» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی را “جنایت” و “هدف قرار دادن حقیقت” دانستند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ترور روزنامه نگار شیرین ابوعقله را محکوم و اعلام کرد که هدف قرار دادن وی تلاشی ناموفق برای پنهان کردن حقیقت است.

در همین راستا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در کشتن خبرنگار الجزیره را محکوم و وی را قربانی سکوت دیوان کیفری بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در سرزمین های اشغالی، خواهان تحقیق فوری مجامع بین المللی و حقوق بشری درباره این جنایت شنیع شد وبا صدور بیانیه ای تاکید کرد که این جنایت برای خاموش کردن صدای حق و حقیقت، آزادی و دفاع از عدل و عدالت انسانی در برابر تجاوزگری روزانه رژیم صهیونیستی و حملات مکرر به جنین و اعلام جنگ علنی اشغالگران علیه مردم فلسطین انجام شد.

اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل این جنایت دانست و اقدام اشغالگران را مستلزم پرسشگری مجامع بین المللی دانست و خواستار معرفی عاملان جنایت به مراجع قضایی بین المللی به عنوان ارتکاب «جنایت جنگی» و زیرپاگذاشتن همه قوانین بین المللی شد.

همچنین سفارت آمریکا در بیت المقدس خواهان تحقیق جدی درباره قتل این خبرنگار و زخمی شدن همکار وی به ضرب گلوله صهیونیست ها شد و محمو عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز

رژیم صهیونیستی را عامل مرگ این خبرنگار فلسطینی اعلام کرد و خواهان رسیدگی جدی و بین المللی به این جنایت شد.

«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سخنان عباس، این اظهارات را بی اساس! خواند و ادعا کرد که بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، احتمال بسیار می دهیم که شلیک گلوله فلسطینیان مسلح موجب مرگ تاسف بار این خبرنگار شده باشد! ما از فلسطینی ها خواسته ایم در انجام تحقیقات جامع در این باره همکاری کنند ولی آنها تاکنون به درخواست ما پاسخ مثبت نداده اند.

نخست وزیر رژیم جنایتکار صهیونیستی مدعی شد : در فیلمهای منتشر شده از درگیریها فلسطینی ها از هدف قراردادن یکی از نظامیان ما سخن می گویند ولی از جانب ما کسی هدف قرارنگرفته و این یعنی اینکه فلسطینیها ابوعاقله را هدف قرار داده اند!.

وی در عین حال افزود : نیروهای نظامی ما فعالیت های خود را تا تامین امنیت کامل برای شهروندان اسراییلی ادامه خواهند داد و ما با تمام توان از این نظامیان خود حمایت می کنیم وپشت آنها ایستاده ایم!

یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز خبر کشته شدن «شیرین ابوعاقله» روزنامه‌نگار فلسطینی شبکه الجزیره را غم‌انگیز! توصیف کرد و مدعی شد پیشنهاد انجام تحقیقات مشترک با تشکیلات خودگردان فلسطین را داده ایم.

حزب الله لبنان نیز در واکنش به این جنایت صهیونیستها اعلام کرد: شهادت “شیرین ابوعاقله” در حین پوشش خبری درگیری صهیونیستها با فلسطینیان، یکبار دیگر نقش مهم و محوری خبرنگاران شجاع در افشای تجاوزگریها و اقدامات تروریستی روزانه رژیم صهیونیستی را نشان داد. ، ژیم صهیونیستی تلاش می کند برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود صدای این خبرنگاران و رسانه ها را خاموش کند.

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی با صدور بیانیه‌ای به قتل «شیرین ابو عاقله» خبرنگار الجزیره اشاره کرد و مدعی شد وی شهروند آمریکایی نیز هست.

این سفارت در عین حال دفاع از شهروندان آمریکایی را اولویت اصلی خود دانست و افزود: آمریکا خواستار تحقیقات همه جانبه، سریع و شفاف درباره قتل این خبرنگار است.

شورای امنیت کشته شدن خبرنگار الجزیره به ضرب گلوله صهیونیست ها را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری و بی‌طرفانه در مورد مرگ وی شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا کشته شدن شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی آمریکایی الجزیره در کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند.

بیانیه شورا امینت که مورد نادری از اتحاد اعضای این شورا در مورد موضوعی مربوط به رژیم صهیونیستی محسوب می شود، همچنین خواستار «تحقیقات فوری، کامل، شفاف و بی‌طرفانه» در مورد مرگ او شد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین خواستار تحقیقات کامل و مستقل در مورد این قتل شده و گفته است که احتمال جنایت جنگی را می دهد ولی به گفته دیپلمات ها، مذاکرات روز جمعه در شورای امنیت بسیار دشوار بود ولی به نتیجه رسید.

در متن پایانی بیانیه شورای امنیت آمده است که “روزنامه نگاران باید به مثابه غیرنظامیان محافظت شوند”.

در بیانیه شورای امنیت هیچ اشاره ای به خشونت صهیونیست ها در مراسم تشییع جنازه ابوعاقله در روز جمعه نشده است.

ارتش صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، گفت که مردان مسلح فلسطینی با بی‌احتیاطی صدها گلوله را به سمت یک خودروی نظامی اسرائیلی شلیک کردند که برخی از آنها به سمت جایی که ابوعاقله ایستاده بود، شلیک شده. در این بیانیه آمده است که نیروهای اسرائیلی به تیراندازی پاسخ دادند و بدون انجام تجزیه و تحلیل بالستیک، قادر به شناسایی مسئول کشته شدن او نبودند.

