ابوطالبی: بازگشت به دوقطبی جنگ سرد در حال شکل‌گیری است

به گزارش هوشمند نیوز، مشاور سیاسی روحانی نوشت: با امضای درخواست عضویت ناتو توسط فنلاندوسوئد، صورت‌بندی جدیدی ازبازگشت‌ به دوقطبی جنگ سرددرحال شکل‌گیری است. تحولی،که در دیدار رهبران آنها با رییس جمهورآمریکا و «عبور از یک عرصه به عرصه تازه»، «تغییرتاریخیِ سیاستهای این دوکشور» از بیطرفی وعدمِ عضویت در پیمانهای جمعی را قطعی خواهد نمود.

کد خبر : 208674
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
ابوطالبی: بازگشت به دوقطبی جنگ سرد در حال شکل‌گیری است



به گزارش هوشمند نیوز، مشاور سیاسی روحانی نوشت:

با امضای درخواست عضویت ناتو توسط فنلاندوسوئد، صورت‌بندی جدیدی ازبازگشت‌ به دوقطبی جنگ سرددرحال شکل‌گیری است. تحولی،که در دیدار رهبران آنها با رییس جمهورآمریکا و «عبور از یک عرصه به عرصه تازه»، «تغییرتاریخیِ سیاستهای این دوکشور» از بیطرفی وعدمِ عضویت در پیمانهای جمعی را قطعی خواهد نمود.

در مقابل، روسیه هم درقبالِ محاصره‌ی کاملِ دریاییِ خود در دریای بالتیک و بازماندنِ صرفِ یک شاهراه نیمه محصور دریایی در دریای ژاپن و داشتن دو نقطه‌ی استراتژیکِ کالینینگراد و ولادی‌وستوک، با استقرار تسلیحات هسته‌ایِ کوتاه برد درکالینینگراد، «عمق تازه‌ای به این تحول ویژه» خواهد داد.

امّا صورت بندیِ تازه صرفا به این اقدام منحصر نخواهد شد؛ بلکه دو سازمان «پیمان امنیت جمعی CSTO» و «شانگهای SCO» را هم در معرض آزمونِ خطرناکی قرار خواهد داد. آزمونِ صف‌بندی «SCTO و SCO»، احتمالا با نام وآرمِ جدید همچون «پیمان دوستی، همکاری، و یاریِ متقابلِ» ورشو، درمقابل ناتو!

اقدامی که جهان را به سرعت به دوبخش شرق و غرب تقسیم نموده و دیوار برلین تازه ای را برخواهد افراشت. لذا باید امید داشت که رهبران این دو سازمان بویژه چین و هند، در رابطه با افتادن در این بحرانِ خطرناک و پیوستن به «جنگ سردقرن بیست ویکم»، که با حمله روسیه به اوکراین شکل تازه به خود گرفته است هشیاریِ لازم را به خرج داده، و بخصوص سازمان بی‌خاصیتِ شانگهای (SCO) را ازیک سازمان صرفا امنیتیِ مبارزه با تروریسم، به عامل درگیری وخصومت ملت‌ها و شکل‌دهیِ تازه به جنگ سرد قرنِ بیست ویکم تبدیل نکنند. آنها بایدبه یادداشته باشندکه «دیواربرلین و دیوارچین» به تاریخ پیوسته است.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.