آیا روزه گرفتن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در یاسوج گفت: در ایام ماه مبارک رمضان افرادی که بیماری زمینه‌ای و مشکل خاصی ندارند می‌توانند روزه بگیرند و هیچ ممنوعیت پزشکی برای آن‌ها وجود ندارد. «سید ذاکر سعیدی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: روزه تاثیر آنچنانی بر ابتلا شدن افراد به

کد خبر : 43112
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲:۱۷
آیا روزه گرفتن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟



ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در یاسوج گفت: در ایام ماه مبارک رمضان افرادی که بیماری زمینه‌ای و مشکل خاصی ندارند می‌توانند روزه بگیرند و هیچ ممنوعیت پزشکی برای آن‌ها وجود ندارد.

«سید ذاکر سعیدی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: روزه تاثیر آنچنانی بر ابتلا شدن افراد به کرونا ندارد اما افرادی که به کروناویروس مبتلا شدند، بیمارند یا نیاز به دارو دارند، احساس ضعف و ناتوانی می کنند، دوران بهبودی خود را هنوز نگذرانده اند و گرفتن روزه برای آنها سخت است می توانند بعد از کرونا قضای روزه خود را به جا آورند.
وی اظهار کرد: کرونا هم مثل مابقی بیماری هاست بنابراین افرادی که در سختی ها و با ضعف عمومی شدید مواجه شد در این شرایط روزه نگیرند اما بعداً قضای روزه خود را می‌توانند به جا بیاورند.
این پزشک متخصص بیماریهای عفونی در رابطه با برداشت برخی افراد مبنی بر اینکه از ترس ضعیف شدن بدن و گرسنگی و مبتلا شدن به کرونا روزه نمیگیریم، خاطرنشان کرد: روزه گرفتن در ابتلای افراد به کرونا ویروس هیچ تاثیری ندارد چرا که بیشتر کادر درمان که هم اکنون در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، روزه می باشند و اگر روزه تاثیری بر ابتلا به کرونا داشت این افراد روزه نمی‌گرفتند.
سعیدی نژاد تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند روزه خود را در شرایط کرونایی به جا بیاورند، مسائل بهداشتی را رعایت کنند، ماسک بزنند، در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، در شلوغی ها و اماکن عمومی حضور نیابند و هنگام افطار و سحر تغذیه مناسب داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر کسی که به کرونا هم مبتلا نشده است به دلایل مختلف از جمله تشنگی و ضعف عمومی بدن برای روزه گرفتن در عذاب و سختی است می‌تواند پس از کرونا روزه خود را به جا بیاورد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی روزه‌داران در وعده افطار و سحری خود از غذاهای پُر پروتئین، میوه تازه، آبمیوه تازه و مایعات زیاد استفاده کنند.
سعیدی نژاد بیان کرد: روزه‌داری و عبادات برای سلامتی روح و جسم انسان است اگر فردی احساس می کند که با روزه‌داری بدنش دچار آسیب می شود خیلی برایش واجب و ضروری نیست روزه بگیرد چون جسم امانتی است در اختیار ما و فردای قیامت باید پاسخگوی باشیم که چطور از آن استفاده کردیم.
انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.