ابزار‌ها و گجت‌های روز دنیا که با «انرژی سبز» کار می‌کنند

روزنامه جام‌جم – یاسمین مشرف: انرژی سبز، پاسخ بسیاری از مشکلات مرتبط با انرژی از جمله محیط زیست، سودآوری و پایستگی انرژی است. شاید شما این امکان را نداشته باشید که از صفحه‌های بزرگ خورشیدی استفاده کرده و همه انرژی مورد نیاز منزل‌تان را از طریق آن تامین کنید. اما کاری که به آسانی می‌توانید

کد خبر : 6108
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
ابزار‌ها و گجت‌های روز دنیا که با «انرژی سبز» کار می‌کنند


روزنامه جام‌جم – یاسمین مشرف: انرژی سبز، پاسخ بسیاری از مشکلات مرتبط با انرژی از جمله محیط زیست، سودآوری و پایستگی انرژی است. شاید شما این امکان را نداشته باشید که از صفحه‌های بزرگ خورشیدی استفاده کرده و همه انرژی مورد نیاز منزل‌تان را از طریق آن تامین کنید. اما کاری که به آسانی می‌توانید انجام دهید این است که از ابزار‌های بسیار خوبی که انرژی مورد نیاز دستگاه‌های کوچکی مثل رادیو، گوشی تلفن همراه و حتی پنکه‌های کوچک شما را با انرژی سبز تامین می‌کنند استفاده کنید. اگر به این کار علاقه‌مندید نگاهی به فهرست زیر بیندازید. ابزار‌هایی که معرفی شده‌اند منابع خوب و قابل اعتمادی هستند که با انرژی سبز کار می‌کنند.

شارژر خورشیدی ۲۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نوتوس

به توان آفتاب

نوتوس (Notos) یک پاوربانک خورشیدی قابل حمل جمع و جور، با یک حلقه آلومینیومی است که اتصال پاوربانک به پنجره‌ها برای شارژ آسان آن در نور مستقیم خورشید را امکان‌پذیر می‌سازد.

همچنین می‌توانید باتری این ابزار را با استفاده از درگاه یواس‌بی قابل اتصال به رایانه یا یک آداپتور که به یک پریز برق متصل می‌شود شارژ کنید. این شارژر یک باتری با ظرفیت ۲۲۰۰‌میلی‌آمپرساعت دارد و دارای خروجی و ورودی ۵ ولت/ یک آمپر است.

این ظرفیت برای شارژ بیشتر گوشی‌های هوشمند تا دوسوم ظرفیت باتری آن‌ها کافی است. بنابراین، با استفاده از نوتوس می‌توانید مطمئن باشید منبع برق اضطراری آماده و در دسترسی دارید. با این حال این شارژر، برخلاف سولار- ۵، دو درگاه خروجی با سطوح چندگانه جریان ارائه نمی‌دهد.


شارژر با صفحه خورشیدی سولار- ۵

به توان آفتاب

شارژر کوچک قابل حمل Creative Edge Solar-۵ مقاوم در برابر آب، ضربه و گرد و خاک دارای یک صفحه خورشیدی است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این شارژر می‌تواند دو دستگاه را همزمان شارژ کند. چهار چراغ نشانگر، سطح شارژ ابزار را نشان می‌دهند. همان‌طور که از نام این ابزار پیداست می‌توانید باتری را با قرار دادن زیر نور مستقیم خورشید شارژ کنید. شارژ از طریق اتصال به پریز برق نیز امکان‌پذیر است. نکته قابل توجه در مورد این شارژر این است که دارای دو درگاه یواس‌بی با خروجی‌های یک و ۲ آمپر است که امکان شارژ ابزار‌هایی با ملزومات متفاوت را فراهم می‌کند. این شارژر همچنین دارای یک چراغ‌قوه اضطراری است؛ بنابراین در تعطیلات و موقعیت‌های بیرون از منزل، در پرواز‌ها و هنگام فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و در اردو‌های آموزشی قابل استفاده است.


