آیا شبکه لایتنینگ بیت کوین واقعی است؟ | توسط Coinbase | آگوست 2022

[ad_1] بیت کوین در 13 سال عمر خود از گمنامی به 1 تریلیون دلار رسیده است و در طول مسیر به 60 تریلیون دلار در کل حجم انتقال رسیده است. با وجود این شاهکارها، طراحی غیرمتمرکز بیت کوین آن را به تنها 7 تراکنش در ثانیه محدود می کند. در مواقعی که تقاضا برای استفاده

کد خبر : 239902
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
آیا شبکه لایتنینگ بیت کوین واقعی است؟  |  توسط Coinbase |  آگوست 2022

[ad_1]

بیت کوین در 13 سال عمر خود از گمنامی به 1 تریلیون دلار رسیده است و در طول مسیر به 60 تریلیون دلار در کل حجم انتقال رسیده است.

با وجود این شاهکارها، طراحی غیرمتمرکز بیت کوین آن را به تنها 7 تراکنش در ثانیه محدود می کند. در مواقعی که تقاضا برای استفاده از شبکه از 7 تراکنش فراتر می رود، کاربران زمان انتظار طولانی و کارمزدهایی تا 60 دلار در هر تراکنش را تجربه می کنند. حتی با وجود هزینه هایی که اخیراً بین 1 تا 2 دلار در نوسان است، این شبکه برای خرید آن فنجان قهوه نامناسب باقی می ماند.

وارد شبکه لایتنینگ شوید: یک پروتکل لایه 2 که بر روی بیت کوین ساخته شده است که از نظر تئوری می تواند به میلیون ها تراکنش فوری در هر ثانیه که هزینه ارسال آن چند پنی هزینه دارد، تبدیل شود. اگر مورد توجه قرار گیرد، حتی می‌تواند هزینه‌های غول‌هایی مانند ویزا و مسترکارت را به همراه کل بازار جهانی حواله‌ها کاهش دهد.

اما آیا خواهد شد؟

رعد و برق 101

مانند بسیاری از راه حل های لایه 2، لایتنینگ به دنبال افزایش توان عملیاتی تراکنش ها و کاهش هزینه ها است و در عین حال تمرکززدایی کافی را با انتقال فعالیت به شبکه دوم حفظ می کند. هنگامی که بیت کوین در شبکه لایتنینگ قرار می گیرد، می توان آن را فوراً با کسری از یک پنی معامله کرد.

به جای ارسال پرهزینه هر تراکنش از طریق بلاک چین بیت کوین، کاربران بیت کوین را به شبکه لایتنینگ واریز می کنند و سپس با هزینه کم تراکنش را انجام می دهند. کانال های پرداخت مانند بسیاری از شبکه‌ها، هرچه افراد و شرکت‌های بیشتری بپیوندند، مفیدتر می‌شوند.

بدیهی است که با کارمزد کمتر از 1 سنت، تراکنش های لایتنینگ ارزان تر از استفاده از شبکه بیت کوین هستند. با این حال، جالب‌تر این است که لایتنینگ پتانسیل جایگزینی با پردازنده‌های پرداخت موجود را دارد معاملات فیات بدون اینکه مصرف کننده بداند که BTC به عنوان لایه تسویه زیرین استفاده شده است. توضیح می دهیم

اخلال در غول های پرداخت

ویزا و مسترکارت شبکه‌های پردازش پرداخت غالب در جهان هستند. با جمع‌آوری 2 تا 3 درصد کارمزد تراکنش هر بار که شخصی کارت نقدی یا اعتباری را می‌کشد، 24 میلیارد دلار در سال 2021 به دست آورد.

فرض کنید می خواهید 100 دلار به یک تاجر پرداخت کنید. استفاده از کارت اعتباری شما برای تاجر 3 دلار هزینه دارد که سپس از طریق هزینه های پنهان به شما منتقل می شود. حالا اگر 100 دلار را به بیت کوین تبدیل کنید، آن را با کمتر از یک پنی از طریق شبکه لایتنینگ منتقل کنید، قبل از اینکه بیت کوین را به 100 دلار تبدیل کنید، چه می شود. سرویسی به نام OpenNode می‌تواند از شبکه لایتنینگ برای انجام این کار با هزینه ۱٪ استفاده کند. منطق مشابهی را می توان برای بازار جهانی کارمزد حواله 40 میلیارد دلاری اعمال کرد که به طور متوسط ​​6.4 درصد در هر تراکنش فرامرزی است.

هر چقدر هم که جایگزینی Visa/Mastercard و شرکت‌های حواله بین‌المللی با لایتنینگ مقرون به صرفه باشد، گفتن آن آسان‌تر از انجام آن است. مدیران فعلی از اثرات شبکه بزرگی برخوردار هستند و مانند هر شبکه جوان، لایتنینگ با مشکل شروع سرد مواجه است.

