آمریکا: چین از روسیه جلو زد

به گزارش پایگاه راشاتودی، آمریکا در حال حاضر موشک مافوق صوتی که کاملا عملیاتی باشد، ندارد. پل فرایستلر، دانشمند ارشد مسئول بخش علم و فن‌آوری در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در ضمن ایراد شهادت به کمیته فرعی نیروهای استراتژیک در مجلس نمایندگان این کشور، به مقایسه بین توانمندی‌های چین و روسیه به عنوان رقبای اصلی

کد خبر : 332396
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
آمریکا: چین از روسیه جلو زد



به گزارش پایگاه راشاتودی، آمریکا در حال حاضر موشک مافوق صوتی که کاملا عملیاتی باشد، ندارد.

پل فرایستلر، دانشمند ارشد مسئول بخش علم و فن‌آوری در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در ضمن ایراد شهادت به کمیته فرعی نیروهای استراتژیک در مجلس نمایندگان این کشور، به مقایسه بین توانمندی‌های چین و روسیه به عنوان رقبای اصلی آمریکا در حوزه تسلیحات مافوق صوت پرداخت.

فرایستلر خاطرنشان کرد: “هر چند هم چین و هم روسیه چندین آزمایش موفقیت آمیز در زمینه تسلیحات ما فوق صوت داشته و احتمالا سامانه‌های عملیاتی را به کار گرفته‌اند، چین در حال جلو زدن از روسیه هم در زمینه حمایت از زیرساخت و هم در حوزه تعداد سامانه‌ها است.”

او ادامه داد، پکن در طول دو دهه گذشته به سبب دست زدن به تلاشهای “شدید و متمرکز، در حوزه سرمایه‌گذاری، توسعه، آزمایش و استقرار فن‌آوری‌های موشکهای ما فوق صوت پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است.”

به گفته او، این پیشرفت هم شامل موشکهای هسته‌ای و هم موشک‌های متعارف می‌شود.

فرایستلر خاطرنشان کرد، چین دست به اجرای چند آزمایش سلاح‌های مافوق صوت از جمله آزمایش موشک بالستیک برد متوسط DF-17 زده است.

او بیان کرد، برد این موشک مافوص صوت دست کم 1600 کیلومتر برآورد شده و “قادر به هدف گرفتن نیروهای ارتش آمریکا در حوزه غرب اقیانوس آرام است.”

به گفته این مقام آمریکایی، موشک DF-17 احتمالا در سال 2020 استقرار پیدا کرده است.

فرایستلر در مورد روسیه نیز متذکر شد، این کشور سه موشک مافوق صوت شامل موشک هواپرتاب “کینژال” با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، موشک استراتژیک “آوانگارد” و موشک کروز ضدکشتی “زیرکان” را مستقر کرده است.

موشکهای ما فوق صوت در ضمن برخورداری از سرعت بالا، قابلیت مانورپذیری زیادی دارند و به این ترتیب رهگیری این موشکها فوق‌العاده دشوار است.

در حالی که در سال‌های اخیر، هم روسیه و هم چین در زمینه توسعه فناوری‌های مافوق صوت گام‌هایی برداشته‌اند، عمدتا گمان برده می‌شود، آمریکا به دلیل آنکه هنوز سلاح کاملا عملیاتی از این نوع به کار نگرفته، از این دو کشور عقب مانده است.

از طرف دیگر، روسیه تاکنون توانمندی‌های تسلیحات مافوق صوت خود را در نبرد واقعی به کار گرفته است. روز پنجشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حمله موشکی گسترده اخیر این کشور به زیرساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین، پاسخی به حمله تروریستی مرگبار کی‌یف به منطقه مرزی بریانسک بوده و در آن از موشکهایی مافوق صوت کینژال استفاده شد.

در همان روز، سرهنگ یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، اعتراف کرد، پدافند هوایی این کشور قابلیت ساقط کردن موشک‌های مافوق صوت را ندارد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.