آن‌چه در فرهنگ و هنر گذشت

[ad_1] انتشار جدیدترین پروانه ساخت‌های غیرسینمایی، اکران تفریق در شبکه نمایش خانگی، سرنوشت جوایز فجر، یک انتصاب تازه در جشنواره تئاتر فجر، سرنوشت آخرین سریالِ کیانوش عیاری، آماری از تعداد بیننده سریال‌های در حال پخش، پاسخ درباره مسائل و حاشیه‌های کتابخانه ملی، حضور علیرضا قزوه و  سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی در ایسنا، نگرانی از شکسته شدن

کد خبر : 395058
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
آن‌چه در فرهنگ و هنر گذشت

[ad_1]

انتشار جدیدترین پروانه ساخت‌های غیرسینمایی، اکران تفریق در شبکه نمایش خانگی، سرنوشت جوایز فجر، یک انتصاب تازه در جشنواره تئاتر فجر، سرنوشت آخرین سریالِ کیانوش عیاری، آماری از تعداد بیننده سریال‌های در حال پخش، پاسخ درباره مسائل و حاشیه‌های کتابخانه ملی، حضور علیرضا قزوه و  سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی در ایسنا، نگرانی از شکسته شدن حریم پاسارگاد و آمار سفرهای اربعین از اخبار فرهنگی هنری هفتم شهریورماه بود.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه، شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت سه عنوان فیلم کوتاه داستانی، دو عنوان فیلم بلند داستانی و دو عنوان فیلم مستند غیرسینمایی موافقت کرد.

این در حالی بود که خبر رسید، فیلم سینمایی «تفریق» پس از انتشار غیرقانونی، بدون اکران در سینماها به شبکه نمایش خانگی می‌آید.

گزارشی از تعداد سینماهای فعال در ۴ دهه اخیر

یک گزارش آماری از تعداد سینماهای فعال در چهار دهه اخیر داشتیم؛ با وجود آنکه بسیاری از سینماهای قدیمی در چند سال گذشته تخریب شده یا تغییر کاربری پیدا کرده‌اند، یکی از موضوعات قابل بحث در حوزه زیرساختی سینما تعداد سالن‌های سینماست؛ جایی که عده قابل توجهی از کارشناسان فرهنگی و سینمایی معتقدند سینماسازی باید گسترش یاید و از آن سو عده‌ای دیگر بر این باورند که با توجه به میزان کم مخاطب و فیلم‌های تولیدی، نیازی به افزایش سالن‌ها نیست.

انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر همزمان با روز ملی سینما

در ادامه اعلام شد که فراخوان چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما منتشر می‌شود.

بخشی از جوایز فجر هنوز اهدا نشده

تقریبا نزدیک به هفت ماه از برگزاری جشنواره فیلم فجر و معرفی برگزیدگان این رویداد می‌گذرد که خبر رسیده بخشی ازجوایز این رویداد که توسط یک شرکت خودروسازی وعده داده‌ شده بود به تازگی اهدا شده اما همچنان بخشی از جوایز که مربوط به دیگر شرکت خودروسازی می‌شود، اهدا نشده است.

یک انتصاب در جشنواره تئاتر فجر

بعد از اضافه شدن بخش دانشجویی به چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، مهدی حامدسقایان دبیر این دوره از جشنواره طی حکمی، حسین عبدالهی را به عنوان مدیر بخش دانشجویی این دوره از جشنواره منصوب کرد.

حمید جبلی و ایرج طهماسب در یک قاب

آغاز فیلمبرداری فیلم کوتاه «سرنوشت»، مستند «چمدان آبی» در مرحله پیش‌ تولید، برگزاری کارگاه چهار فصل تئاتر، معرفی دبیر المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان از جمله دیگر خبرهای سینما و تئاتر بود. 

بیم و امید جشنواره ونیز در ۸۰ سالگی

چه سرانجامی در انتظار آخرین سریالِ کیانوش عیاری است؟

بعد از گذشت چند ماه از تصمیم تلویزیون نسبت به پخش سریال «۸۷ متر» در شبکه نمایش خانگی و عرضه آن از یکی از پلتفرم‌ها، هنوز از این اتفاق خبری نیست و اینکه چه سرانجامی در انتظار آخرین سریالِ کارگردان باسابقه سینماست، دقیقا مشخص نیست. پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از اغلب پلتفرم‌های پرمخاطب هم درخصوص پخش سریال کیانوش عیاری حکایت از آن دارد که تاکنون رایزنی از سوی تلویزیون با این پلتفرم‌ها صورت نگرفته و با این اوصاف «۸۷ متر» دومین سریال بعد از «سرزمین کهن» است که توسط یکی از کارگردانان باسابقه برای تلویزیون ساخته شده و با سرنوشت نامعلومی روبه‌روست.

