آیا بیت کوین فراتر از استفاده از آن به عنوان یک فروشگاه ارزش در حال تکامل است؟

[ad_1] این یک سرمقاله نظری توسط پائولو تاسکا، پروفسور، اقتصاددان و بنیانگذار مرکز فناوری‌های بلاک چین دانشگاه کالج لندن و بنیاد علمی فناوری لجر توزیع شده است. بیت کوین تقریباً یک دهه است که جایگاه خود را به عنوان فروشگاه ارزش دیجیتال، قوی و غیرقابل هک حفظ کرده است. با این حال، هر سال، بحث

کد خبر : 365781
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
آیا بیت کوین فراتر از استفاده از آن به عنوان یک فروشگاه ارزش در حال تکامل است؟

[ad_1]


این یک سرمقاله نظری توسط پائولو تاسکا، پروفسور، اقتصاددان و بنیانگذار مرکز فناوری‌های بلاک چین دانشگاه کالج لندن و بنیاد علمی فناوری لجر توزیع شده است.

بیت کوین تقریباً یک دهه است که جایگاه خود را به عنوان فروشگاه ارزش دیجیتال، قوی و غیرقابل هک حفظ کرده است. با این حال، هر سال، بحث در مورد اینکه آیا بیت کوین باید تکامل یابد تا به چیزی بیشتر تبدیل شود، ادامه دارد. آیا طلای «دیجیتال» هم می‌تواند ارز جهانی باشد؟ آیا می توان از بلاک چین بیت کوین برای ثبت دارایی های با ارزش استفاده کرد؟ آیا باید آن را؟

این گفتگو با راه اندازی بیت کوین Ordinals و توکن های BRC-20 به اوج خود رسید و تقاضای بیشتری را برای بلاک چین بیت کوین افزایش داد. و قابل درک است – امنیت و ثبات بی نظیر بیت کوین آن را به عنوان زنجیره بلاک ارزش شناخته شده است. اکنون که امکان ذخیره تعداد فزاینده ای از دارایی ها در آنجا وجود دارد، مردم می خواهند. این یک خبر خوشایند برای طرفداران فروشگاه ارزش است، زیرا تقاضا برای بیت کوین باید قیمت را افزایش دهد.

اما تراکنش‌های بیشتر به معنای رقابت بیشتر نیز هست، و اگر می‌خواهید تراکنش شما انجام شود، به معنای کارمزد بیشتر و زمان‌های تایید طولانی‌تر است. این برای حامیانی که بیت کوین را به عنوان ارز ترجیح می دهند ایده آل نیست و رقابت فزاینده برای فضای بلاک در حال حاضر بر توانایی ثبت دارایی ها تأثیر می گذارد.

نظریه تکاملی اکونومیست

این معضل برای بیت کوین جدید نیست. محدودیت عمدی آن در اندازه بلوک و ظرفیت تراکنش، پیشگام فناوری بزرگی مانند شبکه لایتنینگ بوده و بحث هایی را بر سر استفاده از سکه های رنگی، SegWit و سایر تغییرات Core برانگیخته است.

و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که بلاک چین های دیگر وارد بازار شدند، توانایی آنها برای مدیریت توکن های ERC-20، NFT ها و سایر عملیات ها محبوبیت آنها را محدود کرد. اتریوم با محدودیت های مشابهی مواجه بود، اما با ارتقای فنی تا حدودی آنها را برطرف کرد. با این حال، این امر باعث شد تا DApps در زنجیره های جایگزین سرپناهی پیدا کنند. این منجر به مشکلات شدید قابلیت همکاری شد، اما “نظریه تکاملی” اقتصاددان درست بود: بازار در جهت حداکثر فرصت حرکت می کند.

