آنفلوآنزا یا کووید، کدامیک خطرناکتر است؟

[ad_1] هوشمند نیوز/خراسان رضوی آنفلوآنزای طولانی به‌عنوان خطری برای سلامت عمومی محسوب می‌شود. به نقل از ارث، از زمان شیوع کووید-۱۹، تحقیقات فراوانی بر توانایی این ویروس در تأثیرگذاری بر سیستم‌های اندامی مختلف تاکید کرده‌اند که منجر به وضعیتی به نام کووید طولانی می‌شود و با مشکلات سلامتی مداوم و اغلب ناتوان‌کننده مشخص می‌شود. یافته‌های

کد خبر : 444337
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
آنفلوآنزا یا کووید، کدامیک خطرناکتر است؟

[ad_1]

هوشمند نیوز/خراسان رضوی آنفلوآنزای طولانی به‌عنوان خطری برای سلامت عمومی محسوب می‌شود.

به نقل از ارث، از زمان شیوع کووید-۱۹، تحقیقات فراوانی بر توانایی این ویروس در تأثیرگذاری بر سیستم‌های اندامی مختلف تاکید کرده‌اند که منجر به وضعیتی به نام کووید طولانی می‌شود و با مشکلات سلامتی مداوم و اغلب ناتوان‌کننده مشخص می‌شود.

یافته‌های اخیر دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان داده است که بستری شدن در بیمارستان به دلیل آنفلوآنزای فصلی نیز می‌تواند منجر به اثرات طولانی‌مدت و مضر سلامتی، به ویژه بر روی ریه‌ها و مجاری تنفسی شود.

این مطالعه که اثرات بلند مدت کووید-۱۹ وآنفلوآنزا بر سلامتی را مقایسه کرد، نشان داد که بیماران بستری شده در بیمارستان برای هر یک از این بیماری‌ها با خطر افزایش مرگ، بستری مجدد و مشکلات سلامتی مختلف تا ۱۸ ماه پس از عفونت مواجه هستند و بیشترین دوره خطر فراتر از ۳۰ روز اول پس از عفونت اولیه است.

محقق ارشد این تحقیق، اپیدمیولوژیست بالینی در دانشگاه واشنگتن گفت: این مطالعه آمار بالای مرگ و میر و از دست دادن سلامتی پس از بستری شدن در بیمارستان با کووید-۱۹ یا آنفلوآنزای فصلی را نشان می‌دهد.

توجه به این نکته ضروری است که خطرات سلامتی پس از ۳۰ روز اول عفونت بیشتر است. بسیاری از افراد پس از ترخیص از بیمارستان فکر می‌کنند که مبتلا به کووید-۱۹ یا آنفلوآنزا شده‌اند و این مورد ممکن است برای برخی افراد صادق باشد و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که هر دو ویروس می‌توانند باعث بیماری‌های طولانی‌مدت شوند.

عفونت کووید طولانی‌مدت بسیار بیشتر از کووید به مشکلی بهداشتی تبدیل شده است و آنفلوآنزای طولانی‌مدت بسیار بیشتر از آنفلوآنزا مشکل سلامتی تلقی می‌شود.

نتایج این تجزیه‌وتحلیل نشان داد که بیماران کووید-۱۹ نسبت به مبتلایان به آنفلوآنزا ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر قرار داشتند که معادل حدود هشت مرگ اضافی به ازای هر ۱۰۰ نفر در گروه کووید-۱۹ در مقایسه با افراد مبتلا به آنفلوانزاست.

نتایج بر اهمیت واکسیناسیون برای کووید-۱۹ و هم برای آنفلوآنزا، به ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند افراد مسن و افراد دارای نقص ایمنی تاکید کرد زیرا می‌توانند از بیماری‌های شدید پیشگیری کنند و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش دهند.

نتایج تحقیق کنونی در The Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.