آمار تعداد بیننده‌های سریال‌های در حال پخش

در ادامه، مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما به تازگی با ارائه گزارشی، آمار تعداد بیننده سریال‌های در حال پخش تلویزیون را اعلام کرد که بر اساس آن «بازپرس» با ۲۲.۵ درصد بیننده در میان پاسخگویان این نظرسنجی پرمخاطب‌ترین سریال سیما شده و توانسته رضایت ۸۳.۹ درصدی تماشاگران را از آن خود کند.

مدیر شبکه پنج: استعفایم صحت ندارد

مدیر شبکه پنج سیما نیز مطالب منتشرشده مبنی بر استعفایش را نادرست خواند.

سریال نرگس آبیار به انتشار نزدیک شد

پاسخ درباره مسائل و حاشیه‌های کتابخانه ملی

همچنین رییس کتابخانه ملی و معاونانش  در نشست خبری که سه‌شنبه هفتم شهریورماه در محل اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شد، درباره عملکردشان در دو سال اخیر گفتند؛ افزایش بودجه و خرید تجهیزات، شیفت شب، وضعیت بایگانی راکد، آبگرفتگی اسناد و دیجیتال‌سازی اسناد از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

بزرگداشت کورش صفوی

مراسم یادبود و بزرگداشت کورش صفوی، زبان‌شناس، مترجم و استاد دانشگاه علامه طباطبایی که به تازگی از دنیا رفت، در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

فراخوان لالایی «گهواره» منتشر شد

در ادامه، فراخوان ملی لالایی با عنوان «گهواره» که پیش‌درآمدی برای نخستین دوره آموزش تخصصی لالایی عنوان شده است، منتشر شد.

رشد ۳۰۰ درصدی تولید مستند در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم

همچنین سیدامیر حسین قاضی‌زاده‌ هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با هفته دولت با حضور در ایسنا اقدامات زیرساختی و عملکردی این بنیاد را در بخش فرهنگی تشریح کرد.

نشست «محرم در نظرسنجی‌های ایسپا»

در این روز همچنین نشست «محرم در نظرسنجی‌های ایسپا» با حضور جبار رحمانی عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم و سجاد صفارهرندی رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در محل ایسپا برگزار شد.

نتایج نظرسنجی ایسپا درباره محرم

با صدا و سیما سلبریتی موسیقی شده‌اند و حالا دستمزدهای گزاف می‌خواهند!

همچنین علیرضا قزوه مدیر مرکز موسیقی، شعر و سرود صدا و سیما در نشستی در ایسنا درباره موضوعات مختلفی از جمله کپی‌رایت، موسیقی فیلم، موسیقی کودک، سرود و … صحبت کرد که در این لینک می‌توانید مشروح این گفت‌وگو را بخوانید.

این مرد ردیف موسیقی ایرانی را زنده کرد

چند اثر هنری در دولت سیزدهم مجوز خروج از کشور گرفت؟

اداره کل هنرهای تجسمی به مناسبت هفته دولت، گزارش عملکرد خود را از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا پایان مرداد سال جاری ارائه کرد که بر اساس آن این اداره کل، مجوز خروج از کشور ۳ هزار و ۸۳۹ اثر هنری را صادر کرده است.

مرتضی ممیز درباره آثار شباهنگی چه گفته بود؟

چرا همه «ون‌گوگ»‌ را می‌شناسند؟

نگرانی از شکسته شدن حریم پاسارگاد

در ادامه، یک فعال میراث فرهنگی از فعالیت معدن و دیوارکشی در نزدیکی پاسارگاد، درحالی‌که حریم این میراث جهانی نقض شده است، ابراز نگرانی کرد.

مرمت خانه پدری شهریار، قلعه بابک و ۳۰ اثر تاریخی دیگر

معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی نیز از مرمت بیش از ۳۰ اثر تاریخی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تعدادی بنای شاخص مانند مسجد جامع تسوج سراب و قلعه بابک کلیبر که جزو مطالبات مردمی بودند، مرمت، ساماندهی و حفاظت اضطراری می‌شوند.  

همچنین پسربچه‌ای در آلمان یک سکه نقره رومی را در مدرسه کشف کرد.

آمار سفرهای اربعین اعلام شد

در نهایت این‌که سیدعباس حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این افرد با پرداخت حق بیمه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

ترکیه رکورد شکست

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.