آیا سرسره تسلا ارزش یک نگاه دوم را دارد؟

[ad_1] مجموعه ای از عناوین منفی سهام تسلا را به پایین ترین سطح خود از زمان تقسیم 3 به 1 رسانده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده ۴۰ درصد رشد بالا و ۳۵ درصد افزایش در سود هر سهم (EPS) خواهد بود. با توجه به مازاد توئیتر، چالش های تحویل خودرو و نوسانات

کد خبر : 265962
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۴۷
آیا سرسره تسلا ارزش یک نگاه دوم را دارد؟

[ad_1]

  • مجموعه ای از عناوین منفی سهام تسلا را به پایین ترین سطح خود از زمان تقسیم 3 به 1 رسانده است.

  • تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده ۴۰ درصد رشد بالا و ۳۵ درصد افزایش در سود هر سهم (EPS) خواهد بود.

  • با توجه به مازاد توئیتر، چالش های تحویل خودرو و نوسانات مدیر عامل، پاداش ریسک همچنان نامطلوب به نظر می رسد.

شرکت تسلا (NASDAQ: TSLA)، خودروی الکتریکی غیرقابل انکار (EV) سنگین وزن، سهم خود را از دست داده است.

مجموعه ای از عناوین منفی، سهام را به پایین ترین سطح خود از زمان تقسیم 3 به 1 رسانده و بیش از 30 درصد از سال تا به امروز کاهش یافته است. افزایش حجم معاملات در طول رکود نشان می دهد که سرمایه گذاران انتظار اخبار بد بیشتری را دارند.

همچنین زمانی که تسلا پنجمین هلدینگ بزرگ است، این یک نشانه شوم برای S&P 500 است. پنج اسب سربی این معیار هر کدام 20 درصد یا بیشتر در سال 2022 کاهش یافته اند.

در میان اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون و تسلا، سازنده خودروهای برقی بدون شک بهترین پتانسیل رشد بلندمدت را دارد. در بازاری که کنترل خرس‌ها را در دست دارد، پیش‌بینی‌های سهام تسلا نشان می‌دهد که سهام پرنوسان ممکن است بیشترین ضرر را داشته باشد.

چرا سهام تسلا کاهش می یابد؟

پیش از گزارش درآمد این شرکت در هفته آینده، تسلا به‌روزرسانی بی‌نظیر خودروی Q3 را ارائه کرد. انتشار اکتبر نشان داد که 343830 وسیله نقلیه در طول دوره تابستان تحویل داده شده است و 94 درصد از آنچه در واقع تولید شده است را نشان می دهد. این اختلاف بیش از 20000 خودرو به دلیل ناتوانی در یافتن تریلرهای کافی (با قیمت مناسب) برای ارسال به مشتریان عنوان شد زیرا تولید نزدیک به پایان سه ماهه افزایش یافت.

در حالی که تعطیلی کارخانه شانگهای تولید را محدود کرد، برخی گمانه زنی کردند که تقاضا در چین به دلیل فشارهای کلان و افزایش بازیگران محلی مانند Nio کاهش یافته است.

اوضاع را بدتر می کند، رابطه دوباره و دوباره مدیر عامل ایلان ماسک با توییتر همچنان سرمایه گذاران را منحرف می کند. در طرحی دیگر، ماسک اسنادی را به دادگاه ارائه کرد که پس از ماه‌ها تلاش برای رهایی از آن، خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را به جلو می‌برد. این برچسب قیمتی است که اکنون که ارزش بازار تسلا دو سوم قیمت اولیه سال است، تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد.

نظرسنجی جنجالی ماسک در توییتر درباره جنگ روسیه و اوکراین به آتش بازی اضافه شد. ماسک سه نتیجه احتمالی طرفدار روسیه را برای درگیری ارائه کرد که باعث خشم اوکراینی‌ها و آمریکایی‌ها شد و زمینه را برای سقوط زشت 15 درصدی تسلا در یک هفته فراهم کرد.

