آیا خوابیدن به پشت در دوران بارداری خطرناک است؟

به گزارش هوشمند نیوز، یکی از حساس‌ترین حالات خوابیدن در بارداری، دراز کشیدن و خوابیدن به پشت است که توصیه می‌شود از انجام این کار اجتناب کنید. شاید این توصیه سبب نگرانی شما شود، به خصوص هنگامی که از خواب برخیزید و ببینید که بیشتر طول شب را به پشت خوابیده‌بودید! به نظر می‌رسد، خوابیدن به

کد خبر : 166843
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
آیا خوابیدن به پشت در دوران بارداری خطرناک است؟



به گزارش هوشمند نیوز، یکی از حساس‌ترین حالات خوابیدن در بارداری، دراز کشیدن و خوابیدن به پشت است که توصیه می‌شود از انجام این کار اجتناب کنید. شاید این توصیه سبب نگرانی شما شود، به خصوص هنگامی که از خواب برخیزید و ببینید که بیشتر طول شب را به پشت خوابیده‌بودید!

به نظر می‌رسد، خوابیدن به پشت در سه ماهه‌ی اول و دوم مشکلی ندارد. اما در سه ماهه‌ی سوم، خطر مرده‌زایی و سایر مشکلات را افزایش می‌دهد، بنابراین بهتر است وضعیت دیگری را برای خوابیدن انتخاب کنید.

خوابیدن به پشت در دوران بارداری

مطالعات نشان داد که خوابیدن به پشت در دوران بارداری، شما را در معرض خطر ابتلا به پره‌اکلامپسی (پرفشاری خون) و نوزادتان در معرض خطر کم وزنی هنگام تولد، کاهش رشد جنین و مرده‌زایی قرار می‌دهد.

حوالی هفته بیست و هشتمِ بارداری، وضعیت خوابیدن را به حالتی غیر از خوابیدن به پشت انتخاب کنید. کارشناسان می‌گویند: در سه ماهه‌ی سوم بارداری باید از خوابیدن به پشت اجتناب شود تا از فشرده شدن رگی که خون را به قلب باز می‌گرداند، جلوگیری شود.

حالات جایگزین برای خوابیدن به پشت در طول بارداری

خوابیدن به پشت، پس از هفته بیست و هشتم بارداری ایمن نیست، اما وضعیت‌های دیگری هستند که می‌توانید با خیال راحت در آن حالت‌ها بخوابید:

خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم به هیچ یک از رگ‌های خونی اصلی فشاری وارد نمی‌کند و برای جنین بی‌خطر است. استفاده از یک بالش گرد توخالی (به شکل دونات) به شما کمک می‌کند راحت‌تر استراحت کنید.

خوابیدن به طرفین مایل به پشت

اگر خوابیدن به پشت برایتان عادت شده و خوابیدن در حالات دیگر برایتان دشوار است، بهتر است که در سه ماهه‌ی سوم بارداری، در حالت مایل به پشت بخوابید. در این حالت، شما به بغل می‌خوابید اما کمی به پشت مایل می‌شوید (حالتی بین خوابیدن به پشت و خوابیدن به بغل).

خوابیدن به سمت چپ

بعد از هفته بیست و هشتم بارداری، خوابیدن به پهلوی راست ممکن است خطراتی همانند خوابیدن به پشت داشته باشد؛ زیرا این وضعیت، به یکی از رگ‌های اصلی بدن (آئورت) فشار وارد می‌کند. در این بازه زمانی خوابیدن به پهلوی چپ راحت و بی‌خطر است.

منبع: verywellfamily / مترجم: الهه جعفرزاده

4747



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.