آیا این یک شکست نزولی ناموفق بود؟

[ad_1] چشم انداز نفت خام: پس از افت شدید طی دو هفته گذشته، جقیمت های نفت خام به مثلث صعودی خود بازگشته است. علیرغم فرسایش فنی، اصول اساسی تغییر نکرده است: محدودیت‌های عرضه علیرغم نگرانی‌های رکود باقی مانده است. بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت نفت خام در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

کد خبر : 222044
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
آیا این یک شکست نزولی ناموفق بود؟

[ad_1]

چشم انداز نفت خام:

  • پس از افت شدید طی دو هفته گذشته، جقیمت های نفت خام به مثلث صعودی خود بازگشته است.
  • علیرغم فرسایش فنی، اصول اساسی تغییر نکرده است: محدودیت‌های عرضه علیرغم نگرانی‌های رکود باقی مانده است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت نفت خام در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

کمبود عرضه یا رکود؟

بین نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در ژوئن در 15 ژوئن تا جمعه گذشته، قیمت نفت خام بیداری شدیدی را تجربه کرد زیرا ترس از رکود در بحبوحه پذیرش این موضوع که تنها راه بانک های مرکزی برای مهار فشارهای تورمی، از بین بردن تقاضا است، افزایش یافت. اما در بحبوحه کاهش قیمت‌ها، واقعیت در حال بازگشت است: اقتصاد جهانی در بخش انرژی با کمبود عرضه مواجه است و هیچ محدودیت پولی نمی‌تواند زنجیره‌های عرضه جهانی را که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین یا راهبرد صفر چین برای مقابله با کووید (COVID) از بین رفته است، اصلاح کند. اصول اساسی تغییر چندانی نکرده است. اما یک چرخش فنی کلیدی در حال وقوع است که نشان می دهد رکود اخیر ممکن است به پایان برسد.

نوسانات نفت، همبستگی قیمت نفت ضعیف است

قیمت نفت خام مانند بسیاری از طبقات دارایی دیگر با نوسانات ارتباط دارد، به ویژه آنهایی که مصارف اقتصادی واقعی دارند – به عنوان مثال، سایر دارایی های انرژی، فلزات نرم و سخت. شبیه به چگونه اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارند – نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن، و غیره – نفت خام در طول دوره های نوسانات بالاتر متضرر می شود. ثبات در نوسانات نفت در بحبوحه کاهش و افزایش مجدد قیمت نفت خام، همبستگی ها را عمدتاً بدون تغییر، اگر نه هنوز ضعیف، باقی گذاشته است.

تحلیل فنی OVX (نوسان‌پذیری نفت): نمودار قیمت روزانه (ژوئن 2021 تا ژوئن 2022) (نمودار 1)

پیش بینی قیمت نفت خام: آیا این یک شکست نزولی ناموفق بود؟

نوسانات نفت (همانطور که با نوسانات طلای Cboe ETF، OVX اندازه گیری می شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه نفت را که از زنجیره اختیاری USO مشتق شده است، ردیابی می کند) در زمان نگارش این گزارش با قیمت 48.95 معامله می شد که تقریباً در بالاترین قیمت بسته شدن ماهانه بود. همبستگی 5 روزه بین OVX و قیمت نفت خام است -0.45 در حالی که همبستگی 20 روزه است -0.62. Oنه هفته پیش، در 20 ژوئن همبستگی 5 روزه بود -0.65 و همبستگی 20 روزه بود -0.66.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار روزانه (ژوئن 2021 تا ژوئن 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت نفت خام: آیا این یک شکست نزولی ناموفق بود؟

قیمت نفت خام برای چند روز در هفته گذشته به زیر خط روند افزایشی از دسامبر 2021، آوریل 2022 و می 2022 کاهش یافت، اما به نظر می رسد یک تلاش نزولی شکست خورده ایجاد شده است. اکنون به بالای خط روند گفته شده، قیمت نفت خام به مثلث چند ماهه بازگشته است که تقریباً هفت ماه است در حال توسعه است. با انجام این کار، مثلث متقارن صعودی به بازی بازگشته است، که در چارچوب حرکت قبلی، همچنان خواستار افزایش قیمت‌های نفت خام تا اواسط تابستان است. حرکت به سمت 21-EMA روزانه (میانگین متحرک یک ماهه) اولین هدف پیش رو در 112.10 است.

تحلیل فنی قیمت نفت خام: نمودار هفتگی (مارس 2008 تا ژوئن 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت نفت خام: آیا این یک شکست نزولی ناموفق بود؟

در بازه زمانی هفتگی، حرکت صعودی علیرغم افزایش مجدد قیمت ها متوقف می ماند. قیمت نفت خام زیر 4-EMA هفتگی است، اما به بالای 8-EMA هفتگی خود برگشته و بالاتر از 13-EMA هفتگی خود باقی مانده است. با این حال، پاکت EMA در ترتیب متوالی صعودی باقی می ماند. MACD هفتگی در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود قرار دارد به نزول خود ادامه می دهد و Slow Stochastics هفتگی در اطراف خط میانه خود ایستاده است. اگر شکست نزولی شکست خورده واقعاً رخ دهد، بازه زمانی هفتگی ممکن است چنین تحولی را منعکس نکند. توجه به تایم فریم های 4 ساعته و روزانه منطقی است.

شاخص تمایل مشتری IG: پیش بینی قیمت نفت خام (27 ژوئن 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت نفت خام: آیا این یک شکست نزولی ناموفق بود؟

نفت – نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 54.35 درصد معامله‌گران در معاملات خرید خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.19 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به دیروز 3.46 درصد و نسبت به هفته گذشته 10.42 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران به صورت خالص طولانی هستند نشان می‌دهد که قیمت نفت – نفت خام ایالات متحده ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف نفت خام – نزولی آمریکا را قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.