آیا ترامپ مانند کلیولند تاریخ‌ساز می‌شود؟

ابوالفضل خدائی: «دونالد ترامپ» – رئیس‌جمهور پیشین آمریکا – برای سومین‌بار، کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد. در صورتی که ترامپ ۷۶ ساله نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه شود، احتمالا بار دیگر با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روبه‌رو خواهد شد. برخی سیاستمداران این حزب معتقدند که به دلیل نتایج ضعیف این حزب

کد خبر : 281700
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
آیا ترامپ مانند کلیولند تاریخ‌ساز می‌شود؟



ابوالفضل خدائی: «دونالد ترامپ» – رئیس‌جمهور پیشین آمریکا – برای سومین‌بار، کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد. در صورتی که ترامپ ۷۶ ساله نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه شود، احتمالا بار دیگر با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روبه‌رو خواهد شد. برخی سیاستمداران این حزب معتقدند که به دلیل نتایج ضعیف این حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای، زمان آن فرا رسیده تا از ترامپ عبور کنند،‌ اما دونالد ترامپ همچنان قدرتمندترین فرد در حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود.

با وجود اینکه رویای حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره به واقعیت تبدیل نشد و فیل ها در تسخیر سنا و مجلس نمایندگان ناکام بودند ترامپ پا به عرصه رقابت های انتخاباتی می گذارد. با این تفاوت که ایوانکا ترامپ دختر او این بار دیگر در این عرصه حضور ندارد و خبری از حمایت های پدرش در کارزار انتخاباتی نیست و این بار خروج از صحنه سیاسی را به بازنده بزرگ سال ۲۰۲۰ ترجیح داده است.

در همین حال روزنامه گاردین نیز می نویسد: اعلام نامزدی رئیس جمهور دو بار استیضاح شده که مدت ها به طول انجامید و عامل حمله به کنگره بود شکاف حزبی شدید را عمیق تر می کند و به ترس از افزایش خشونت سیاسی دامن می زند.

در حالی است که موقعیت ترامپ در حزب جمهوری خواه به طور ناگهانی زیر سوال رفته است یک هفته پس از انتخابات میان‌دوره‌ای در مار-آلاگو سخنرانی کرد و به نظر می‌رسد که در مسیر کسب اکثریت محدود در مجلس نمایندگان آمریکا است. ترامپ در اظهارات خود اعتبار پیروزی و عملکرد جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان را به نام خود زد، حتی اگر آنها در آستانه کسب اکثریت بسیار محدودتر از حد انتظار هستند. او گفت: نانسی پلوسی اخراج شد. این خوب نیست؟ آسوشیتدپرس هنوز پیش بینی نکرده است که کدام حزب اکثریت را به دست خواهد آورد.

اعلام نامزدی ترامپ در روز سه‌شنبه با انتشار کتاب خاطرات مایک پنس به نام «پس به من کمک کن خدا»، که در آن جانشین سابق رئیس‌جمهور سابق از رفتارش در ۶ ژانویه انتقاد می‌کند، مصادف شد. معاون سابق رئیس‌جمهور نیز علیرغم اینکه از پایگاه هوادران ترامپ دور شده بود، در حال مانور برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ است.

ترامپ با پشت سر گذاشتن شکست های جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۲ و شکست خود در سال ۲۰۲۰، اصرار داشت که او تنها نامزدی است که می تواند جمهوری خواهان را در سال ۲۰۲۴ به پیروزی برساند. او گفت: «این وظیفه یک سیاستمدار یا یک نامزد معمولی نیست. “این وظیفه ای برای یک جنبش بزرگ است.” سومین نامزدی او در حالی است که او با تشدید مشکلات حقوقی، از جمله تحقیقات وزارت دادگستری در مورد انتقال صدها سند طبقه بندی شده از کاخ سفید به ملک خود در فلوریدا و نقش او در حمله ۶ ژانویه، مواجه است. ترامپ تخلفات خود را رد کرده و از این حملات برای پیشبرد روایت خود مبنی بر اینکه به‌طور ناعادلانه توسط مخالفان سیاسی‌اش و بوروکراسی پنهان «دولت پنهان» هدف قرار گرفته است، استفاده کرده است. ترامپ با اشاره به تحقیقات روسیه و یورش به املاک خود در مار-آ-لاگو گفت: من یک قربانی هستم.

ریاست جمهوری ترامپ پر از هرج و مرج و تنش اما بدون شک تاریخی بود. جمهوریخواهان سنا که بازی سخت سیاسی و قانون اساسی داشتند به انتصاب سه قاضی دادگاه عالی کمک کردند و اکثریت راستگرای مسلط را تقویت کردند که اکنون حق سقط جنین را حذف کرده و قوانین کنترل اسلحه را تضعیف کرده است و در عین حال چشم به تغییرات قابل توجه بیشتری دوخته است.

ترامپ امیدوار است با سومین حضور خود در کاخ سفید، تاریخ سیاسی را به چالش بکشد. تنها یک رئیس جمهور سابق، گروور کلیولند، دو دوره غیر متوالی خدمت کرده است. کلیولند در سال‌های ۱۸۸۴ و ۱۸۹۲ انتخاب شد، اما برخلاف ترامپ، در انتخابات سال ۱۸۸۸ رأی مردم را به دست آورد.

ترامپ تا قبل از برگزاری انتخابات میان دوره ای در نظرسنجی ها نامزد بالقوه و مورد حمایت جمهوری خواهان بود و نزدیک‌ترین رقیب او در چنین نظرسنجی‌هایی، یعنی ران دی سانتیس اعلام کرد که با ترامپ رقابت نخواهد کرد. اما اکنون چشم انداز تغییر کرده است. با افت جایگاه ترامپ، دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، پس از اینکه هفته گذشته برای انتخاب مجدد به میدان رفت، نتایج خوبی بدست آورد. دیسانتیس با قاطعیت دوباره در انتخابات پیروز شد و با اطمینان سخنرانی پیروزی خود را در بین هواداران که شعار «دو سال دیگر» سر می دادند، ایراد کرد و وضعیت او در نظرسنجی ها نیز افزایش یافت مساله ای که خشم ترامپ را برانگیخت.

اگر ترامپ دسانتیس را به دلیل داشتن رقبای بسیار دیگر برکنار کند و نامزدی را به دست آورد، اصلاحیه بیست و دوم قانون اساسی ایالات متحده او را از نامزدی مجدد در سال ۲۰۲۸ منع می کند. اما امکان بازی مجدد در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. اگرچه بایدن به زودی ۸۰ ساله می شود و با سؤالاتی در مورد اینکه آیا باید خودش برای دور دوم انتخاب شود، مواجه شده است، اما در حال آماده سازی یک کمپین برای انتخاب مجدد است.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.