آیا باکو شورای شهر تهران را تحت فشار گذاشته است؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، صبح امروز خبری منتشر شد که رئیس پلیس اماکن تهران در آن استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و …) برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع اعلام کرد. در همین راستا  مرجع نامگذاری واحدهای صنفی وزارت ارشاد است و طبق بخشنامه‌ای که این وزارت خانه به پلیس ابلاغ کرده است، واحدهای

کد خبر : 138524
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
آیا باکو شورای شهر تهران را تحت فشار گذاشته است؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، صبح امروز خبری منتشر شد که رئیس پلیس اماکن تهران در آن استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و …) برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع اعلام کرد.

در همین راستا  مرجع نامگذاری واحدهای صنفی وزارت ارشاد است و طبق بخشنامه‌ای که این وزارت خانه به پلیس ابلاغ کرده است، واحدهای صنفی باید نامی که برای خود انتخاب می‌کند حتماً فارسی باشد.

ساعاتی پس از انتشار این اخیار رئیس پلیس اماکن تهران گفت: خبری که در برخی از کانال‌های فضای مجازی درباره ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی برای واحدهای صنفی پایتخت منتشر شده صحت ندارد.

سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس اماکن تهران گفت: استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و …) برای واحدهای صنفی در شهر تهران مشکلی ندارد و هر خبری که غیر از این در شبکه‌های مجازی و یا رسانه‌ها منتشر شده تکذیب می‌شود.

مرادی درادامه گفت: اصناف هر شهر با گویش‌های محلی که دارند می توانند نام صنفی خود را در شهر خود  استفاده کنند لذا به هیچ وجه گفته نشده استفاده از نام‌ها با گویش‌های ترکی لری گیلکی و …. در تهران ممنوع است.

با این وجود گمانه زنی هایی در خصوص فشار دولت جمهوری آذربایجان به ایران مطرح می شود. در همین راستا رضا قریبی پژوهشگر اقتصاد سیاسی با انتشار توئیتی نوشت: سفارت باکو شورای شهر تهران را تحت فشار گذاشته تا نام ایرانی خیابان شهر شوشی را به شوشا که ساخته و پرداخته دوره استالینی است تغییر دهند.

وی افزود: نام شوشی در همه منابع فارسی، انگلیسی،روسی،گرجی و…آمده است.از نمایندگان انتظار می‌رود زیربار این تغییرنام ضدایرانی نروند.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.