“ابر وزیر” جاه طلب آرژانتین بحران اقتصادی را به عهده می گیرد

اما تیزهوشی سیاسی ماسا، که طی چهار دهه فعالیت های حزبی تقویت شده است، به طور گسترده به عنوان کلیدی برای نجات اقتصاد آرژانتین تلقی می شود که توسط تورم بسیار بالا، بدهی های فلج کننده و همچنین هزینه های بیش از حد مزمن ویران شده است. اوایل این هفته، وکیل 50 ساله و رهبر

کد خبر : 237989
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۰۷
“ابر وزیر” جاه طلب آرژانتین بحران اقتصادی را به عهده می گیرد


اما تیزهوشی سیاسی ماسا، که طی چهار دهه فعالیت های حزبی تقویت شده است، به طور گسترده به عنوان کلیدی برای نجات اقتصاد آرژانتین تلقی می شود که توسط تورم بسیار بالا، بدهی های فلج کننده و همچنین هزینه های بیش از حد مزمن ویران شده است.

اوایل این هفته، وکیل 50 ساله و رهبر سابق کنگره برای ائتلاف پرونیست چپ میانه حاکم، توسط رئیس جمهور آلبرتو فرناندز به عنوان رئیس اقتصاد سوگند یاد کرد. حرکت ماسا به طور گسترده به عنوان پله ای برای نامزدی ریاست جمهوری آینده تلقی می شود، اما تنها در صورتی که بتواند به سرعت نتایج را نشان دهد.

برای انجام این کار، «ابر وزیر» که به تازگی به آن لقب داده شده است، قبل از پذیرش این وظیفه دلهره آور، از جمله کنترل بر دبیرخانه های کشاورزی، تولید و تجارت، که قبلاً مستقل عمل می کردند، بر اختیارات گسترده اصرار داشت.

او یک فرد بسیار توانا است، به طور استثنایی آماده است. اما او همچنین یک عمل‌گرای بزرگ است و به همین دلیل تصمیم گرفت با دولت اتحاد تشکیل دهد.

در سال 2017، استولبیزر با ماسا در رقابتی در سنا علیه کریستینا فرناندز دی کرشنر چپ‌گرا، معاون قدرتمند رئیس‌جمهور و رئیس‌جمهور سابق کشور، که اکنون یکی از حامیان اصلی ماسا است، به نیروهایش پیوست.

تدبیر او چیزی را به او داد که پیشینیانش نتوانستند به دست بیاورند: تشویق معاون رئیس جمهور برای اجرای سیاست های ارتدکس تر کاهش هزینه ها، که فرناندز دی کرشنر با پیشنهاد دیگران در گذشته از آن رد شده بود.

تدبیر او چیزی را به او داد که پیشینیانش نتوانستند به دست بیاورند: تشویق معاون رئیس جمهور برای اجرای سیاست های ارتدکس تر کاهش هزینه ها، که فرناندز دی کرشنر با پیشنهاد دیگران در گذشته از آن رد شده بود.

به گفته کارلوس فارا، تحلیلگر سیاسی، حمایت ماسا توسط همه جناح های متخاصم ائتلاف حاکم، او را در مقایسه با اسلاف بلافصل خود، مارتین گوزمان، وزیر اقتصاد طولانی مدت و همچنین جانشین کوتاه مدت او، سیلوینا باتاکیس، بهتر می کند.

فارا گفت: «بحران همه را عملگراتر کرده است و این به ماسا اجازه می دهد تا چیزهایی را پیشنهاد کند که مطمئناً از سوی باتاکیس و حتی کمتر از سوی گوزمان پذیرفته نمی شد.

روز چهارشنبه، ماسا در اولین روز کار خود، مجموعه ای از اقدامات ریاضتی، به علاوه اقداماتی را که برای تقویت ذخایر خارجی در حال کاهش طراحی شده بود، اعلام کرد.

ابرقهرمان؟

ماسا فعالیت سیاسی خود را در اواخر دهه 1980 در حزب محافظه کار اتحادیه مرکز دموکراتیک آغاز کرد.

از سال 2002 تا 2007 او یک مقام دولتی پرونیست و بعداً شهردار Tigre، منطقه ای حومه ای خارج از بوئنوس آیرس، محل زندگی خود بود. او سپس رئیس دفتر رئیس جمهور وقت فرناندز دی کرشنر شد، اما پس از کمتر از یک سال استعفا داد.

در سال 2013، ماسا حزب جدیدی به نام جبهه تجدید تأسیس کرد که در نهایت با دیگر جناح های پرونیست برای ایجاد یک گروه چپ میانه که ائتلاف رئیس جمهور سابق مائوریسیو ماکری را در انتخابات 2019 شکست داد، پیوست.

در طول دهه گذشته، سیاست خشن و افتضاح آرژانتین، که با تشدید بحران اقتصادی تشدید شده است، بر محبوبیت ماسا تأثیر گذاشته است.

طبق نظرسنجی اخیر موسسه مشاوره تصویری مدیریت و تناسب، نزدیک به 55 درصد از مردم دیدگاه منفی نسبت به ماسا دارند، در حالی که حدود 63 درصد می گویند که اگر او برای ریاست جمهوری نامزد شود، هرگز به او رای نمی دهند.

در حالی که کشور به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده لنگ می زند، ماسا در آزمون نهایی قرار خواهد گرفت. عملکرد موفق به عنوان سوپروزیر برای چشم انداز سیاسی آینده او بسیار مهم خواهد بود – نه اینکه برای سلامت کوتاه مدت دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی حیاتی باشد.

ماسا خیلی جاه طلب است. گرگوریو فلدمن، تاجر گفت: او در تمام عمر رویای رئیس جمهور شدن را در سر داشت.

او در نهایت یا یک ابرقهرمان خواهد شد یا زنده خورده خواهد شد.»

(گزارش توسط Eliana Raszewski و Lucila Sigal در بوئنوس آیرس؛ گزارش اضافی توسط Hernan Nessi و Belen Liotti در بوئنوس آیرس؛ نوشتن توسط Kylie Madry؛ ویرایش توسط Matthew Lewis)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.