آنچه در حال حاضر باید بدانید

[ad_1] (رویترز) – روسیه روز جمعه همه پرسی را با هدف ضمیمه کردن چهار منطقه اشغالی اوکراین آغاز کرد و خطرات را در جنگ هفت ماهه با آنچه کیف یک جعل غیرقانونی خواند، افزایش داد و ساکنان را در صورت عدم رای دادن به مجازات تهدید کرد. دیپلماسی * این همه پرسی ماه ها توسط

کد خبر : 258673
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
آنچه در حال حاضر باید بدانید

[ad_1]

(رویترز) – روسیه روز جمعه همه پرسی را با هدف ضمیمه کردن چهار منطقه اشغالی اوکراین آغاز کرد و خطرات را در جنگ هفت ماهه با آنچه کیف یک جعل غیرقانونی خواند، افزایش داد و ساکنان را در صورت عدم رای دادن به مجازات تهدید کرد.

دیپلماسی

* این همه پرسی ماه ها توسط مقامات مستقر در مسکو در چهار منطقه – در شرق و جنوب شرق اوکراین – مورد بحث قرار گرفته بود، اما پیروزی های اخیر کیف در میدان نبرد باعث شد تا زمان بندی آنها به چالش کشیده شود.

* رأی گیری در استان های لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژژیا که حدود 15 درصد از خاک اوکراین را تشکیل می دهند، قرار است از جمعه تا سه شنبه برگزار شود.

* یک کمیسیون مستقل تحقیق در مورد اوکراین تحت دستور سازمان ملل به این نتیجه رسید که جنایات جنگی در اوکراین بر اساس شواهد جمع آوری شده از چهار منطقه این کشور انجام شده است.

* یک دیپلمات ارشد چینی وزیر خارجه اوکراین را برای “حل و فصل مسالمت آمیز” بحران تحت فشار قرار داد.

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر اسبق ایتالیا، گفت: پوتین برای حمله به اوکراین تحت فشار قرار گرفت و می‌خواست «افراد شایسته» را در راس کیف قرار دهد.

* سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد مسکو گفت که مسکو کسی را با سلاح هسته‌ای تهدید نمی‌کند و رویارویی آشکار با ایالات متحده و ناتو به نفع روسیه نیست.

رئیس یک نهاد تحقیقاتی تحت دستور سازمان ملل روز جمعه گفت: جنایات جنگی از جمله تجاوز جنسی، شکنجه و حبس کودکان در مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین انجام شده است. اوکراین و متحدان غربی‌اش ادعا می‌کنند که سربازان روسی از زمان تهاجم به 24 فوریه چندین بار حقوق خود را نقض کرده‌اند، اما مسکو آن را رد می‌کند و آن را یک کمپین بدنامی می‌داند.

خدمت اجباری

* روس‌های در سن سربازی برای فرار از بزرگترین خدمت اجباری کشورشان از زمان جنگ جهانی دوم، با گذرگاه‌های به فنلاند و خزاقستان شلوغ به خارج از کشور رفتند. قیمت بلیط هواپیما از مسکو افزایش یافت. کرملین گفت که گزارش‌های مربوط به مهاجرت «اغراق‌آمیز» است.

* خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که ستاد کل روسیه اعلام کرد که حدود 10000 داوطلب بدون اینکه منتظر برگه های فراخوان خود باشند، ثبت نام کرده اند.

وزارت دفاع گفت: برخی از متخصصان فناوری، بانکداران و روزنامه نگاران روسی در رسانه های دولتی به عنوان بخشی از بسیج روسیه برای خدمت در اوکراین فراخوان نخواهند شد.

زد و خورد

* جدایی‌طلبان مستقر در روسیه گفتند که در حمله موشکی به بازاری در مرکز دونتسک حداقل شش غیرنظامی کشته و شش غیرنظامی زخمی شدند. خبرنگار رویترز پنج کشته و چند زخمی را دید.

الکساندر استاروخ فرماندار منطقه گفت: نیروهای روسی به چندین شهر از جمله زاپوریژژیا حمله کردند که حدود 10 گلوله مورد اصابت قرار گرفت. گزارش فوری از تلفات جانی در دست نیست.

* دفتر دادستانی اوکراین گفت که بمب های خمپاره ای روسیه در شهر تورتسک در منطقه دونتسک دو نفر را کشته و شش نفر را زخمی کردند.

* در شهر ملیتوپل در جنوب روسیه، انفجاری در بازار شلوغی رخ داد. شهردار تبعیدی شهر گفت که سه سرباز را کشته است.

نقل قول ها

الکساندر یاروشنکو 65 ساله در پاسخ به سوالی درباره همه پرسی ها گفت: همه این ها مزخرف، بلوف و دستکاری سیاسی است تا ما و کشورهای غربی را با مواد هسته ای خود بترسانند.

(تدوین شده توسط فرانک جک دانیل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.