آیا بایدن به خواسته‌های ایران تن می‌دهد؟

[ad_1] آرمان ملی: هیچ‌چیز به صورت خودکار انجام نمی‌شود؛ به‌خصوص در این برهه زمانی کشورمان با مسائل اقتصادی زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن است و فشار زیادی به معیشت مردم وارد شده است. این فشار سبب شده تا یک ضربه روانی نیز به جامعه وارد شود. این احساس به وجود آمده است

کد خبر : 3462
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
آیا بایدن به خواسته‌های ایران تن می‌دهد؟

[ad_1]

آرمان ملی: هیچ‌چیز به صورت خودکار انجام نمی‌شود؛ به‌خصوص در این برهه زمانی کشورمان با مسائل اقتصادی زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن است و فشار زیادی به معیشت مردم وارد شده است.

این فشار سبب شده تا یک ضربه روانی نیز به جامعه وارد شود. این احساس به وجود آمده است که در چند سال گذشته از جهان عقب افتاده‌ایم و سایر کشورهای اطراف ما مسیر توسعه را به‌سرعت بیشتری از ما طی می‌کنند.

ترکیه، پاکستان و مصر از جمله کشورهایی بوده که در منطقه همچون ایران با مشکلاتی مواجه هستند اما به مراتب سرعت توسعه را از ایران با شتاب‌تر طی می‌کنند. رفع مسائل مردم و رفع این نگرانی‌ها احتیاج به این دارد که پیرامون آن یک گفتمان شکل گیرد و درخصوص مشکلات کشور هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور گفت‌وگویی انجام شود.

این مشکل به خودی خود حل نخواهد شد. به‌زودی بایدن به برجام بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی باز خواهد گشت و در این زمینه از هیچ کشوری نیز اجازه نخواهد گرفت.

او معتقد است که خروج آمریکا از برجام یک امر باطل بوده است و بنابراین این رویه اشتباه را اصلاح می‌کند. این بازگشت به برجام به این معنا نیست که او به خواسته‌های ایران تن می‌دهد اما حسن‌نیت را نشان می‌دهد و حتی ممکن است برخی از تحریم‌های دوران اوباما را در این راستا لغو کند تا ایران از بحران اقتصادی کمی رهایی یابد. البته لازمه آن این است که پیرامون آن گفت‌وگو شود و با تعامل نظرات به یکدیگر نزدیک گردد.

در برخی مواضع باید تجدیدنظر کرد تا بتوان در این عرصه به نتیجه مطلوب رسید. در این زمینه ایران یک بستر کمکی به نام برجام دارد که اگر نمی‌خواهد به صورت مستقیم با آمریکا گفت وگو کند، می‌تواند از آن استفاده نماید. باید توجه داشته که کشورهای دیگر نیز خطوط قرمزی دارند و زمانی آنها به خطوط قرمز ما توجه می‌کنند که ما نیز همین کار را انجام دهیم.

این خطوط قرمز دائمی نیست و با زمان ممکن است تغییر‌کنند. باید با واقعیت‌های جهان تصمیم گیری و در راستای آنها برنامه‌ریزی کرد. امروز در عصر تعامل هستیم و باید دراین موضوعات همواره صحبت شود. در این عرصه ایران باید در ابتدا به توانمندی‌های خود نگاه کند، سپس خواسته‌های خود را مطرح کند و در گام آخر این سنجش را انجام دهد که کدام خواسته‌ها با توجه به توانمندی‌هایی که دارد قابل مطرح کردن است و می‌تواند معقول و منطقی با عصر حاضر باشد. در این میان بهتر است اهداف خود را به صورت شفاف مورد سنجش قرار دهیم.

فریدون مجلسی تحلیلگر مسائل بین الملل

[ad_2]

لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.