ابزار آب و هوای بانک C6 برای ردیابی انتشار CO2 از معاملات مشتری، بحثی را در مورد آینده بانکداری ایجاد می کند – اخبار بیت کوین

[ad_1] در 13 آوریل، یکی از مشتریان بانک C6 در برزیل تصاویری از حساب بانکی آنلاین خود را به اشتراک گذاشت و فاش کرد که این موسسه مالی انتشار CO2 ناشی از خریدهای او را ردیابی می کند و از او می خواهد که به صورت پولی جبران کند. بانک C6 بیان می کند که

کد خبر : 345820
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۳۰
ابزار آب و هوای بانک C6 برای ردیابی انتشار CO2 از معاملات مشتری، بحثی را در مورد آینده بانکداری ایجاد می کند – اخبار بیت کوین

[ad_1]

در 13 آوریل، یکی از مشتریان بانک C6 در برزیل تصاویری از حساب بانکی آنلاین خود را به اشتراک گذاشت و فاش کرد که این موسسه مالی انتشار CO2 ناشی از خریدهای او را ردیابی می کند و از او می خواهد که به صورت پولی جبران کند. بانک C6 بیان می کند که هدف ابزار جدید الهام بخشیدن به برزیلی ها برای اتخاذ رفتارهای پایدارتر است.

“پیش نمایش CBDC” – مشتری بانک توضیح می دهد که چگونه بانک برزیلی او تراکنش ها را برای انتشار CO2 نظارت می کند

در سال های اخیر، سیاستمداران بانک ها را تحت فشار قرار داده اند تا به اهداف زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی (ESG) پایبند باشند. این امر باعث شده است تا موسسات مالی بر تغییرات آب و هوایی، برابری و عدالت اجتماعی تمرکز کنند. پنجشنبه، دکتر سیمون گودکمدیر عامل Sunfluencer و یکی از مشتریان بانک C6، توضیح داد که چگونه بانک او در حال حاضر از ابزارهایی استفاده می کند که تراکنش های مشتریان مربوط به انتشار CO2 را نظارت می کند. بانک ردپای کربن تخمینی را برای هر تراکنش انجام شده با حساب محاسبه می کند.

دکتر گودک توییت کرد، “بانک برزیلی من، C6 Bank، اکنون انتشار CO2 من را از خرید، مسافرت و غیره ردیابی می کند و قویاً مرا تشویق می کند که آنها را به صورت پولی جبران کنم. من این پیشرفت را دو سال پیش پیش بینی کرده بودم و اکنون به نظر می رسد که کم کم به واقعیت می پیوندد. به دنیای دیستوپیایی که در آن زندگی می کنیم خوش آمدید.» اونم همینطور اشاره شد که جی پی مورگان سهام قابل توجهی در بانک سی 6 دارد و پیشنهاد کرد که می تواند تحولات مشابهی را در ایالات متحده پیش بینی کند. جی پی مورگان چیس مالک 40 درصد از سهام C6 Bank، یک موسسه مالی دیجیتال برزیلی است که در سال 2019 تأسیس شد.

ابزار آب و هوای بانک C6 برای ردیابی انتشار گاز دی اکسید کربن از معاملات مشتریان، بحث در مورد آینده بانکداری را برانگیخت

بانک C6 ابزار جدید بانکداری CO2 را در 3 آوریل معرفی کرد و عملکرد اصلی آن را شرح داد: تجزیه و تحلیل پیامدهای انتشار CO2 در جو در حالی که به عنوان شاخصی برای اجرای اقدامات پایدار عمل می کند. این ابزار که «Carbon Extract» نام دارد، انتشار CO2 ناشی از هزینه‌های روزمره انجام شده با کارت‌های نقدی و اعتباری و همچنین نقل و انتقالات و تراکنش‌های Pix را بررسی می‌کند.

ابزار آب و هوای بانک C6 برای ردیابی انتشار گاز دی اکسید کربن از معاملات مشتریان، بحث در مورد آینده بانکداری را برانگیخت

همزمان با اعلام این ابزار بانکی، بانک C6 اعلام کرد که “انتشار کربن خود را به صفر رسانده است.” موضوع توییتر دکتر گودک انتقادات قابل توجهی را نسبت به رویکرد صنعت بانکداری به راه حل های تغییر آب و هوا برانگیخت. در انجمن Reddit r/bitcoin، از این ابزار به عنوان “پیش نمایش” ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یاد می شود.

چندین مؤسسه مالی در حال استفاده از ابزارهای ردیابی تغییرات آب و هوایی برای نظارت بر مخارج هستند

در پست ردیت، یکی از کاربران اشاره کرد که بانک گارانتی ترکیه نیز ابزار بانکی انتشار CO2 را ارائه می دهد. Redditor هشدار داد: «در راه است، آنها فقط باید بحران‌های لازم را برای معرفی آن در مقیاس جهانی ایجاد کنند.» در می 2022، Garanti BBVA ابزار ردپای کربن خود را معرفی کرد که انتشار کربن مشتریان را بر اساس تراکنش های بانکی آنها محاسبه می کند. چندین بانک و خدمات پرداخت بزرگ در سراسر جهان ابزارهایی را برای اندازه گیری ردپای کربن معاملاتی مشتریان توسعه داده اند. به عنوان مثال، Mastercard یک ابزار محاسبه کربن برای این منظور ایجاد کرد.

Moneythor داده های تراکنش مشتری را برای تخمین خروجی CO2 تجزیه و تحلیل می کند، در حالی که Personetics یک ابزار نظارت بر ردپای کربن مبتنی بر مشتری را توسعه داده است. Bud، یک شرکت فین‌تک بانکداری باز، ابزار انتشار کربن را ارائه می‌کند، و تحقیقات شرکت فین‌تک Cogo نشان می‌دهد که ۷۵ درصد مشتریان بانکی به اطلاعات مرتبط با چنین داده‌هایی تمایل دارند. بانک دیجیتال منیگا همچنین استدلال می کند که بانک ها باید تخمین هایی از خروجی CO2 مشتریان خود ارائه دهند. منتقدان این فناوری ها ادعا می کنند که ممکن است در نهایت منجر به سانسور تراکنش ها و بسته شدن حساب ها شوند. همانطور که نیویورک تایمز در 8 آوریل 2023 گزارش داد، این در زمانی اتفاق می‌افتد که بانک‌ها در سراسر جهان در حال بستن حساب‌های مشتریان بدون توضیح زیادی هستند.

برچسب ها در این داستان

صنعت بانکی، بیت کوین، برزیل، موسسه مالی دیجیتال برزیل، باد، بانک C6، ماشین حساب کربن، انتشار کربن، استخراج کربن، ردپای کربن، تغییرات آب و هوا، راه حل های تغییر آب و هوا، انتشار CO2، کوگو، حاکمیت شرکتی، کارت های اعتباری، بحران ها، مشتری تراکنش ها، بدهی، دکتر سیمون گودک، محیط زیست، برابری، esg، هزینه های روزمره، موسسه مالی، بانک گارانتی، مقیاس جهانی، jpmorgan، مسترکارت، مانیتور، پرسونتیک، تراکنش های پیکس، سیاستمداران، Reddit، اجتماعی، عدالت اجتماعی، سهام، Sunfluencer ، رفتارهای پایدار، نقل و انتقالات، ایالات متحده، صفر شد

نظر شما در مورد ردیابی ردپای کربن مشتریان توسط بانک ها از طریق داده های تراکنش چیست؟ آیا معتقدید این یک گام ضروری به سوی آینده ای پایدارتر است یا تجاوز به حریم خصوصی و سانسور احتمالی فعالیت های مالی؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.