آیا پایان ماه عسل بنت و بایدن نزدیک است؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، پایگاه عبری وای نت نوشت: دولت آمریکا از دولت جدید رژیم صهیونیستی و موضع آن در قبال فلسطین ناامید شده است و اصرار واشنگتن بر اظهار بی‌اطلاعی از تصمیم اخیر تل‌آویو در تروریستی خواندن نهادهای مدنی فلسطین بیانگر این مساله است و تنش‌های ایجاد شده میان دو طرف درپی این اقدام می‌تواند

کد خبر : 122684
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۳۸
آیا پایان ماه عسل بنت و بایدن نزدیک است؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، پایگاه عبری وای نت نوشت: دولت آمریکا از دولت جدید رژیم صهیونیستی و موضع آن در قبال فلسطین ناامید شده است و اصرار واشنگتن بر اظهار بی‌اطلاعی از تصمیم اخیر تل‌آویو در تروریستی خواندن نهادهای مدنی فلسطین بیانگر این مساله است و تنش‌های ایجاد شده میان دو طرف درپی این اقدام می‌تواند پایانی بر ماه عسل روابط دولت نفتالی بنت و دولت بایدن باشد.

در این گزارش همچنین به اصرار آمریکا بر اظهار بی‌اطلاعی از قصد رژیم صهیونیستی برای تروریستی خواندن شش نهاد مدنی مذکور و اعتراض واشنگتن به دولت اسرائیل به دلیل طرح این رژیم برای ساخت واحدهای شهرکی جدید در کرانه باختری اشغالی اشاره شده است.

مطلب می افزاید: دولت جوان اسرائیل که تجربه‌ای ندارد با اقدام اخیرش منجر به افزایش تنش با دولت آمریکا در کاخ سفید شده است.

نمایندگان وزارت خارجه اسرائیل و سرویس امنیت داخلی آن یعنی (شاباک) برای ارائه اطلاعات درباره تصمیم گانتس علیه نهادهای فلسطینی و ارتباط آنها با جبهه مردمی وارد واشنگتن شدند. اسرائیل آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده بود و از طریق کانال‌های ارتباطی میان شاباک و همتایان آنها در واشنگتن و همچنین وزارت امور خارجه با سازمان مقابله با تروریسم آمریکا، واشنگتن را از گزارش‌های اطلاعاتی در این باره مطلع کرده بود. ارزیابی‌های وزارت خارجه اسرائیل قبل از اتخاذ این تصمیم بر این مساله تاکید داشت که ممکن است این تصمیم ضررهای سیاسی به ویژه در مواجهه با کشورهای اروپایی که این نهادهای حقوق بشری را تامین مالی می‌کنند، برای تل‌آویو به همراه داشته باشد، به همین دلیل این وزارتخانه با این کشورها تماس گرفت و خواستار توقف کمک‌ مالی‌شان به این نهادها شد و اطلاعاتی را در این باره به این کشورها ارائه کرد.

یک مقام بلند پایه اسرائیلی در این باره گفت: تمامی کشورهای اروپایی که مقامات تل‌آویو با آنها صحبت کردند، کمک‌های مالی خود را متوقف کرده و تحقیقات در این باره را آغاز کردند. وی در ادامه گفت که آمریکا در مرحله‌ای، طی دوره اجرای این تصمیم که چند ماه به طول انجامیده است، به اسرائیلی‌ها برای هماهنگی با کشورهای اروپایی مذکور کمک کرده است.

اسرائیل گمان نمی‌کرد که این تصمیم باعث ایجاد بحران در روابط با واشنگتن شود، به این دلیل که واشنگتن هیچ ارتباطی با این نهادها نداشت و آنها را تأمین مالی نمی‌کرد، بنابراین تل‌آویو این تصور را از واشنگتن داشت؛ اما با این حال از طریق «جان گادفری»، هماهنگ کننده مقابله با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا واشنگتن را در جریان این تصمیم قرار داد؛ اما به نظر می‌رسد که وی مقامات بالادست خود در وزارت خارجه واشنگتن را در جریان قرار نداده است.

چرا واشنگتن اصرار بر اظهار بی‌اطلاعی از این تصمیم اسرائیل و عدم دریافت اطلاعات پیش از اتخاذ آن دارد؟ این دلیل واضحی بر وجود مشکل بزرگ و مهم در روابط میان آنها است و یا می‌تواند نشانه ناامیدی روزافزون واشنگتن از دولت جدید اسرائیل و موضع آن در قبال فلسطین باشد.

همچنین تعدادی از اعضای کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات با انتشار توییت‌هایی از اسرائیل خواستند که این تصمیم را لغو کند.

این تنش‌ها در پی تصمیم اسرائیل در قبال نهادهای فلسطین بی‌دلیل نیست و اینگونه به نظر می‌رسد که یک ناامیدی روزافزون نسبت به دولت تل‌آویو وجود دارد؛ به ویژه پس از اعلام برگزاری مناقصه برای ساخت و سازهای جدید شهرکی در اراضی فلسطین، و همچنین ناامیدی واشنگتن درپی تلاش اسرائیل برای ممانعت از اجرای طرح بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس.

این اقدام بنی گانتس همچنین انتقادهایی را در میان اعضای دولت اسرائیل به همراه داشته است که چرا این موضوع در داخل کابینه دولت مطرح نشده است تا پیش از اجرا مورد بررسی قرار بگیرد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.