آیا تورم از هدف بانک مرکزی ژاپن فراتر خواهد رفت؟

[ad_1] ین ژاپن خلاصه سه ماهه اول ین ژاپن ضد ریسک در سه ماهه اول سال 2022، به ویژه با پایان یافتن ماه مارس، عملکرد بدی داشت. با افزایش بازدهی S&P 500 و 10 ساله خزانه داری، شاخص ین ژاپن که میانگین ین در برابر USD، AUD، GBP و EUR را می گیرد، کاهش یافت.

کد خبر : 197984
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۰
آیا تورم از هدف بانک مرکزی ژاپن فراتر خواهد رفت؟

[ad_1]

ین ژاپن خلاصه سه ماهه اول

ین ژاپن ضد ریسک در سه ماهه اول سال 2022، به ویژه با پایان یافتن ماه مارس، عملکرد بدی داشت. با افزایش بازدهی S&P 500 و 10 ساله خزانه داری، شاخص ین ژاپن که میانگین ین در برابر USD، AUD، GBP و EUR را می گیرد، کاهش یافت.

افزایش بازده سهام و اوراق قرضه پشت سر هم می تواند درخشش پول ژاپن را دشوار کند. حمله روسیه به اوکراین و فدرال رزرو جنگ طلب تر، حداقل در حال حاضر قادر به شکستن احساسات بازار به شیوه ای پایدار نبوده است. آیا درد بیشتری برای ین در انتظار است؟

فدرال رزرو چقدر شاهین خواهد بود؟

در ارزش اسمی، به نظر می رسد که مقدار بیشتری از ین می تواند در سه ماهه دوم باقی بماند. یکی از دلایل اصلی ضعف ین احتمالاً ناشی از افزایش واگرایی سیاست پولی بین بانک مرکزی ژاپن و همتایان اصلی آن است. جدا از بانک ملی سوئیس، BOJ همچنان یکی از بدترین بانک های مرکزی G10 است.

بازده اوراق قرضه دولتی جهانی در سه ماهه اول به روند صعودی خود ادامه داد. با نگاهی به نرخ های خزانه داری، نرخ 2 ساله از 0.75% به بالای 2.15% رسید. 10 سال حدود 1.53% شروع شد و با پایان ماه مارس با 2.4% به پایان رسید. یک فدرال‌رزرو جنگ‌طلب‌تر مقصر اصلی بود، زیرا سیاست‌گذاران درها را برای افزایش نرخ‌ها با افزایش 50 واحدی در ثانیه باز گذاشتند تا رشد قیمت را پایین بیاورند. احتمال چنین حرکتی تا ماه مه تا پایان ماه مارس به 75 درصد افزایش یافته است.

محرک های اساسی ین ژاپن

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

آیا CPI ژاپن در سه ماهه دوم از 2٪ فراتر می رود؟

بانک‌های مرکزی به تورم فزاینده جهانی واکنش نشان داده‌اند که به نظر می‌رسد تقریباً در همه جا به جز ژاپن رخ می‌دهد. در ماه فوریه، نرخ اصلی CPI ژاپن 0.9% سالانه در مقایسه با 7.9% سالانه در ایالات متحده بود. در پاسخ، BOJ عملاً هیچ کاری برای تنظیم سیاست پولی انجام نداده است. نرخ تراز سیاست هدف در 0.10-٪، در کنار سقف 0٪ “کنترل منحنی بازده” (YCC) روی بازده اوراق قرضه 10 ساله JGB باقی مانده است. آیا این تغییر خواهد کرد؟

ژاپن واردکننده کالاهای کلیدی مانند نفت خام و بریکت زغال سنگ است. حمله روسیه به اوکراین قیمت این نهاده های کلیدی را افزایش داده است زیرا جهان توسعه یافته به طور فزاینده ای به منابع دیگر نگاه می کند. در واقع، از آنجایی که ژاپن واردکننده کلیدی انرژی است، افزایش قیمت ها ممکن است در کاهش ارزش ین نقش داشته باشد.

در نمودار زیر، من تخمین زده‌ام که نرخ CPI (سالانه) سرفصل ژاپن از اینجا به کجا می‌تواند برسد. این مبتنی بر یک مدل رگرسیون خطی چندگانه است که تأثیر قراردادهای آتی نفت خام و زغال سنگ را بر تورم کشور از سال 2015 اندازه‌گیری می‌کند. از آنجایی که CPI تمایل به تاخیر در قیمت‌ها دارد، من این دومی را 8 ماه نسبت به CPI به تاخیر انداختم. این بدان معناست که می توانیم از قیمت های اخیر نفت و زغال سنگ برای پیش بینی تورم در دوره پیش رو استفاده کنیم.

طبق این مدل، نرخ تورم کل ژاپن ممکن است در ماه می به بالای 2 درصد در سال برسد. آیا بانک مرکزی در صورت وقوع چنین اتفاقی ممکن است سیاست خود را تعدیل کند؟ احتمالا نه. BOJ ممکن است صبر کند تا شواهدی از داده های CPI دائمی و قوی قبل از تغییر روش وجود داشته باشد. علاوه بر این، بانک مرکزی زمانی که تورم برای مدت کوتاهی از هدف قبلی خود بالاتر رفته بود، در حالت غیرفعال باقی مانده است. در غیاب سقوط بازار، راه پیش رو برای ین احتمالاً دشوار خواهد بود.

پیش بینی تورم ژاپن

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.