آیا کیف پول بیت کوین باید حقوقی داشته باشد؟

[ad_1] این یک سرمقاله نظری توسط آرتم افیان، وکیل و “آینده پژوه حقوقی” در Hiveon است، یک اکوسیستم استخراج ارز دیجیتال که خدماتی را برای سخت افزار استخراج بیت کوین ارائه می دهد. من می خواهم توجه شما را به این واقعیت جلب کنم که تراکنش های بیت کوین در نهایت بین کیف پول ها

کد خبر : 361983
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
آیا کیف پول بیت کوین باید حقوقی داشته باشد؟

[ad_1]


این یک سرمقاله نظری توسط آرتم افیان، وکیل و “آینده پژوه حقوقی” در Hiveon است، یک اکوسیستم استخراج ارز دیجیتال که خدماتی را برای سخت افزار استخراج بیت کوین ارائه می دهد.

من می خواهم توجه شما را به این واقعیت جلب کنم که تراکنش های بیت کوین در نهایت بین کیف پول ها اتفاق می افتد. انسان‌هایی پشت کیف پول هستند، اما این ارتباط واقعاً مهم نیست. نام مستعار بیت کوین به این دلیل است که هیچ ارتباط مستقیمی بین کیف پول و شخصی که آن را دارد وجود ندارد. این چیزی است که کیف پول بیت کوین را از هر ابزار مالی دیگر متمایز می کند. مهم نیست که چقدر رگولاتورها برای تغییر این موضوع تلاش می کنند، هسته اصلی فناوری یکسان باقی می ماند.

این یعنی چی؟ این بدان معناست که به زودی کیف پول ها به عنوان اشخاص مستحق حقوق قانونی شناخته خواهند شد.

ابتدا بشریت حقوق حیوانات را به رسمیت شناخت. اکنون صحبت از حقوق قانونی یک ربات است. به زودی، حقوق کیف پول بیت کوین وارد معارضه خواهد شد.

وقتی کسی در مورد حقوق روبات ها صحبت می کند، معمولاً به تقلید از اراده انسان اشاره می کند که مستحق شناسایی قانونی است. ما درک می کنیم که یک ربات به همان شکلی که یک انسان روح دارد، روح ندارد، اما در عین حال، اقدامات نسبتاً پیچیده ای را انجام می دهد که منجر به عواقب قانونی می شود. برای بسیاری از ما، یک ربات یا یک کیف پول بیت کوین چیزی بی جان و فاقد روح و شاید در نتیجه مستحق حمایت های قانونی نیست. اما ما حقوق شرکت ها و شرکت ها را به رسمیت می شناسیم و البته تصور اشکال بی روح تر از آن ها دشوار است. معلوم می شود که موضوعات حقوق می توانند بی جان باشند.

بنابراین، تفاوت بین کیف پول بیت کوین و یک شخص حقوقی چیست؟ یک شخص حقوقی به سادگی مجموعه ای از پرونده ها در یک رجیستری خاص است. وکلای دادگستری حتی نظریه ای درباره «تخیلی یک شخص حقوقی» دارند. ما با آرامش تأیید خواهیم کرد که شخص حقوقی یک شرکت آمریکایی است. ما می توانیم به سرعت این را بررسی کنیم. اما چگونه می توان بررسی کرد که یک شخص حقوقی، مثلاً، بر اساس قوانین کشور سوازیلند ایجاد شده است؟ حتی اگر اسنادی را به شما نشان دهم که آن را ثابت می کند، بعید است چیزی به شما بگویند. بنابراین، اگر به شما بگویم که با یک شرکت خارجی سروکار دارید، به احتمال زیاد فقط باید آن را باور کنید.

با این وجود، این شخص حقوقی، که فقط بر روی کاغذ نمایش داده می شود، دارای برخی حقوق است. بنابراین، کیف پول بیت کوین موجود حتی از بسیاری از نهادهای قانونی محافظت شده ملموس تر است. بنابراین، یک نتیجه دیگر: از آنجایی که اشخاص حقوقی حقوقی دارند، پس ممکن است کیف پول حقوقی داشته باشد. درست مانند اشخاص حقوقی، کیف پول ها معاملات را انجام می دهند و درست مانند اشخاص حقوقی، کیف پول ها می توانند صاحبان خود را تغییر دهند. این واقعیت هرگز تغییر نمی کند: اگر ربات ها یا اشخاص حقوقی مستحق حقوق قانونی هستند، کیف پول بیت کوین نیز مستحق است.

من فکر می کنم بیت کوین یک فضای جدید و هیجان انگیز است و ما هنوز چیزهای زیادی برای کشف داریم. اکنون، ایده من که کیف پول های بیت کوین به ناچار حقوق قانونی خود را دریافت خواهند کرد ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اکتشافات بسیار بیشتری در انتظار ما است.

این یک پست مهمان از آرتم افیان است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.