آنچه باید در مورد اقتصاد نیوزلند بدانید

[ad_1] اگر به تازگی شروع به کشف دنیای تجارت کرده اید، جفت ارز مبتنی بر دلار نیوزلند ممکن است برخی از گزینه های ارائه شده توسط کارگزار شما باشد. تجارت جفت ارز به شما این فرصت را می دهد تا چیزهایی در مورد ارزهایی که ممکن است قبلاً هرگز در مورد آنها نشنیده باشید بیاموزید.

کد خبر : 352143
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
آنچه باید در مورد اقتصاد نیوزلند بدانید

[ad_1]

اگر به تازگی شروع به کشف دنیای تجارت کرده اید، جفت ارز مبتنی بر دلار نیوزلند ممکن است برخی از گزینه های ارائه شده توسط کارگزار شما باشد. تجارت جفت ارز به شما این فرصت را می دهد تا چیزهایی در مورد ارزهایی که ممکن است قبلاً هرگز در مورد آنها نشنیده باشید بیاموزید. دلار نیوزلند ممکن است به اندازه دلار آمریکا، پوند انگلیس یا یورو محبوبیت نداشته باشد، اما یکی از ارزهای مورد معامله در جهان است. از آنجایی که بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در حال تشدید سیاست های پولی خود است، بهتر است نکاتی را در مورد اقتصاد نیوزلند بیاموزید.

هدف این وبلاگ این است که اطلاعات ارزشمندی در مورد دلار نیوزلند، اقتصاد و چشم انداز این کشور به شما ارائه دهد.

در مورد اقتصاد نیوزلند چه چیزی باید بدانید؟

دلار نیوزلند توسط بسیاری از معامله گران “کیوی” نامیده می شود و برخی گزارش ها نشان می دهد که دهمین ارز پرمعامله در جهان است. واحد پول نیوزلند نیز در برخی از جزایر اقیانوس آرام مانند جزایر کوک، جزایر پیتکرن و غیره استفاده می شود.

RBNZ اولین اسکناس ها را در سال 1934 منتشر کرد. وظیفه دوگانه RBNZ دستیابی و حفظ ثبات در سطح عمومی قیمت ها در میان مدت و در عین حال حمایت از حداکثر اشتغال پایدار است.

استرالیا به نیوزلند نزدیک است و این امر تجارت دو کشور را آسان می کند. بیش از 16 درصد از محصولات فروخته شده توسط نیوزلند هر سال به استرالیا می رود و 13 درصد از واردات آن از استرالیا است.

اما مهم است که بدانید استرالیا بزرگترین شریک تجاری نیوزلند نیست. بیشتر تجارت نیوزلند با چین است. در واقع نیوزلند هر سال 20 درصد کالاهای خود را به چین ارسال می کند و چین منبع 17 درصد واردات آن است.

برخی از آمار در مورد اقتصاد نیوزلند

بر اساس داده های ارائه شده توسط بانک جهانی، اقتصاد نیوزلند از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP) چهل و نهمین اقتصاد بزرگ جهان است. نظرسنجی انجام شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نشان داد که بدهی دولت نیوزلند 52.8 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی است. آخرین تصویر اقتصادی نیوزلند منتشر شده توسط OECD نشان می دهد که پیش بینی می شود رشد تولید ناخالص داخلی واقعی به 1.0 درصد در سال 2023 و 1.2 درصد در سال 2024 کاهش یابد.

آخرین چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول (IMF) رشد تولید ناخالص داخلی نیوزیلند را 1.1 درصد در سال 2023 و 0.8 درصد در سال 2024 پیش بینی می کند. لازم به ذکر است که اقتصاد نیوزلند در سال 2022 رشد 2.4 درصدی داشته است.

RBNZ سیاست های پولی را سخت تر می کند

در اواسط آوریل، وزیر دارایی نیوزلند، گرانت رابرتسون، به خبرنگاران CNBC گفت که این کشور ممکن است دچار رکود شود، اما این رکود سطحی خواهد بود و در عین حال تاکید کرد که کشور اقیانوسیه دارای اقتصاد قوی و انعطاف‌پذیر است.

آمار نیوزیلند در سه ماهه اول سال 2023 گزارش تورم CPI یک شگفتی نزولی خوشایند را نشان داد که 1.2% بر اساس سه ماهه و 6.7% بر اساس سال به سال افزایش یافت که بسیار کمتر از اجماع 1.5% و برآورد RBNZ از 1.8%.

RBNZ تهاجمی ترین سیاست سختگیرانه خود را از سال 1999، زمانی که نرخ رسمی نقدی (OCR) معرفی شد، انجام داده است و از اکتبر 2021 به 5.25 درصد افزایش یافته است. آخرین افزایش 50 واحدی نرخ بهره اکثر تحلیلگران بازار را شگفت زده کرد که گفته بودند بانک مرکزی نیوزلند حتی می تواند سیاست انقباض پولی خود را به دلیل شرایط بد آب و هوا که مشکلاتی را در ماه مارس ایجاد کرد، متوقف کند. لازم به ذکر است که هیچ یک از اقتصاددانانی که چند روز قبل از نشست RBNZ در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، افزایش نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه پیش بینی نکرده بودند.

هیئت مدیره RBNZ موضع تهاجمی خود را در اطلاعیه پس از نشست خود که در 5 آوریل منتشر شد، به وضوح بیان کرد و خاطرنشان کرد: «در موازنه، داده های اخیر، از جمله کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دسامبر 2022، نشان می دهد که سطح فعالیت اقتصادی کمتر از در بیانیه فوریه فرض شده است. اعضای کمیته مشاهده کردند که تورم با این وجود هنوز بسیار بالا و پایدار است و اشتغال فراتر از حداکثر سطح پایدار است. کمیته موافقت کرد که باید به افزایش نرخ رسمی نقدی (OCR) ادامه دهد تا تورم به هدف 1-3 درصد برگردد و وظایف خود را انجام دهد.

تجارت دلار نیوزلند و مدیریت ریسک

جفت ارزهای دلار نیوزیلند مانند NZD/USD، NZD/GBP یا حتی AUD/NZD موضوعات مکرر مقالات اخبار مالی هستند. در دنیای تجارت، دلار نیوزیلند ارزی است که به دلیل ارتباط نزدیک با تجارت کالا و به دلیل همبستگی اقتصاد این کشور با استرالیا و چین، توجه ها را به خود جلب می کند.

مدیریت ریسک برای هر معامله گر، به ویژه برای تازه کارها، صرف نظر از ابزارهای معامله شده، ضروری است. اگر به تازگی تجارت را شروع کرده اید، ممکن است در معرض ضرر مالی قرار بگیرید زیرا احتمالاً تجربه لازم برای تصمیم گیری صحیح و آگاهانه را ندارید. استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک می تواند به شما کمک کند تا به یک معامله گر بهتر تبدیل شوید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. دستورات توقف ضرر و سایر ابزارهای معاملاتی مدیریت ریسک را می توان برای کاهش مواجهه با ضرر استفاده کرد. این به شما این امکان را می دهد که هنگام ایجاد تغییرات در برنامه معاملاتی خود، آرام باشید و به وضوح فکر کنید.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.