چراغ ال‌ای‌دی سوییفتلی دان

به توان آفتاب

چراغ ال‌ای‌دی محیط بیرون سوییفتلی دان (Swiftly Done)، قابل دسترس‌ترین ابزار این فهرست است. این چراغ، بادوام و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی است و می‌توان آن را به آسانی روی هر سطحی نصب کرد.

افزون بر این شما می‌توانید این چراغ را در هر مکانی قرار دهید، زیرا قابلیت دریافت نور خورشید را به طور مستقیم و غیرمستقیم دارد. این ابزار یک صفحه خورشیدی با طول عمر پنج سال دارد و نور سفید آن دارای طول عمر ۵/۷ سال است و می‌تواند در تمام طول شبانه‌روز کار کند.

از ویژگی‌های جالب توجه چراغ ال‌ای‌دی سوییفتلی دان این است هنگامی که از استفاده آن نمی‌کنید در حالت نیمه‌روشن باقی می‌ماند، با حسگر‌های تشخیص حرکت کاملا روشن می‌شود، هنگام طلوع خورشید به طور خودکار خاموش و هنگام غروب دوباره روشن می‌شود.


چراغ خورشیدی دفع‌کننده حشرات

به توان آفتاب

با وجود این چراغ، پشه‌ها دیگر شما را آزار نخواهند داد. چراغ خورشیدی دفع‌کننده حشرات برای افرادی که علاقه‌مند به لذت‌بردن از فضای بیرون هستند یا بسیار مسافرت می‌کنند گزینه ایده‌آلی است. این چراغ در عین حال که نور گرمی ایجاد می‌کند با انتشار امواج صوتی، پشه‌ها را تا محدوده چهار متری دفع می‌کند بدون این‌که هیچ‌گونه اختلالی برای انسان‌ها ایجاد کند.

طراحی جمع و جور این چراغ که در برابر شرایط متغیر آب‌وهوا مقاوم است به این معناست که می‌توان آن را به‌راحتی در هر جایی با خود به‌همراه برد.


چراغ قوه واکاواکا پاور پلاس

به توان آفتاب

ابزار قابل حمل واکاواکا پاور پلاس (+WakaWaka Power) یک چراغ قوه خورشیدی به اضافه یک شارژر است که به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی وصل می‌شود. باتری این ابزار در طول ۱۲ ساعت زیر نور مستقیم خورشید و پس از سه ساعت در صورت اتصال به پریز به طور کامل شارژ می‌شود. ویژگی جالب واکاواکا پاور پلاس این است که این چراغ قوه دارای نور فوق‌العاده کارآمد و تنظیمات نوری متعددی است که باعث می‌شود توان نوری آن گستره‌ای بین ۵ تا ۷۰ لومن داشته باشد. پاور پلاس به مدت ۲۰۰ ساعت تامین‌کننده نور است و انرژی لازم برای یک و نیم بار شارژ تلفن همراه یا چند مرتبه شارژ دوربین و دیگر ابزار‌ها را از طریق درگاه یواس‌بی خود فراهم می‌کند. نکته جالب این‌که شما می‌توانید چراغ‌قوه و شارژر را همزمان استفاده کنید. این ویژگی باعث می‌شود پاور پلاس در محیط‌های باز ابزار بسیار مفیدی باشد. چراغ اضطراری این ابزار نیز می‌تواند در مواقع اضطراری مفید واقع شود.


