آیا محور پس از انتخابات رئیس جمهور اردوغان تداوم خواهد داشت؟

[ad_1] اقتصاد ترکیه با تقویت اعتبار و محرک های مالی، که تقاضای داخلی را پیش از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ماه گذشته به قیمت تشدید عدم تعادل خارجی افزایش داد، در حال رشد است. مصرف خصوصی محرک اصلی رشد تولید ناخالص داخلی بوده است و از رشد تولید قوی 5.6 درصدی در سال 2022

کد خبر : 364710
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
آیا محور پس از انتخابات رئیس جمهور اردوغان تداوم خواهد داشت؟

[ad_1]

اقتصاد ترکیه با تقویت اعتبار و محرک های مالی، که تقاضای داخلی را پیش از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ماه گذشته به قیمت تشدید عدم تعادل خارجی افزایش داد، در حال رشد است.

مصرف خصوصی محرک اصلی رشد تولید ناخالص داخلی بوده است و از رشد تولید قوی 5.6 درصدی در سال 2022 حمایت می کند. اما ما انتظار داریم که اقتصاد ترکیه در سال جاری به 2.7 درصد رشد کند، کمتر از پتانسیل آن 3.9 درصد در سال.

شتاب رشد اقتصادی می تواند به دلیل چرخش کوتاه مدت سیاستی که به طور گسترده از تیم سیاست گذاری اقتصادی جدیدی که رئیس جمهور اردوغان نصب کرده است، که انتظار می رود شامل افزایش نرخ وام اصلی بانک مرکزی باشد، آسیب ببیند.

دستورالعمل سیاست پولی

با پشت سر گذاشتن یک پیروزی دیگر در انتخابات، رئیس‌جمهور ممکن است دوره سیاست‌های پولی سخت‌تر را بپذیرد، علیرغم رد افزایش نرخ‌ها برای مبارزه با تورم در سال‌های اخیر.شکل 1) بر خلاف تفکر اقتصادی پذیرفته شده است. کمیته سیاست پولی قرار است روز پنجشنبه 22 ژوئن تشکیل جلسه دهد.

با این وجود، سیاست‌های پولی نسبتاً سست و سیاست‌های غیرمتعارف احتمالاً در درازمدت غالب خواهند بود زیرا سیاست‌گذاری ملی تحت هدایت رئیس جمهور باقی می‌ماند. این کشور قرار است در ماه مارس سال آینده انتخابات شهرداری برگزار کند که ممکن است دوباره محاسبات سیاسی کوتاه مدت بر سیاست های اقتصادی و پولی محتاطانه پیشی بگیرد.

شکل 1. نرخ واقعی سیاست هنوز تا حد زیادی منفی است

منبع: Macrobond، Scope Ratings

تا زمانی که تغییر مداومی در حاکمیت کلی اقتصادی ایجاد نشود، کنترل سرمایه و حمایت دوجانبه خارجی به عنوان بخش اصلی ترکیب سیاستی برای مهار فرسایش ذخایر ارزی خالص باقی خواهند ماند که پس از اصلاح برای سوآپ ارز منفی است و در پایین ترین حد خود قرار دارد. منهای 72.7 میلیارد دلار در پایان ماه مه.

مقامات ترکیه پس از فروش در اوایل ژوئن، حمایت از این ارز را از سر گرفتند، اما احتمالاً کاهش ارزش لیر بیشتر است زیرا ترکیه با نیازهای مالی خارجی ناخالص خارجی زیادی مواجه است که حدود 230 میلیارد دلار در سال 2023 تخمین زده می شود که معادل حدود 25 درصد تولید ناخالص داخلی است.

نوسانات بزرگ نرخ ارز، ریسک ثبات مالی را تشدید می کند

علاوه بر این، نوسانات بزرگ نرخ ارز ممکن است با تضعیف ترازنامه شرکت ها و بانک ها، ریسک ثبات مالی را تشدید کند.

اگر از دولت خواسته شود از طریق تزریق سرمایه از بانک های محلی حمایت کند، این بدهی های احتمالی دولت را افزایش می دهد. چشم انداز مالی ترکیه نیز به دلیل محرک ها و مخارج اجتماعی ارائه شده پیش از انتخابات و همچنین برنامه دولت برای محافظت از سپرده های لیر در برابر کاهش ارزش ارز مبهم است.

شرایط اقتصادی دشوار و دیدگاه آژانس رتبه‌بندی Scope از چالش‌های حاکمیتی بلندمدت، رتبه‌بندی ارزهای خارجی ترکیه را محدود می‌کند (رده‌بندی شده توسط Scope B-/Negative Outlook).

دانلود ارائه Scope “ترکیب سیاست های ترکیه پس از انتخابات: چه چیزی برای رتبه بندی اعتباری در خطر است؟”

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، ما را بررسی کنید تقویم اقتصادی.

توماس ژیلت مدیر رتبه‌بندی‌های بخش دولتی و دولتی است Scope Ratings GmbH.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.