آیا فعالیت‌های کوتاه ورزشی واقعا اثربخش هستند؟ –

آیا با روزی نیم ساعت ورزش لاغر می شویم؟ ورزش‌های طولانی و سنگین برای شما خسته‌کننده‌اند؟ با ۱۰ دقیقه ورزش کوتاه و سبک هم می‌توانید جسمی سالم و متناسب داشته باشید. در ادامه، درباره تأثیر ورزش‌های کوتاه و منظم و چگونگی انجام آنها می‌گوییم و تأثیر ورزش سنگین و طولانی را هم بررسی می‌کنیم. با

کد خبر : 209460
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
آیا فعالیت‌های کوتاه ورزشی واقعا اثربخش هستند؟ –


آیا با روزی نیم ساعت ورزش لاغر می شویم؟ ورزش‌های طولانی و سنگین برای شما خسته‌کننده‌اند؟ با ۱۰ دقیقه ورزش کوتاه و سبک هم می‌توانید جسمی سالم و متناسب داشته باشید. در ادامه، درباره تأثیر ورزش‌های کوتاه و منظم و چگونگی انجام آنها می‌گوییم و تأثیر ورزش سنگین و طولانی را هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای فعالیت ورزشی کوتاه و منظم روزانه

مشاغل و سبک زندگی امروزی باعث می‌شوند تحرک کمتری داشته باشیم. هدف اصلی انجام ورزش‌های کوتاه و سبک در طول روز، افزایش تحرک بدن و تغییر سبک زندگی برای رسیدن به زندگی سالم است.

۱. تناسب اندام با ورزش کوتاه و سبک

اگرچه فعالیت‌های کوتاه ورزشی مؤثر به نظر نمی‌رسند، تحقیقات ادوارد اف کویل، استاد و مدیر آزمایشگاه عملکرد انسانی در دانشگاه تگزاس، نشان می‌دهد فعالیت ورزشی کوتاه در طول روز باعث افزایش جریان خون و ضربان قلب می‌شود و سلول‌های ماهیچه‌ای با ۱۰ دقیقه ورزش انرژی بیشتری تولید می‌کنند. فعالیت ورزشی کوتاه و منظم با گذر زمان عضلاتی قوی می‌سازد و به تناسب اندام شما کمک می‌کند.

فراموش نکنید فعالیت‌های ورزشی کوتاه بر سلامتی و تناسب اندام ما تأثیر زیادی دارند.

۲. ایجاد سبک زندگی سالم‌تر

برای داشتن فشار خون مناسب، خواب راحت و زندگی سالم، نیاز دارید ۱۵۰ دقیقه در طول هفته یعنی حدودا ۲۰ دقیقه در روز ورزش کنید. انجام ۲۰ دقیقه ورزش پیوسته چندان انگیزه‌دهنده نیستند، پس بهترین راه تقسیم‌کردن آن به بازه‌های زمانی کوتاه‌ است، مثلا:

  • ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید؛
  • در طول روز ۱۰ دقیقه فعالیت‌های کششی انجام دهید؛
  • ۵ دقیقه را هم به ورزش‌هایی اختصاص دهید که دوستشان دارید و با جسم شما هماهنگی بیشتری دارند. زمان گرم‌کردن بدن قبل از شروع ورزش هم جزو این ۲۰ دقیقه است.

برای شروع ورزش‌هایی را انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید و به شما انگیزه بیشتری برای تمرینات ورزشی می‌دهند. هرچه بیشتر ورزش کنید، انگیزه بیشتری برای فعالیت‌های ورزشی کوتاه پیدا می‌کنید. فراموش نکنید احتمال خطر بیماری قلبی و دیابت با نشستن طولانی افزایش پیدا می‌کند. پس از همین لحظه شروع کنید.

۳. ذهن و مغز سالم با ورزش روزانه سبک

فعالیت کوتاه ورزشی علاوه بر تناسب اندام و سلامت جسم، به سلامت روح و تقویت عملکرد مغز هم کمک می‌کند. تحرک بدن باعث افزایش گردش خون در مغز و تغییر میزان انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین می‌شود و به‌مرور زمان سلول‌های مغزی شما جوان می‌شوند و بیشتر رشد می‌کنند. تصویربرداری از مغز افراد بعد از ۱۰ دقیقه ورزش و تحرک نشان می‌دهد فعالیت قشر جلویی مغز آنها بیشتر شده‌ است که یعنی افزایش تمرکز، برنامه‌ریزی و کنترل حافظه فعال. فعالیت‌های کوتاه ورزشی از شما انسانی خوش‌اخلاق، شاد و سرزنده می‌سازند.

تناسب اندام با فعالیت‌های ورزشی سنگین

به نظر می‌رسد هرچه فعالیت‌ ورزشی سنگین‌تری داشته باشیم، زودتر به تناسب اندام می‌رسیم. فعالیت‌ ورزشی سنگین باعث افزایش مهارت‌های ورزشی، تنظیم فشار خون و بهبود ضربان قلب شما می‌شود و به‌مرور زمان استقامت بیشتری برای انجام ورزش‌های بی‌هوازی پیدا می‌کنید. با فعالیت ورزشی سنگین متوسط زمان ورزش شما در طول هفته به ۷۵ دقیقه کاهش می‌یابد. فعالیت ورزشی کوتاه در کنار ورزش‌های سنگین‌تر همان چیزی است که برای سلامتی بیشتر نیاز دارید. برای رسیدن به تعادل می‌توانید از جفت این فعالیت‌ها در برنامه ورزشی خود استفاده کنید.

سخن پایانی درباره ورزش‌های سبک روزانه

انجام فعالیت‌های کوتاه ورزشی بهتر از بی‌تحرکی است. اگر بعد از نشستن‌های طولانی‌مدت در خانه و محل کار احساس ضعف و استرس کردید، در اولین فرصت ۱۰ دقیقه ورزش سبک انجام دهید. از دوستان خود بخواهید شما را همراهی کنند. موسیقی زیبا و انرژی‌بخش برای ورزش کوتاه خود انتخاب کنید. ورزش با دوستان همراه با موسیقی‌های انرژی‌بخش باعث افزایش فعالیت مغز می‌شود و با یک تیر دو نشان می‌زنید.

خوشحال می‌شویم در قسمت ارسال دیدگاه تجربیات خود از انجام تمرینات ورزشی منظم و کوتاه و تأثیر آن را با ما به اشتراک بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید




لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.