چراغ قوه ال‌ای‌دی خورشیدی سکیور

به توان آفتاب

این چراغ قوه شامل سه چراغ ال‌ای‌دی با خروجی نور ۸ لومن، یک باتری ۸۰ میلی‌آمپرساعتی، یک صفحه خورشیدی و یک مولد الکتریکی داخلی است. شما می‌توانید این ابزار را با چهار ساعت قرار دادن زیر نور مستقیم خورشید به‌طور کامل شارژ کنید. مولد الکتریکی ابزار می‌تواند هنگام بارندگی یا داخل فضا‌های بسته مفید باشد. چراغ قوه سکیور (Secur) پس از شارژ کامل نزدیک به چهار ساعت با سه چراغ ال‌ای‌دی و نزدیک به هشت ساعت فقط با یک چراغ ال‌ای‌دی کار می‌کند. این گجت دارای مقاومت در برابر آب تا عمق تقریبا ۱۴ متری است؛ بنابراین ابزاری عالی برای محیط‌های بیرون، هنگام شکار، قایق‌سواری و کوله‌پشتی‌گردی است.


صفحه‌کلید بی‌سیم کی ۷۵۰

به توان آفتاب

صفحه کلید خورشیدی (K۷۵۰) دارای یک صفحه خورشیدی است و می‌تواند خودش را با هر منبع نوری، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، شارژ کند. این صفحه کلید، شارژ خود را دست‌کم تا سه ماه حتی در تاریکی کامل، حفظ می‌کند. صفحه کلید خورشیدی کی ۷۵۰ دارای یک گیرنده بی‌سیم ۴/۲ گیگاهرتزی قدرتمند است که امکان هرگونه تاخیر، قطع شدن یا تداخل را از بین می‌برد و می‌توانید از تایپ بدون دردسر لذت ببرید. این صفحه کلید خورشیدی همچنین از قابلیت اتصال دوربرد برخوردار است. این ویژگی آن را فوق‌العاده قابل حمل می‌سازد و این امکان را به شما می‌دهد کلید‌های آن را از روی کاناپه کنترل کنید.


نیروگاه برق قابل حمل گل‌زیرو یتی ۱۵۰

به توان آفتاب

اگر به دنبال یک نیروگاه برق قابل حمل برای استفاده در شرایط بسیار اضطراری هستید، گل‌زیرو یتی ۱۵۰ (Goal Zero Yeti۱۵۰) می‌تواند انتخاب نهایی شما باشد. این نیروگاه دارای باتری ۱۵۰ وات‌ساعتی است که از طریق یک صفحه خورشیدی شارژ می‌شود. اتصال به پریز یا آداپتور ۱۲ ولتی خودرویتان هم می‌تواند این ابزار را شارژ کند. یتی ۱۵۰ همچنین دارای دو درگاه یواس‌بی، با خروجی ۱۲ ولت و یک سوکت معمولی است که با یک «اینورتر» یا مبدل جریان مستقیم به متناوب پشتیبانی می‌شود. این یعنی شما می‌توانید طیف وسیعی از دستگاه‌ها از گوشی هوشمند گرفته تا یک لپ‌تاپ را- البته تا زمانی که دستگاه نیازی به ولتاژ یا ورودی بالا نداشته باشد- با این ابزار شارژ کنید.


چراغ خوراک‌پزی قابل حمل خورشیدی

به توان آفتاب

اگر علاقه‌مند به طبیعت و فضا‌های باز هستید می‌توانید با استفاده از نور خورشید و با چراغ خوراک‌پزی نوآورانه قابل حمل گوسان‌اسپرت (GoSun Sport) هر غذایی را در هرجا طبخ کنند. چه در جایی چادر زده باشید یا روزتان را در کنار ساحل بگذرانید یا در حیات خلوت منزل‌تان از خودتان پذیرایی کنید، این چراغ خوراک‌پزی گزینه‌ای آسان و سازگار با محیط‌زیست برای پخت و پز انواع مواد غذایی است. اتاقک پخت و پز خلأ و بازتابنده‌های براق و تاشو که انرژی‌شان را از نور خورشید دریافت می‌کنند امکان پخت گوشت، سبزیجات و دیگر مواد غذایی را فراهم می‌کنند. اجاق هنگام لمس سرد است و برخلاف منقل‌های خوراک‌پزی سنتی، زمینه پخت و پز مناسب و بدون دود را با تنظیمات مختلف فراهم می‌کند.

منبع: Hongkiat



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.