آیا اندونزی وضعیت «شکننده» خود را در میان بازارهای نوظهور متزلزل کرده است؟

[ad_1] اما به سرعت به سمت دور جدیدی از انقباضات پولی به رهبری فدرال رزرو ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی و بازارهای سرمایه آن انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داده اند و به این موضوع توجه می کنند که آیا وضعیت اساساً تغییر کرده است یا خیر. بانک مرکزی اندونزی یکی

کد خبر : 224633
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۲۱
آیا اندونزی وضعیت «شکننده» خود را در میان بازارهای نوظهور متزلزل کرده است؟

[ad_1]

اما به سرعت به سمت دور جدیدی از انقباضات پولی به رهبری فدرال رزرو ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی و بازارهای سرمایه آن انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داده اند و به این موضوع توجه می کنند که آیا وضعیت اساساً تغییر کرده است یا خیر.

بانک مرکزی اندونزی یکی از کم‌نظیرترین بانک‌های جهان است و هیچ اشاره‌ای به زمان افزایش نرخ‌ها نداده است، در حالی که تورم تنها به بالای محدوده هدف 2 تا 4 درصد رسیده است و روپیه یکی از بهترین ارزهای آسیایی است که بهترین عملکرد را دارد.

این در تضاد با سال 2013 است، زمانی که صرفاً اشاره فدرال رزرو به برنامه‌هایی برای کاهش محرک‌ها باعث خروج سرمایه بی‌ثبات‌کننده شد که منجر به کاهش 20 درصدی روپیه شد و بانک اندونزی (BI) را مجبور کرد تا نرخ‌ها را 175 واحد پایه افزایش دهد.

در اندونزی… از سال تا به امروز هیچ افزایشی در نرخ سیاست وجود نداشته است. ایوان تان، تحلیلگر مؤسسات مالی آژانس رتبه‌بندی S&P، هفته گذشته در یک سمینار گفت: اکنون این بسیار نادر است.

علیرغم برخی خطرات سیاسی، به نظر می رسد اندونزی شرایط اقتصادی را بهتر از سایر کشورهای عضو پنج شکننده (هند، ترکیه، آفریقای جنوبی و برزیل) تحمل می کند.

سیاست گذاران می گویند که از بحران های گذشته درس گرفته اند و سیاست هایی مانند راه اندازی بازار ارز خارجی غیرقابل تحویل داخلی، ترویج استفاده بیشتر از ارزهای دیگر در تجارت و سرمایه گذاری به جای دلار آمریکا و فروش اوراق قرضه بیشتر به سرمایه گذاران داخلی برای اجتناب از این امر اندیشیده اند. اتکای بیش از حد به پول داغ خارجی

در حالی که بحث هایی در مورد اینکه چقدر این سیاست ها کمک کرده است وجود دارد، تحلیلگران معتقدند صادرات بی سابقه در بحبوحه رونق جهانی کالاها به اندونزی کمک کرده است تا انعطاف پذیری اقتصادی خود را تقویت کند.

تان از S&P گفت: «اندونزی به عنوان یک صادرکننده خالص کالا سود می برد… این کشور در مکان بسیار خوبی برای کنترل برخی از فشارهای تورمی طرف عرضه است که برخی از اقتصادهای دیگر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این نه تنها به کشور غنی از منابع کمک کرد تا مازاد حساب جاری را ثبت کند، بلکه به دولت کمک کرد تا اهداف فروش اوراق قرضه را کاهش دهد و یارانه های انرژی را تامین کند تا از جمعیت 270 میلیونی خود در برابر قیمت های بالای جهانی نفت محافظت کند.

علاوه بر این، بازار سهام اندونزی پس از شلوغ‌ترین برنامه‌های عرضه اولیه سهام در آسیای جنوب شرقی در سال گذشته، بیش از 5 درصد نسبت به سایر بازارهای سهام آسیایی در مقایسه با سقوط در دیگر بازارهای سهام آسیایی، بیش از 5 درصد رشد داشته است.

