آیا فلزات گرانبها نزولی شده اند؟

[ad_1] طلا، XAU/USD، نقره، XAG/USD – چشم انداز فنی: طلاعقب‌نشینی اخیر به نظر می‌رسد که در یک روند صعودی گسترده‌تر تثبیت شود. نقره به پشتیبانی فنی نسبتا قوی پیش از ایالات متحده نزدیک می شود CPI داده ها. سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟ پیشنهاد مانیش جرادی نحوه معامله طلا چشم انداز فنی طلا – صعودی

کد خبر : 319314
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۵۸
آیا فلزات گرانبها نزولی شده اند؟

[ad_1]

طلا، XAU/USD، نقره، XAG/USD – چشم انداز فنی:

  • طلاعقب‌نشینی اخیر به نظر می‌رسد که در یک روند صعودی گسترده‌تر تثبیت شود.
  • نقره به پشتیبانی فنی نسبتا قوی پیش از ایالات متحده نزدیک می شود CPI داده ها.
  • سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله طلا

چشم انداز فنی طلا – صعودی

فلزات گرانبها ممکن است اخیراً عقب‌نشینی کرده باشند، اما نمودارهای فنی نشان می‌دهند که برای نتیجه‌گیری از پایان روند صعودی سه ماهه خیلی زود است.

فشار صعودی طلا و نقره طی دو هفته گذشته پس از داده‌های شگفت‌انگیز قوی مشاغل ایالات متحده کاهش یافته است و باعث افزایش مجدد قیمت‌ها در انتظارات نرخ فدرال رزرو آمریکا شده است. قراردادهای آتی نرخ ایالات متحده، نرخ هدف فدرال رزرو را در ماه جولای به بیش از 5 درصد در مقایسه با زیر 5 درصد در پایان ماه گذشته، قیمت گذاری می کنند.

image1.png

در این راستا، اظهارات پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا در روز جمعه آرامش‌بخش بود – او چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها در سال 2024 را در صورت ادامه کاهش نرخ تورم مطرح کرد و دیدگاه خود را مبنی بر اینکه حرکت به سمت افزایش کمتر نرخ بهره استراتژی خوبی است، تغییر نداد. هارکر هفته گذشته لحن کاهش تورم پاول رئیس فدرال رزرو را تکرار کرد.

تمرکز اصلی در حال حاضر بر روی داده های تورم ایالات متحده است که روز سه شنبه منتشر می شود. قیمت های مصرف کننده ماهانه ایالات متحده و CPI اصلی احتمالاً در ژانویه 0.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. به احتمال زیاد CPI اصلی 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تورم کل در ماه گذشته 6.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. داده‌های ملایم‌تر از حد انتظار می‌تواند این دیدگاه را که تورم ایالات متحده در حال اوج گرفتن است، تأیید کند و اعصاب سرمایه‌گذاران را آرام کند.

نمودار روزانه XAU/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

در نمودارهای فنی، در حالی که سقوط XAU/USD به زیر 1895-1900 تأیید می‌کند که فشار صعودی در کوتاه‌مدت کمی کاهش یافته است، ممکن است نتیجه‌گیری از پایان روند صعودی کافی نباشد. طلا همچنان در بالای منطقه حمایت قوی 1775-1810، مصادف با میانگین متحرک 200 روزه و لبه پایین ابر ایچیموکو، حفظ می‌کند.

علاوه بر این، عقب نشینی تا کنون کمتر از 38.2 درصد از افزایش نسبت به نوامبر است – اصلاحات 38.2٪ -50٪ منطقی تلقی می شود و لزوما پایان روند غالب نیست. با این حال، برای کاهش خطرات نزولی فوری، طلا باید از مقاومت تبدیل شده به حمایت در 1895-1900 عبور کند. در مجموع، دیدگاه صعودی گسترده تر برای طلا دست نخورده باقی می ماند، بدون تغییر نسبت به به روز رسانی قبلی، حتی اگر چشم انداز کوتاه مدت خنثی باشد.

نمودار روزانه XAG/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

چشم انداز فنی نقره ای – خنثی

نقره از اواسط سال 2022 (حدود 21:00 تا 22:00) به یک منطقه بالشتک حیاتی، از جمله میانگین متحرک 200 روزه و لبه پایینی یک کانال در حال افزایش نزدیک می شود. این به دنبال شکسته شدن زیر خط روند افقی از اوایل ژانویه در حدود 23.10 است، که راه را به سمت پایین ترین سطح اواسط دسامبر یعنی 22.50 باز می کند، که تقریباً هدف قیمتی الگوی صعودی است. برای محو شدن خطرات نزولی قریب الوقوع، XAG/USD نیاز دارد. برای شکستن از 23.00-23.10.

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.