آژانس سازمان ملل از مقامات می خواهد تا از گسترش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه جلوگیری کنند – مقررات بیت کوین نیوز

یک نهاد تجاری سازمان ملل متحد مجموعه ای از اقدامات سیاستی را برای “محدود کردن گسترش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه” توصیه کرده است. این گروه بین دولتی تاکید کرد که اگر ارزهای دیجیتال به یک ابزار پرداخت گسترده تبدیل شوند، می تواند حاکمیت پولی کشورها را به خطر بیندازد. توصیه های سیاست

کد خبر : 242492
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
آژانس سازمان ملل از مقامات می خواهد تا از گسترش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه جلوگیری کنند – مقررات بیت کوین نیوز


یک نهاد تجاری سازمان ملل متحد مجموعه ای از اقدامات سیاستی را برای “محدود کردن گسترش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه” توصیه کرده است. این گروه بین دولتی تاکید کرد که اگر ارزهای دیجیتال به یک ابزار پرداخت گسترده تبدیل شوند، می تواند حاکمیت پولی کشورها را به خطر بیندازد.

توصیه های سیاست رمزگذاری سازمان تجارت سازمان ملل متحد

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) از مقامات کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان خواست تا در هفته گذشته برای جلوگیری از استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

UNCTAD یک نهاد بین دولتی دائمی است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1964 تأسیس شد. این نهاد بخشی از دبیرخانه سازمان ملل است. این گروه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای اقتصادی و اجتماعی گزارش می دهد. وب سایت آن نشان می دهد که UNCTAD دارای 195 کشور عضو و 204 پروژه در 70 کشور است.

این گروه خاطرنشان کرد: «استفاده جهانی از ارزهای دیجیتال در طول همه‌گیری کووید-19، از جمله در کشورهای در حال توسعه، به طور تصاعدی افزایش یافته است. در حالی که این ارزهای دیجیتال خصوصی به برخی پاداش داده اند و حواله ها را تسهیل می کنند، دارایی مالی ناپایداری هستند که می تواند خطرات و هزینه های اجتماعی را نیز به همراه داشته باشد.

این نهاد بین‌دولتی به شرح زیر است:

اگر رمزارزها به یک وسیله پرداخت گسترده تبدیل شوند و حتی به طور غیررسمی جایگزین ارزهای داخلی شوند (فرآیندی به نام رمزگذاری)، این می تواند حاکمیت پولی کشورها را به خطر بیندازد.

UNCTAD توضیح داد: «در حالی که ارزهای دیجیتال می‌توانند حواله‌ها را تسهیل کنند، ممکن است فرار مالیاتی و اجتناب از طریق جریان‌های غیرقانونی را نیز امکان‌پذیر کنند، درست مانند بهشت ​​مالیاتی که مالکیت آن به راحتی قابل شناسایی نیست». به این ترتیب، ارزهای دیجیتال ممکن است اثربخشی کنترل سرمایه را که ابزاری کلیدی برای کشورهای در حال توسعه برای حفظ فضای سیاست‌گذاری و ثبات اقتصاد کلان است، کاهش دهند.

این نهاد تجاری توضیح داد که سه خلاصه سیاست مرتبط را منتشر کرده است. یکی از آنها که در 13 ژوئن منتشر شد، هزینه های بالای بدون نظارت را بر روی ارزهای رمزپایه نشان می دهد. دیگری که در 22 ژوئن منتشر شد، سیستم های پرداخت عمومی را در پاسخ به ثبات مالی و خطرات امنیتی ارزهای دیجیتال مورد بحث قرار می دهد. گزارش سوم که در 10 آگوست منتشر شد، بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه ارزهای دیجیتال می توانند بسیج منابع داخلی را در کشورهای در حال توسعه تضعیف کنند.

یکی از کشورهایی که علیرغم هشدارهای مکرر صندوق بین المللی پول (IMF) بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفته است، السالوادور است. این کشور از زمانی که بیت کوین در سپتامبر سال گذشته به صورت ارز قانونی تبدیل شد، ۲۳۸۱ بیت کوین برای خزانه داری خود خریداری کرده است.

UNCTAD مجموعه ای از اقدامات سیاستی را توصیه کرده است و بیان می کند که “از مقامات می خواهد اقدامات زیر را برای مهار گسترش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه انجام دهند.”

اولین توصیه این است که «تضمین مقررات مالی جامع ارزهای دیجیتال از طریق تنظیم صرافی‌های رمزنگاری، کیف پول‌های دیجیتال، و امور مالی غیرمتمرکز، و ممنوعیت موسسات مالی تنظیم‌شده از نگهداری ارزهای دیجیتال (از جمله استیبل کوین‌ها) یا ارائه محصولات مرتبط به مشتریان».

ثانیاً، مقامات باید «تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را محدود کنند»، «یک سیستم پرداخت عمومی ایمن، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه را متناسب با عصر دیجیتال ارائه کنند»، و «توافق و هماهنگی مالیاتی جهانی در مورد درمان‌های مالیاتی ارزهای دیجیتال، مقررات و به اشتراک‌گذاری اطلاعات را اجرا کنند. ” آخرین توصیه از مقامات می خواهد:

بازطراحی کنترل‌های سرمایه برای در نظر گرفتن ویژگی‌های غیرمتمرکز، بدون مرز و نام مستعار ارزهای دیجیتال.

نظر شما در مورد اینکه نهاد تجارت سازمان ملل از مقامات کشورهای در حال توسعه برای جلوگیری از استفاده گسترده از ارزهای رمزنگاری شده می خواهد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، lev radin

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.