بنابراین فرزندخواندگی چگونه به نظر می رسد؟

پذیرش رعد و برق

در جایی که پتانسیل ایجاد اختلال در مدیران فعلی وجود دارد، پذیرش فعلی لایتنینگ هنوز ناچیز است (اما در حال رشد است!). تحقیقات Arcane تخمین زده است که در سه ماهه اول 22، لایتنینگ 20 تا 30 میلیون دلار پرداخت ماهانه را تسهیل کرده است. این یک افزایش 4 برابری در سال است، اما با ویزای 866 میلیارد دلاری که هر ماه تسهیل می‌شود، فاصله زیادی دارد.

روش اصلی اندازه‌گیری رشد لایتنینگ با «ظرفیت گره عمومی» است – اساساً چقدر BTC در آن قفل شده است. عمومی کانال های رعد و برق تخمین زده می شود که 30 درصد از کانال ها خصوصی هستند و بیان ارزش واقعی در شبکه را دشوار می کند. با این حال، آنچه ما می توانیم ببینیم این است که ظرفیت عمومی در حال رشد است.

وقتی با دلار اندازه گیری شد، شبکه با کاهش کلی قیمت بیت کوین ضربه قابل پیش بینی ای را متحمل شد. با این حال، به‌طور دلگرم‌کننده، مقدار کل بیت‌کوین‌ها در شبکه به بالاترین حد خود در بیش از 4500 BTC (حدود 100 میلیون دلار) رسیده است.

مهمتر از آن، با افزایش رشد پذیرش، اکوسیستم اطراف لایتنینگ نیز در حال رشد است.

پشته رعد و برق

پروتکل لایتنینگ در بالای بیت کوین قرار دارد. در بالای Lighting، زیرساخت اصلی قرار دارد. در بالای زیرساخت اصلی، تعداد فزاینده ای از خدمات پرداخت و مالی و همچنین برنامه های کاربردی مصرف کننده وجود دارد.

زیرساخت اصلی شامل پیاده‌سازی لایتنینگ و خدمات نود و نقدینگی است. پیاده‌سازی لایتنینگ برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که افراد و کسب‌وکارها می‌توانند برای اتصال به شبکه لایتنینگ اجرا کنند – بزرگترین آنها LND لایتنینگ لبز با 70 درصد بازار (از سال 2020) است. سرویس‌های نود و نقدینگی میزبان سخت‌افزار هستند، رابط‌های کاربرپسند ارائه می‌کنند و به مدیریت کانال‌های پرداخت لایتنینگ کمک می‌کنند (اجرای گره خودتان پیچیده است).

در بالای زیرساخت اصلی مجموعه ای از خدمات پرداخت و مالی و همچنین برنامه های مصرف کننده ساخته شده است. به عنوان مثال، Strike بر روی یک پیاده‌سازی LND ساخته شده است که به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین بخرند و بفروشند، به سازندگان در توییتر انعام بدهند و به بازرگانان Shopify اجازه می‌دهد بیت‌کوین را بپذیرند.

همچنین بر روی زیرساخت اصلی ساخته شده است، تعداد فزاینده ای از موارد استفاده مصرف کننده در حال جوانه زدن است. برای مثال، Mash قصد دارد از طریق پرداخت‌های خرد استریم، مدل اشتراک سازنده را مختل کند – به جای خرید اشتراکی که برای همه مناسب است، فکر کنید که هر دقیقه چند سنت به پخش‌کننده‌های Twitch مورد علاقه‌تان بپردازید. Zebedee از لایتنینگ برای فعال کردن اقتصادهای درون بازی استفاده می کند که به بازیکنان با مقادیر کمی بیت کوین پاداش می دهند.

دسترسی و حرکت رو به رشد

همانطور که اکوسیستم لایتنینگ به طور پیوسته رشد می کند، دسترسی کاربران به شبکه نیز افزایش می یابد. بین ادغام لایتنینگ Cash App و عرضه کیف پول Chivo در السالوادور، دسترسی از 10 میلیون کاربر به 80 میلیون کاربر افزایش یافته است (موفقیت عرضه السالوادور متفاوت بوده است، با تحقیقاتی که نشان می دهد تنها 5 درصد از فروش در کشور از BTC استفاده می کنند).

26 صرافی از لایتنینگ نیز پشتیبانی می کنند که Kraken، Bitfinex و Bitstamp از برجسته ترین آنها هستند. Robinhood همچنین اخیراً یک ادغام را برای 20 میلیون کاربر اعلام کرده است و بازار P2P Paxful برای کاربران + 7M خود پشتیبانی ارائه می دهد. کاربران این صرافی ها می توانند به صورت آنی و ارزان بیت کوین را به و از هر کیف پول لایتنینگ واریز و برداشت کنند و در مقایسه با یک تراکنش معمولی بیت کوین، سرعت و هزینه را کاهش دهند.

