آمریکا: نشانه‌ واضح‌تری از کره شمالی برای مذاکره می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه تاکید کرد که کشورش باید برای مذاکره و مقابله با دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آماده باشد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت: زمان نشان خواهد داد. آنچه رئیس جمهور بایدن مطرح کرده این است که آمریکا

کد خبر : 68779
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
آمریکا: نشانه‌ واضح‌تری از کره شمالی برای مذاکره می‌خواهیم



به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه تاکید کرد که کشورش باید برای مذاکره و مقابله با دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آماده باشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت: زمان نشان خواهد داد. آنچه رئیس جمهور بایدن مطرح کرده این است که آمریکا آمادگی دارد تا در مذاکرات اساسی با کره شمالی برای رسیدگی به چالش برنامه اتمی پیونگ‌یانگ نسبت به هدف اصلی و نهایی خلع تسلیحات اتمی کامل شبه جزیره کره شرکت کند. ما منتظر نشانه‌ای واضح‌تر از سوی پیونگ‌یانگ هستیم.

وی تاکید کرد: هیچ جایگزینی برای دیپلماسی با هدف پیشبرد خلع تسلیحات اتمی کامل شبه‌جزیره کره وجود ندارد.     

جو بایدن در ماه مه اعلام کرد، اگر کیم جونگ اون با خلع تسلیحات اتمی کامل موافقت کند، آماده است تا با وی دیدار کند. به گفته جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، واشنگتن در سیاستش نسبت به پیونگ‌یانگ تجدیدنظر کرده و دیگر به چانه‌زنی یا شکیبایی تکیه نخواهد کرد.

گفتنی است که نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز (دوشنبه) با اشاره به اظهارات اخیر رهبر کره شمالی درباره آمادگی برای مذاکره و مقابله با آمریکا، اظهار داشت، منتظر است پیونگ‌یانگ به زودی “پاسخ مثبتی” به پیشنهاد مذاکره واشنگتن بدهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، “سونگ کیم”، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی این اظهارات را در جریان نشستی با “نو کیو-دوک”، همتای کره جنوبی‌اش در سئول مطرح کرد.

وی گفت: واشنگتن نیز برای مذاکره یا مقابله با کره شمالی آماده خواهد بود چرا که همان طور که می‌دانید ما همچنان منتظر پاسخ پیونگ‌یانگ به پیشنهاد برگزاری یک نشست هستیم. امیدوارم اظهارات اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیانگر این باشد که ما به زودی پاسخ مثبتی در مورد پیشنهادمان برای برگزاری نشستی در هر کجا، هر لحظه و بدون هیچ پیش شرطی دریافت می‌کنیم.

سونگ کیم تاکید کرد: در عین حال آمریکا به تقویت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به خاطر برنامه تسلیحات اتمی‌اش اعمال کرده، ادامه خواهد داد و از دیگر کشورها نیز می‌خواهد همین کار را انجام دهند.

پس از این نشست، این نماینده ویژه آمریکا بار دیگر بر تعهد مشترک سئول و واشنگتن نسبت به تکمیل خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره از طریق دیپلماسی و مذاکره تاکید کرد.  

سونگ کیم گفت: همان طور که رهبران واشنگتن و سئول در جریان سفر مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا تاکید کردند، من نیز بار دیگر حمایت خودمان از گفت‌وگو، همکاری و مشارکت معنادار دو کره را تکرار کردم.

نو کیو-دوک نیز در این نشست گفت: سئول به ایفای نقشی “لازم و حیاتی” برای از سرگیری سریع مذاکره با پیونگ‌یانگ از طریق هماهنگی با واشنگتن ادامه خواهد داد. ما می‌خواهیم این ساختار را که در جریان آن روابط بین دو کره و روابط آمریکا-کره شمالی به روشی سودمند برای تمامی طرفین تقویت می‌شود، احیا کنیم.

وی افزود: من و سونگ کیم درباره راه‌هایی برای همکاری و تسهیل از سرگیری “سریع” مذاکرات با کره شمالی مذاکره کردیم.

به دنبال این نشست، نمایندگان ویژه آمریکا و کره جنوبی در امور کره شمالی موافقت کردند تا یک نشست سه‌جانبه با حضور “تاکهیرو فوناکوشی”، همتای ژاپنی‌شان برگزار کنند.  

کیم جونگ اون در جریان جلسه چهار روزه مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم “کارگران” از کشورش خواست تا هم برای مذاکره و هم برای مقابله با آمریکا آماده باشد و بر لزوم “کنترل باثبات” اوضاع شبه‌جزیره کره تاکید کرد.

در این سفر “جونگ پاک”، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و نماینده‌ای از شورای امنیت ملی آمریکا سونگ کیم را همراهی می‌کنند.

سونگ کیم روز یکشنبه برای یک سفر پنج روزه وارد سئول شد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.