ابراز نگرانی بولتون از گسترش روابط تجاری اروپا و چین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون روز گذشته در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیونی دولتی “ان آر کی” نروژ نسبت به هرگونه انعقاد توافق نامه تجارت آزاد میان نروژ با چین ابراز نگرانی کرد و به همپیمانان واشنگتن هشدار داد. مشاور سابق امنیت ملی آمریکا ضمن مطرح کردن این ادعا که چین تهدیدی برای دمکراسی‌های

کد خبر : 39153
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
ابراز نگرانی بولتون از گسترش روابط تجاری اروپا و چین



به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون روز گذشته در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیونی دولتی “ان آر کی” نروژ نسبت به هرگونه انعقاد توافق نامه تجارت آزاد میان نروژ با چین ابراز نگرانی کرد و به همپیمانان واشنگتن هشدار داد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا ضمن مطرح کردن این ادعا که چین تهدیدی برای دمکراسی‌های غربی محسوب می شود، از نروژ خواست توافق نامه تجارت آزاد با چین را امضا نکند.

بولتون در ادامه مدعی شد که معتقد است انعقاد چنین توافقنامه‌هایی با چین مغایر با منافع آمریکا و اروپاست.

این اظهارات بولتون در حالی مطرح شده است که دولت محافظه‌کار فعلی نروژ موافق انعقاد توافق نامه تجارت آزاد با چین بوده است.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا همچنین از نروژ خواست در راستای مسئله حصول توافق نامه تجاری با چین به مسائل امنیتی نیز توجه کند.

مذاکرات در مورد حصول توافق نامه تجارت آزاد میان چین و نروژ اوایل سال ۲۰۰۸ آغاز شد. متعاقبا پس از آنکه نروژ تصمیم گرفت جایزه صلح نوبل را به لیو شیائوبو یک فعال دمکراسی خواه اعطا کند، مذاکرات دو کشور متوقف شد، اما در پاییز ۲۰۱۸  ارنا سولبرگ نخست وزیر نروژ و همچنین پادشاه این کشور سفری به چین داشتند که گفته شد اقدامی در راستای سازش میان طرفین بود.

آمریکا مدتهاست نگران گسترش روابط تجاری و اقتصادی چین با کشورهای اروپایی بوده است.

اتحادیه اروپا متمایل به توسعه روابط تجاری با چین است با این حال، اتحادیه اروپا می خواهد اطمینان حاصل کند که چین تجارت عادلانه و حقوق مالکیت معنوی را رعایت و به عنوان عضوی از سازمان تجارت جهانی (WTO) به تعهدات خود عمل می‌کند.

عمده واردات اتحادیه اروپا از چین کالاهای صنعتی و مصرفی، ماشین آلات و تجهیزات و کفش و پوشاک است و صادرات اصلی اتحادیه اروپا به چین هم ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری، هواپیماها و مواد شیمیایی است.

در سال ۲۰۱۳ اتحادیه اروپا و چین مذاکراتی برای توافقنامه سرمایه‌گذاری را آغاز کردند. هدف این توافق این بود که سرمایه گذاران هر دو طرف بتوانند دسترسی قابل پیش بینی و طولانی مدت به بازارهای اتحادیه اروپا و چین داشته باشند و از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری های خود محافظت کنند.

کمیسیون اروپا اوایل دی ماه سال گذشته پس از هفت سال مذاکره با چین، متن توافق نامه ای در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاری برای تایید به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه داد.

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.