سرمایه گذاری نیز با OpenNode افزایش یافتن سری A با ارزش 220 میلیون دلاری و لایتنینگ Labs با افزایش 70 میلیون دلاری برای سری B خود افزایش می یابد. به ویژه، رئیس سابق ابتکار ارزهای رمزنگاری متا، David Marcus’s Lightspark، یک سری A را با مبلغ نامشخصی برای ساخت جمع آوری کرد. زیرساخت های لایتنینگ برای شرکت ها، توسعه دهندگان و تجار.

موانع فرزندخواندگی

پتانسیل، بودجه، و حرکت وجود دارد، با این حال موانع قابل توجهی باقی مانده است. اساساً، فقدان ابزار توسعه‌دهنده، تقاضا برای موارد استفاده پرداخت، موانع فنی، چالش‌های ورود و همچنین مسائل مربوط به انطباق و مقررات.

ابزار توسعه‌دهنده هنوز باید ساخته شود تا برنامه‌های کاربرپسند بیشتری را فعال کند. با توجه به اینکه هنوز بسیاری از بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی می کنند، هنوز شاهد تقاضای گسترده ای برای استفاده از آن برای پرداخت ها نیستیم (استفاده از ریل لایتنینگ برای پرداخت های فیات همچنان یک فرصت قانع کننده است). علیرغم پیشرفت شرکت های زیرساخت، لایتنینگ هنوز برای کاربران و بازرگانان جدید دست و پا گیر است. علاوه بر این، ورود کاربران کم درآمد در کشورهای در حال توسعه همچنان چالشی بزرگ برای تحقق وعده حواله های لایتنینگ است.

در نهایت، فقدان چارچوب‌های نظارتی و انطباق، توانایی ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و بانکی موجود را برای حضور و خدمت به یک پایگاه مشتری جهانی محدود می‌کند.

روزهای نخست

پس از عرضه در سال 2018، هنوز روزهای اولیه برای لایتنینگ است. با حدود 100 میلیون دلار قفل شده در شبکه، اندازه آن در مقایسه با شبکه های لایه 2 میلیارد دلاری اتریوم، Arbitrum و Optimism کمرنگ است. با این حال، فعالیت پرداخت لایتنینگ در مقایسه با فعالیت‌های سوداگرانه‌تر که باعث رشد بیشتر در پلت‌فرم‌های قرارداد هوشمند می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده ابزار دنیای واقعی است.

جدا از شروع ساده، پتانسیل تبدیل با ارزش ترین دارایی کریپتو به یک وسیله مبادله واقعی، این قدرت را دارد که برای هر کسی که گوشی هوشمند دارد، مشارکت مالی بیشتری را به همراه داشته باشد. توانایی هدایت مقرون‌به‌صرفه تراکنش‌های فیات بر روی ریل لایتنینگ بدون اینکه کاربران بدانند از بیت کوین استفاده می‌کنند، می‌تواند صنایع سالانه بیش از 150 میلیارد دلار را مختل کند.

همان چیزی که Visa/Mastercard برای ارزهای فیات است، لایتنینگ می تواند برای بیت کوین باشد. ترکیبی از یک شبکه پرداخت قابل دسترسی جهانی در بالای اولین پروتکل منبع باز جهان برای پول می تواند به بیت کوین کمک کند تا به یک ارز ذخیره جهانی واقعی تبدیل شود. اگر این اتفاق بیفتد، به دنبال کشورهای در حال توسعه با تورم بالا و تلفن های هوشمند بیشتر از حساب های بانکی باشید تا پیشرو باشند.

کی کوین بیس؟

این مقاله نباید به عنوان نشانه ای تلقی شود که کوین بیس برنامه های قریب الوقوعی برای افزودن پشتیبانی از لایتنینگ دارد. در عوض، چند کارمند در شرکت به سادگی پتانسیل آن را به اندازه کافی قانع کننده برای تحقیق، نوشتن و اشتراک گذاری یافتند.

با این گفته، سخت است که از رشدی که شبکه لایتنینگ نشان می دهد – به ویژه در شش ماه گذشته- دلگرم نشوید. قابل توجه است که این رشد در بازار نزولی است، جایی که کارمزد بیت کوین نسبتاً پایین است. در بازار صعودی آینده، می‌توانیم شاهد افزایش فعالیت لایتنینگ باشیم، زیرا کارمزدهای زنجیره پایه افزایش می‌یابد و کاربران را به دنبال راه‌های ارزان‌تر برای انجام معاملات می‌فرستد.

اگر رشد شبکه لایتنینگ ادامه یابد، پیامدهای مهمی بر کاربرد و ارزش آتی قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی دیجیتال جهان خواهد داشت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.