مقامات امیدوارند ثبات بازار مالی به اقتصاد اجازه دهد تا حداقل 6 درصد در سال رشد کند تا اندونزی بتواند به هدف تبدیل شدن به یک کشور ثروتمند تا سال 2045، یعنی صدمین سالگرد استقلال خود دست یابد. اهداف بلندمدت اندونزی همچنین شامل برداشت بیشتر منابع فراوان خود از جمله مواد معدنی مانند سنگ معدن نیکل با فرآوری بیشتر در خانه است.

پری وارجییو، فرماندار BI گفته است تمرکز دولت بر ارتقای زنجیره پردازش کالا، ساختار تعادل خارجی اندونزی را تغییر می‌دهد و جریان سرمایه را با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تقویت می‌کند و در عین حال صادرات را متنوع می‌کند.

برای کل سال، کسری (حساب جاری) کوچک خواهد بود و تراز پرداخت ها به طور کلی مازاد خواهد بود. این بدان معناست که اساساً عرضه ارز زیاد است و ثبات نرخ ارز روپیه را حفظ می کند.

بهبود موقت؟

ابر عملکرد فعلی اندونزی خطرات سیاسی برای برخی از اصلاحات کلیدی رئیس جمهور جوکو ویدودو و جاه طلبی های بلندمدت برای تبدیل شدن به یک کشور ثروتمند تا سال 2045 است.

اینها شامل اعتراض دادگاه به قانون اصلی ایجاد شغل او با هدف کاهش تشریفات اداری و اعتراض اتحادیه اروپا به ممنوعیت صادرات نیکل اندونزی است.

همچنین این پرسش‌ها در مورد اینکه آیا ثبات اندونزی می‌تواند با وجود انتظارات فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ‌ها، کاهش قیمت کالاها و خطر رکود جهانی ادامه داشته باشد، باقی می‌ماند.

توماس روک میکر، رئیس کشورهای آسیا-اقیانوسیه در رتبه بندی Fitch به رویترز گفت: «بسیاری از بهبود (اندونزی) ماهیت موقتی به نظر می رسد.

وی گفت که فیچ که رتبه بندی درجه سرمایه گذاری اندونزی را هفته گذشته تایید کرد، انتظار دارد BI نرخ بهره را در سال جاری 50 واحد در ثانیه و در سال 2023 100 واحد در ثانیه افزایش دهد تا اختلاف نرخ با ایالات متحده را محدود کند و از کاهش شدید روپیه جلوگیری کند.

S&P’s Tan همچنین انتظار دارد در سال جاری در بحبوحه انقباض پولی جهانی، روپیه تحت فشار قرار گیرد.

اما برخی از تحلیلگران نمی بینند BI عجله ای برای افزایش نرخ به دلیل تورم اصلی پایین دارد.

دامهوری ناسوشن، اقتصاددان در BNI Securities، گفت که صادرات باید برای مدتی قوی باقی بماند و به BI زمان بدهد تا بر رشد تمرکز کند و خطرات رکود را رصد کند.

در همین حال، برخی از سرمایه گذاران خارجی از داستان رشد اندونزی حمایت می کنند.

نیک پین، رئیس استراتژی مدیریت دارایی ژوپیتر برای بازارهای نوظهور جهانی، دارای اضافه وزن سهام اندونزی است و پیش‌بینی می‌کند که بهبود پس از همه‌گیری ادامه یابد.

پین در نظرات ایمیلی، با پیش‌بینی دوره طولانی رشد پررونق برای سود شرکت‌ها، گفت: «تورم متوسط، وضعیت حساب جاری خوب و قیمت‌های قوی کالاها، همگی به ثبات روپیه در شرایط سخت کنونی جهانی کمک می‌کنند.

(گزارش توسط Gayatri Suroyo و Stefanno Sulaiman در جاکارتا و Rae Wee در سنگاپور؛ ویرایش توسط Ed Davies و Sam Holmes)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.