عملکرد تسلا در سال 2023 چگونه خواهد بود؟

این شرکت همچنین اعلام کرد که نیمه‌های تسلا از اول دسامبر آغاز می‌شود. PepsiCo Inc (NASDAQ: PEP) اولین شرکتی خواهد بود که کامیون‌های حمل‌ونقل کاملاً الکتریکی با برد 500 مایل را در اختیار خواهد گرفت. این خبر بازار را غافلگیر کرد زیرا انتظار نمی رفت که نیمه تا سال آینده از خطوط مونتاژ خارج شود.

اگرچه نتوانست سهام را احیا کند، اما خبر خوبی برای مدت طولانی است. این خودرو پنجمین محصول خود را به تسلا می‌دهد و خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به بازار تجاری خودروهای برقی پیش می‌رود. Anheuser-Busch Inbev SA (NYSE: BUD) و Walmart Inc. (NYSE: WMT) از دیگر غول‌های مصرف‌کننده هستند که برای دریافت این نیمه بسیار تبلیغ شده صف کشیده‌اند.

با افزایش ظرفیت تولید در سال 2023، تسلا قصد دارد مدل‌های 3، مدل S و نیمه‌های بیشتری را تولید کند که در طول زمان 50 درصد رشد خودرو را افزایش می‌دهد، اگرچه اختلالات زنجیره تامین می‌تواند بر رشد کوتاه‌مدت تأثیر بگذارد.

همراه با درآمد حاصل از کسب و کارهای تولید و ذخیره انرژی، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که رشد 40 درصدی و افزایش 35 درصدی در سود هر سهم (EPS) در سال آینده خواهد بود. پیش بینی اخیر نشان دهنده نیمی از رشد مورد انتظار در سال 2022 است. این نشان دهنده بخش بزرگی از این است که چرا سهام تقریباً 50 درصد کمتر از اوج خود در نوامبر 2021 معامله می شود.

آیا سهام تسلا بیش از حد ارزش گذاری شده است؟

پس از تحمل بدترین عقب نشینی از ابتدای همه گیری، قیمت سهام پایین تر است. آیا این ارزش گذاری تسلا را جذاب تر می کند؟

نسبت P/E بالای سهام همواره مورد توجه خرس‌ها بوده است. مسیر رشد چشمگیر بوده است، اما تاجران خرده‌فروشی تحت تأثیر توییت‌ها مدت‌هاست که تسلا را به ماه پیشنهاد می‌کنند. زمانی که یک سهام به حد کمال قیمت گذاری شود و مشکلی پیش بیاید، فروش می تواند عمیق باشد.

رشد سود 200 درصدی تسلا که در سال 2021 ثبت کرد، پایدار نبود، اما سرخوشی بازار، سهام را به گونه ای قیمت گذاری کرد که گویی چنین بود. با انتظار رشد متوسط ​​70 درصدی درآمد در سال جاری، سهام با درآمد 58×2022 معامله می شود. نسبت P/E بر اساس برآورد درآمد سال آینده به 43 برابر کاهش می یابد (در مقایسه با S&P 500 که 15 برابر برآورد اجماع درآمد در سال 2023 است).

این ارزش‌گذاری‌ها بسیار معقول‌تر از یک سال پیش هستند، زمانی که تسلا به ظاهر هیچ اشتباهی نمی‌توانست انجام دهد. با این حال، دم پرس منفی جادوگر می تواند در هر زمان بچرخد، حتی برای تسلا.

با توجه به مازاد توئیتر، چالش‌های تحویل خودرو و مدیر عامل ناپایدار، پاداش ریسک هنوز نامطلوب به نظر می‌رسد. زمانی فرا می رسد که ارزش گذاری نه چندان ممتاز برای تست درایو ارزش دارد.

تسلا بخشی از شاخص کارآفرین است که برخی از بزرگترین شرکت‌های سهامی عام را که توسط کارآفرینان تأسیس و اداره می‌شوند، ردیابی می‌کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.