اما خبرنگارانی که همراه ابوعاقله بودند، از جمله یکی از آنها که مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد، با تکذیب ادعاهای صهیونیست ها اظهار داشتند که هنگام کشته شدن او هیچ درگیری یا مبارز فلسطینی ای در منطقه وجود نداشت.

الجزیره اسرائیل را به “قتل آشکار” متهم کرده و خواستار تحقیقات مستقل در مورد مرگ او شده است.

شورای امنیت کشته شدن خبرنگار الجزیره به ضرب گلوله صهیونیست ها را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری و بی‌طرفانه در مورد مرگ وی شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا کشته شدن شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی آمریکایی الجزیره در کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند.

بیانیه شورا امینت که مورد نادری از اتحاد اعضای این شورا در مورد موضوعی مربوط به رژیم صهیونیستی محسوب می شود، همچنین خواستار «تحقیقات فوری، کامل، شفاف و بی‌طرفانه» در مورد مرگ او شد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین خواستار تحقیقات کامل و مستقل در مورد این قتل شده و گفته است که احتمال جنایت جنگی را می دهد.

به گفته دیپلمات ها، مذاکرات روز جمعه در شورای امنیت بسیار دشوار بود ولی به نتیجه رسید.

در متن پایانی بیانیه شورای امنیت آمده است که “روزنامه نگاران باید به مثابه غیرنظامیان محافظت شوند”.

ابوعاقله خبرنگار الجزیره، هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. وی کلاه و جلیقه ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می کرد.

در بیانیه شورای امنیت هیچ اشاره ای به خشونت صهیونیست ها در مراسم تشییع جنازه ابوعاقله در روز جمعه نشده است.

درحالی که هنوز واکنشها به کشته شدن این خبرنگار ادامه داشت، نظامیان صهیونیستی با یورش به مراسم تشییع پیکر وی و ضرب و جرح تشییع کنندگان، در برابر هزاران رسانه نماینده افکار عمومی، عملا نشان دادند که شعارهای این رژیم در باب دموکراسی و حقوق بشر و آزادی مطبوعات، توخالی بوده و این رژیم هیچ خط قرمزی برای خود قایل نیست.

دیوید لامی نماینده پارلمان انگلیس یورش به تشییع جنازه رااقدامی غیرقابل دفاع خواند و گفت : این اقدام لزوم و اهمیت پیگرد عاملان قتل این خبرنگار را مضاعف می کند.

کریس مورفی سناتور امریکایی نیز این اقدام را وحشتناک خواند و گت خواهان پاسخگویی اسرایبل هستیم

ند دوچ نماینده دموکرات کنگره امیکا نیز با تاکید ر لزوم حمایت از خبرنگاران خواهان تحقیق کامل درباره کشته شدن این خبرنگار شد.

اد مارکی سناتور امریکایی، سام تاری نماینده پارلمان انگلیس، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا، رییس پارلمان ایتالیا، نماینده ایرلند در فلسطین، اسماعیل هنیه مسوول دفتر سیاسی حماس، هیات حمایت از روزنامه نگاران در سرزمینهای اشغالی، نماینده هیات کشورهای عربی عضو سازمان ملل، نماینده امریکا در سازمان ملل، حزب کارگران استرالیا،

وزرای خارجه قطر، ایران، پرو، دانمارک، پاکستان، آمریکا، ایرلند، سفیر نروژ نزد رژیم صهیونیستی هر یک به نوبه خود ضمن ابراز انزجار از یورش به تشییع پیکر این خبرنگار خواهان پاسخگویی رژیم صهیونیستی دراین زمینه شدند.

نماینده امریکا در سازمان ملل با بیان اینکه باید با تشییع پیکر این خبرنگار با نهایت احترام و تانی برخورد می شد، توییت کرد: مشاهده عکسهای حمله به تشییع کنندگان بسیاردردناک و آزاردهنده بود.

مونیکا لینون نمانده پارلمان اسکاتلند، رخدادهای این مراسم را بسیار پست و غیرانسانی دانست.

وزارت خارجه پرو نیز ضمن محکوم کردن شدید این یورش خواهان تحقیق مستقل و تضمین برای برخورد لازم با عاملان این یورش شد.

سفارت فرانسه در سرزمینهای اشغالی ضمن ابراز انزجار از خشونت نظامیان صهیونیستی علیه شرکت کنندگان، در این مراسم، این خشونتها را بسیار شوکه کننده خواند.

کاخ سفیدنیز با اعلام اینکه درحال پیگیری جدی موضوع با مسئولان فلسطینی و اسراییلی به ویژه پس از رخدادهای روز تشییع این خبرنگار هستیم افزود: درحال تلاش و پیگیری برای آغاز یک تحقیق مشترک اسراییلی –فلسطینی هستیم.

به رغم همه این موضع گیری ها در فضای مجازی، باید دید این سخنان و موضع گیریها در مقام اقدام عملی، وزنی دارند یا مانند دیگر موارد اقدامات سبعانه و جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مستند و مشهود مردم فلسطین، کودکان و اسرای فلسطینی، خبرنگاران و روزنامه نگاران و انفجار مراکز استقرار دفاتر رسانه ها به کرات، در حد لفظ باقی می مانند واین بار هم این رژیم به لطف حامیان پرقدرت و لابی خود در محافل قدرت غربی، از مکافات این عمل معاف خواهد بود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.