با نگاهی به یک اقتصاددان، توجه به این نکته ضروری است که ابزار بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش هنوز به طور گسترده ای فراتر از بخش ما پذیرفته نشده است. به عنوان مثال، در مرحله اولیه همه‌گیری کووید-19، ما کنجکاو بودیم که ببینیم چگونه این بحران (همان نوعی که بیت‌کوین برای آن طراحی شده بود) تقاضا برای ارز دیجیتال را تحریک می‌کند. آنچه در عوض ظاهر شد این بود که، در حالی که برخی از افراد خرید و HODL را انجام دادند، برخی دیگر به وضوح ترجیح می‌دادند در ارز فیات خود پس‌انداز کنند و با خوشحالی پرداخت‌های پشتیبانی ارز فیات را پذیرفتند. حتی با وجود اینکه این پرداخت های فیات، متأسفانه، به دلیل تورم به شدت کاهش یافته است، سرمایه گذاری گسترده جهانی و پذیرش بیت کوین محقق نشد.

اما پشت درهای بسته چه می گذرد؟ بیت کوین در حال ورود به ذخایر خزانه داری بسیاری از موسسات، بانک ها و کشورها است. آنها به ارزش آن پی برده اند و در حال حاضر از آن به عنوان پوششی در برابر بحران مالی یا جهانی بعدی استفاده می کنند.

وقتی آینده را در نظر می گیریم، همه گیری واقعاً نمونه ای از این است که چرا باید نسبت به نقطه ای که بیت کوین به آن رسیده است خوش بین باشیم. اگرچه هنوز ذخیره جهانی نیست، اما موفق شده است. حدود 17 سال از زمان تاسیس گوگل و 11 سال از عرضه اولیه سهام گوگل طول کشید تا به ارزش بازار 500 میلیارد دلاری برسد. بیت کوین این کار را در کمتر از 12 سال انجام داد و داده های ما را برای انجام آن به تبلیغ کنندگان نفروخت. نه تنها این، بلکه در عین حال که هنوز یک بلاک چین اثبات کار است، پیشرفت چشمگیری داشته است. بسیاری از زنجیره های دیگر وجود دارند که به طور مداوم و پرهزینه تکرار می شوند و با بازدهی کمتری روبرو هستند. بیت کوین نیست.

با این حال، ما می دانیم که غیرممکن است که بیت کوین به آنچه همه می خواهند تبدیل شود. هیچ راهی (هنوز) برای ایجاد یک بلاک چین که بتواند ذخیره‌ای از ارزش، حالت معامله و خانه‌ای برای NFTها، توکن‌ها و سایر دارایی‌های ارزشمند باشد، وجود ندارد. اما اگر بازار برای همه این کاربردها به دنبال یک بلاک چین یک مرحله ای باشد، یا بیت کوین به آن تبدیل می شود یا بلاک چین دیگری.

رقابت بیت کوین برای باخت

البته، این تفکر «یک بلاک چین برای حکومت بر همه آنها» افراد زیادی را به سمت اتریوم سوق داد و تسلط آن هنوز محقق نشده است. بیت کوین می تواند از اشتباهات اتریوم درس بگیرد و از این زمان برای تعریف مجدد هویت و هدف خود در بازار استفاده کند. مطمئناً، این اولین و همچنان موفق‌ترین نمونه ارز دیجیتال گسترده خواهد بود که مشکل اعتماد را نیز حل می‌کند. یک سیستم پولی واقعاً غیرمتمرکز و مستقل نیاز به اعتماد دارد. بیت کوین این اعتماد را فراهم می کند – و این کار را با بی اعتمادی به خوبی انجام می دهد. به هر چیزی که تبدیل شود، این هسته ارزش آن به عنوان یک سیستم است.

و بیت کوین که آزادترین بازاری است که تاکنون وجود داشته است، در واقع به تکامل خود ادامه خواهد داد. استقلال آن باعث سازگاری آن با شرایط متغیر بازار می شود، و این همان چیزی است که آن را همچنان به بلاک چین انتخابی برای بسیاری تبدیل می کند.

البته ما به عنوان یک بازار آزاد تنها از طریق اعمال روزانه خود می توانیم بر آن تأثیر بگذاریم. این نقص بیت کوین نیست. این بهترین ویژگی آن و مطمئن ترین پیش بینی کننده تکامل موفق مداوم آن است.

این یک پست مهمان توسط پائولو تاسکا است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.