آیا کاهش نرخ بهره فدرال رزرو برای USD/JPY واقعا منفی خواهد بود؟ توسط Investing.com

Investing.com — تأثیر بالقوه کاهش نرخ فدرال رزرو ایالات متحده بر این جفت ارز، موضوعی حیاتی برای سرمایه گذاران و استراتژیست های ارز است، به ویژه در شرایطی که به چرخش احتمالی فدرال رزرو در سال 2024 نزدیک می شویم. با وجود سیاست‌های پولی متفاوت بین فدرال رزرو و بانک ژاپن (BoJ)، فعالان بازار در

کد خبر : 496159
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
آیا کاهش نرخ بهره فدرال رزرو برای USD/JPY واقعا منفی خواهد بود؟ توسط Investing.com



Investing.com — تأثیر بالقوه کاهش نرخ فدرال رزرو ایالات متحده بر این جفت ارز، موضوعی حیاتی برای سرمایه گذاران و استراتژیست های ارز است، به ویژه در شرایطی که به چرخش احتمالی فدرال رزرو در سال 2024 نزدیک می شویم.

با وجود سیاست‌های پولی متفاوت بین فدرال رزرو و بانک ژاپن (BoJ)، فعالان بازار در مورد اینکه آیا کاهش نرخ فدرال رزرو منجر به ضعیف‌تر شدن USD/JPY می‌شود یا خیر، اختلاف نظر دارند.

به گفته تحلیلگران BofA، رابطه بین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و USD/JPY با تنوعی از عوامل ساختاری و کلان اقتصادی در این رابطه بسیار ظریف است.

برخلاف انتظارات بازار رایج، رابطه بین کاهش نرخ فدرال رزرو و تضعیف USD/JPY مشخص نیست.

از نظر تاریخی، USD/JPY همیشه در طول چرخه های تسهیل فدرال رزرو کاهش نیافته است. استثنای اصلی در طول بحران مالی جهانی (GFC) 2007-2008 بود، زمانی که کاهش تجارت حمل ین باعث افزایش قابل توجه ین شد.

خارج از GFC، کاهش نرخ های فدرال رزرو، مانند آنچه در دوره های 1995-1996 و 2001-2003 مشاهده شد، منجر به کاهش عمده در USD/JPY نشد.

این نشان می دهد که زمینه اقتصاد گسترده تر، به ویژه در ایالات متحده، نقش مهمی در نحوه واکنش USD/JPY به حرکت نرخ های فدرال رزرو دارد.

تحلیلگران BofA تغییری در جریان سرمایه ژاپن را نشان می دهند که احتمال افزایش شدید ین در واکنش به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش می دهد.

دارایی های خارجی ژاپن در دهه گذشته از اوراق قرضه خارجی به سرمایه گذاری مستقیم خارجی و سهام تغییر کرده است.

بر خلاف سرمایه‌گذاری‌های اوراق قرضه، که به تفاوت‌های نرخ بهره و محیط تجارت حمل‌ونقل بسیار حساس هستند، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و سرمایه‌گذاری سهام بیشتر توسط چشم‌انداز رشد بلندمدت هدایت می‌شوند.

در نتیجه، حتی اگر نرخ بهره آمریکا کاهش یابد، سرمایه‌گذاران ژاپنی بعید به نظر می‌رسند که سرمایه‌های خود را به طور انبوه به کشور بازگردانند و فشار صعودی بر ین را محدود می‌کند.

علاوه بر این، چالش‌های جمعیتی ژاپن به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی دائمی کمک کرده است، که ثابت شده است که تا حد زیادی نسبت به نرخ‌های بهره یا نرخ ارز ایالات متحده حساس نیست.

این جریان خروجی سرمایه از نظر ساختاری برای ین نزولی است. سرمایه گذاران خرد در ژاپن نیز از طریق تراست های سرمایه گذاری (Toshins) میزان سهام خارجی خود را افزایش داده اند و این روند توسط طرح توسعه یافته حساب پس انداز فردی نیپون (NISA) پشتیبانی می شود که سرمایه گذاری بلندمدت را به جای جریان های سوداگرانه کوتاه مدت تشویق می کند.

تحلیلگران گفتند: «بدون فرود سخت در اقتصاد ایالات متحده، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است اساساً برای ین مثبت نباشد.

خطر رکود طولانی ترازنامه در ایالات متحده همچنان محدود است و انتظار می رود اقتصاد ایالات متحده به فرود نرم دست یابد.

در چنین سناریویی، USD/JPY احتمالاً بالا باقی می‌ماند، به‌ویژه که کاهش نرخ بهره بانک مرکزی احتمالاً بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی تدریجی و متوسط ​​خواهد بود.

انتظار سه کاهش 25 واحدی تا پایان سال 2024، به جای 100 واحد پایه قیمت گذاری شده توسط بازار، بیشتر از این دیدگاه حمایت می کند که USD/JPY می تواند علیرغم کاهش سیاست پولی ایالات متحده همچنان قوی بماند.

شرکت های بیمه عمر ژاپنی (مدام زندگی) که از لحاظ تاریخی مشارکت کنندگان اصلی در بازارهای اوراق قرضه خارجی بوده اند، عامل کلیدی دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

در حالی که هزینه های بالای پوشش ریسک و چشم انداز نزولی ین باعث شده است که محکومان مادام العمر نسبت های پوشش ریسک خود را کاهش دهند، این روند پتانسیل افزایش ین را در صورت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو محدود می کند.

علاوه بر این، محکومان مادام العمر قرار گرفتن در معرض اوراق قرضه خارجی را کاهش داده‌اند، زیرا صندوق‌های بازنشستگی عمومی بخش عمده سرمایه‌گذاری خارجی اوراق قرضه ژاپن را هدایت می‌کنند.

این صندوق‌های بازنشستگی کمتر به نوسانات کوتاه‌مدت بازار واکنش نشان می‌دهند و احتمال افزایش ین را کاهش می‌دهند.

در حالی که BofA نسبت به USD/JPY سازنده باقی می ماند، خطرات خاصی می تواند مسیر را تغییر دهد. رکود در ایالات متحده احتمالاً منجر به مجموعه ای تهاجمی تر از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو می شود که به طور بالقوه USD/JPY را به 135 یا پایین تر کاهش می دهد.

با این حال، این امر مستلزم بدتر شدن قابل توجهی در داده های اقتصادی ایالات متحده است، که مورد اصلی اکثر تحلیلگران نیست. برعکس، اگر اقتصاد ایالات متحده دوباره شتاب بگیرد و فشارهای تورمی ادامه یابد، USD/JPY ممکن است افزایش بیشتری پیدا کند و احتمالاً در سال 2025، 160 را مجددا آزمایش کند.

ریسک ناشی از تغییرات سیاست BoJ کمتر قابل توجه است. اگرچه BoJ به تدریج در حال عادی سازی سیاست پولی فوق العاده سست خود است، اما نرخ خنثی ژاپن بسیار کمتر از نرخ ایالات متحده است، به این معنی که سیاست فدرال رزرو احتمالاً تأثیر بیشتری بر USD/JPY نسبت به حرکت BoJ خواهد داشت.

علاوه بر این، اقتصاد ژاپن به تغییرات در اقتصاد ایالات متحده حساس تر از عکس آن است، که این تصور را تقویت می کند که سیاست فدرال رزرو محرک غالب USD/JPY خواهد بود.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.