آنچه بر شهدای منا گذشت روی صحنه تئاتر

[ad_1] علی بیگدلی نویسنده و کارگردان نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» که در بخش مسابقه صحنه‌ای هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت روی صحنه رفت، درباره این اثر گفت: «ما با نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» از شهرستان پردیس استان تهران در جشنواره تئاتر مقاومت شرکت کردیم و در شهر مشهد روی صحنه بردیم.» او درباره موضوع نمایش، توضیح

کد خبر : 291581
تاریخ انتشار : جمعه 9 دسامبر 2022 - 14:06
آنچه بر شهدای منا گذشت روی صحنه تئاتر

[ad_1]

علی بیگدلی نویسنده و کارگردان نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» که در بخش مسابقه صحنه‌ای هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت روی صحنه رفت، درباره این اثر گفت: «ما با نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» از شهرستان پردیس استان تهران در جشنواره تئاتر مقاومت شرکت کردیم و در شهر مشهد روی صحنه بردیم.»

او درباره موضوع نمایش، توضیح داد: «نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» به مسأله شهدای منا که خیلی مظلوم واقع شدند می‌پردازد. ما از زاویه‌ای خاص به این موضوع پرداختیم و عنصر وجودی قربانی کردن را دستمایه قرار دادیم.»

بیگدلی درباره روند تولید «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» یادآور شد: «از ۲۰ شهریور سال جاری تولید نمایش را شروع کردیم و هر هفته ۳ جلسه تمرین کردیم. در شهرستان‌ها کار کردن هزینه‌های اولیه را کم می‌کند ولی هزینه‌های ثانویه سرجای خود می‌ماند. جشنواره‌ها باعث می‌شود این هزینه‌ها سرشکن شود و بچه‌های تئاتر دیده شوند.»

کارگردان «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» درباره وضعیت اجرای عمومی این اثر، تأکید کرد: «قرار است در مجتمع فرهنگی و هنری مهر در شهرستان پردیس اجرای عمومی داشته باشیم. از جشنواره تئاتر ملی ایثار و بنیاد روایت فتح هم شاید حمایت‌هایی برای اجرای عمومی داشته باشیم.»

وی درباره اجرای عمومی تئاتر در شرایط فعلی، تصریح کرد: «اگر نگاه‌مان به تئاتر از ۲ زاویه، اول به عنوان شغل و دیگری به عنوان زبانی که دیدمان به زندگی را با آن بیان کنیم، باشد، باید در تمام تغییرات اجتماعی و سیاسی اجرا شود. اگر به بزرگان‌مان در این عرصه نگاه کنیم می‌بینیم که به عنوان مثال استاد بهرام بیضایی «مرگ یزدگرد» را در چه زمان و شرایطی تولید و اجرا کرد یا فیلم آن را ساخت.»

بیگدلی در پایان سخنان خود اظهار کرد: «رسالت تئاتر ایجاب می‌کند که جلوتر از خود را ببیند و در آن راستا حرکت کند و تغییراتی مثبت را ایجاد کند.»

محمود درویشی، نازنین زهرا وفادار، مریم غلام‌زاده در نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» به ایفای نقش پرداختند.

۵۵۲۴۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.